Teatrul Metropolis, o poveste de succes – producțiile independente
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-productiile-independente/

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Un articol de Monica Andrei|9 noiembrie 2013

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Prin programul Icar, destinat proiectelor realizate de tinerii creatori de teatru, Teatrul Metropolis găzduieşte producţii independente.

„Mi s-a părut important în acest spectacol, în primul rând, cum e construită relaţia între personaje: între cei trei actori relaţia scenică funcţionează extraordinar de bine. Se vede că regizorul a lucrat cu minuţiozitate, mergând spre perfecţionism”, nota Marius Tucă despre spectacolul „Tom şi Jerry” de Rick Cleveland, în regia lui Florin Piersic Jr. (cu Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Laurenţiu Bănescu).

„În seara când am văzut spectacolul se transmitea meciul România – Serbia şi, cu toate acestea, sala a fost arhiplină (s-a introdus chiar un rând de scaune în plus…). Interesant este că jumătate din public era de sex masculin. De toate vârstele. Semn ca «sportul rege» îşi pierde adepţii, în favoarea sportului spiritual care e teatrul” nota Q Magazine despre „Zaruri şi cărţi” de Sam Henry Kass în regia lui Florin PIERSIC Jr., care și joacă în spectacol, alături de Petre Fumuru.

Florin Piersic Jr si Petre Fumuru in ZARURI SI CARTI.3

„Florin Piersic Jr. aduce în faţa noastră şase personaje care vorbesc despre acele realităţi ale vieţii de cuplu pe care cel mai des vrem să le uităm”, nota Andreea Drogeanu, în Time Out, despre „Opposites attract” de Bruce Kane, un spectacol de Dorina CHIRIAC şi Florin PIERSIC Jr. (cu Ilinca Manolache, Marius Manole/ Dan Rădulescu, Florina Gleznea, Florentina Ţilea, Bogdan Nechifor).

Programul de promovare a dramaturgiei româneşti clasice şi contemporane, la Teatrul Metropolis

„Când ai şansa să lucrezi cu un «trio» de legende ale teatrului românesc (Florina Cercel – Aneta Duduleanu, Ileana Stana Ionescu – Lena, Rodica Popescu Bitănescu – Zoia) şi cu un altul mai tânăr, însă de mare valoare şi rezonanţă (Monica Davidescu – Margareta, Ilinca Goia – Wanda, Marius Bodochi – Mircea Aldea), ca Fraulein să fie interpretată de Olga Delia Mateescu, Colette de Carmen Ionescu, Georges de Orodel Olaru, iar Ianache de un nou-venit cu har (Pavel Bârsan), s-ar putea spune că spectacolul este gata şi nu înseamnă doar o farsă socială, ci nemurirea unui stil de viaţă românesc…” nota Mircea M.Ionescu în Taifasuri despre „Gaiţele”de Al. Kiriţescu, în regia lui Dan Tudor.

gaitele 066-1000x1000

„Un proiect onorabil de a sprijini dramaturgia noastră, un spectacol cu actori admirabili, cu ambiții de a fi reprezentativ pentru realitatea ce o trăim”. E părerea Ilenei Lucaciu despre „Love stories” de Radu F. Alexandru, în regia lui Claudiu Goga (cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, Alexandru Pavel, Diana Cavalliot și cu participarea lui Emil Hurezeanu). Textul a primit Premiul UNITER pentru cea mai bună piesă românească a anului 2010.

LOVE STORIES7

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele

Istoria nu se încheie aici. Acum şase ani, George Ivaşcu, managerul Teatrului Metropolis, a început să o scrie, folosind o vocală puternică: O, de la Olga Tudorache. Povestea continuă, anul acesta, cu o consoană la fel de puternică: R, de la Radu Beligan. Actorul va avea rolul principal în „Lecţia de violoncel” de Mona Radu, în regia lui Felix Alexa.

318745_3411974504472_1811503457_n

Premiera din decembrie va fi un cadou pentru toți spectatorii care au umplut sala Teatrului Metropolis în ultimii șase ani.

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

27
/09
/23

Duminică s-a încheiat la București a 26-a ediție a Festivalului Internațional George Enescu printr-un concert susținut de Orchestra Regală Concertgebouw dirijată de Klaus Mäkelä cu o lucrare enesciană în interpretarea uneia dintre cele mai importante orchestre din lume: Uvertura de concert pe teme populare românești

26
/09
/23

Trăim secolul vitezei, vorbim repede, tastăm repede, aproape că am uitat cum se scrie de mână, cui îi mai pasă azi de virgule puse corect, de „i”-uri dublate, de verbe reflexive sau de expresii greşite?

26
/09
/23

Programul de educație cinematografică dedicat copiilor din localitățile fără cinematograf, cu acces limitat la cultură este în această săptămână în județul Mehedinți în școlile din localitățile Livezile și Vânju Mare iar în octombrie va fi în școlile din Hărman, județul Brașov.

26
/09
/23

Cea mai nouă premieră de la Teatrul Act, „Acasă la Zoo”, este un spectacol care poartă guler alb și mocasini, și care, după ce a asimilat toate tacâmurile și manierismele, și lentoarea de intelectual, și tactul folosit ca paravan pentru pudoare și pentru un comportament evitant, pune sub semnul întrebării noblețea civilizației, dusă la rang de dresaj.

26
/09
/23

Cea de-a IX-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc zilele trecute, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, cel care a inițiat această competiție prin care elevii primesc recunoașterea calităților lor intelectuale și sufletești, pentru a-i angaja în destinul comunității.

26
/09
/23

Alejandro Durán este născut în Columbia, unde a terminat actoria. Se îndreaptă apoi spre regie, lucrând câteva spectacole în țara natală. Vine la București pentru un master la U.N.A.T.C. A pus în scenă la Teatrul Național din București și se pregătește să monteze la Teatrul Municipal din Miercurea Ciuc. La Teatrul Metropolis a avut premiera "Sunt un criminal și un tată de familie" de Fabio Rubiano.

25
/09
/23

Ediția a 13-a a Festivalului Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent s-a încheiat ieri, 24 septembrie, după 10 zile cu 28 de evenimente indoor și outdoor – spectacole în competiție, spectacole studențești, patru premiere teatrale, film, atelier de teatru, concert – care au ținut în atenția publicului cele mai tinere și fresh creații independente din București și din țară.