Teatrul și „munca, supraviețuirea, alinearea”
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-si-munca-supravietuirea-alinearea/

Atelierul de scriere dramatică „Muncă. Supravieţuire. Alienare”, conceput şi coordonat de Nicoleta Esinencu, dramaturg, şi-a propus să exploreze tema muncii: munca în capitalism, munca în curăţenie, munca domestică, munca în carantină.

Un articol de Liliana Matei|17 decembrie 2020

Despre munca cea de toate zilele și despre efectele ei asupra corpului nostru, asupra relațiilor noastre, asupra imaginii noastre. Participantele au lucrat pentru conturarea unui portret al muncitorului în capitalism, propunându-și să deconstruiască imaginea despre vest și est, și nu în ultimul rând, să dezvolte o viziune utopică asupra muncii în lumea în care trăim.

„Muncă. Supraviețuire. Alienare” este o serie de patru spectacole lectură de teatru audio despre muncă și se concentrează pe granițele materiale și imateriale impuse și reproduse în societatea contemporană, anunță într-un comunicat de presă Asociația Reciproca.

Evenimentul face parte din (B)orders, cea de-a V-a ediție a Focus Atelier, un proiect al Asociației Reciproca, va putea fi urmărit în zilele de 18 și 19 decembrie de la ora 19.00. Accesul este liber.

„A fost în primul rând muncă. Chiar dacă multă lume nu percepe, nici astăzi, literatura sau arta ca pe o muncă. În plus, a fost muncă în pandemie. Pe lângă alte tone de munci, în paralel. Pe lângă online-uri și job-uri. A fost multă muncă emoțională. Muncă în echipă. Și încă ceva… ce ne poate uni și în afara online-ului… sper. Atunci când ne vom îmbrățișa pentru prima oară. În final avem câteva podcast-uri cu texte din experiențele noastre personale și intime, dar și voci colective. Texte despre noi și mamele noastre, despre munca în străinătate, despre sărăcie, despre capitalism, despre sănătate mintală, despre luptă și solidaritate…Texte care ajung, în final, la o viziune utopică despre muncă. O utopie în care…”, spune Nicoleta Esinencu.

Detalii despre întregul program Focus Atelier (B)orders se pot găsi pe www.focusatelier.ro și pe https://www.facebook.com/events/383318826287222.

18
/05
/14

Ce se întâmplă când cartea vrăjilor este deschisă? Imposibilul devine posibil. Un dovleac galben se transformă cât ai clipi într-o trăsură de aur, scaunele încep să zboare, din eșarfele multicolore apar porumbei albi, animale fabuloase, iar minunile nu au sfârșit.

17
/05
/14

Angajat al Teatrului Mic din București, Ștefan Lupu își ia meseria de actor foarte în serios, exploatându-i toate laturile. Spectacolul de teatru-dans ZIC-ZAC, în care joacă alături de Andrea Gavriliu și de Gabriel Costin, a fost premiat de Uniunea Teatrală din România la gala din luna aprilie.

17
/05
/14

Programul evenimentelor ARCUB 18 ani include trei spectacole inedite, susținute de trupa de teatru contemporan Lichtbende, din Olanda. Adresate în special copiilor, dar şi iubitorilor de show-uri multisenzoriale, reprezentaţiile artiștilor olandezi sunt o premieră pentru România, pe care scena ARCUB o oferă publicului bucureştean în serile de 18 - 21 mai, de la ora 20.00.

16
/05
/14

În luna mai 2014, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti împlineşte 18 ani de activitate. Implicându-se constant în viaţa culturală a Capitalei, ARCUB s-a impus în faţa publicului drept etalon pentru arta şi cultura municipiului.

16
/05
/14

Așa a fost să fie - ca poeta Elena Vlădăreanu să dea naștere, nu de mult, unei fiice. Ea a făcut din toate emoțiile nașterii, din toate întâmplările primilor ani din viața fiicei sale, o piesă de teatru.

16
/05
/14

Experiențe bizare, iubiri ucigătoare, transformări neașteptate, zombi, exorciști, canibali – amatorii de senzații tari au la dispoziție trei secțiuni cu povești „întunecate”, la Festivalul Internaţional de Film Transilvania: Fără limită/ No Limit, Umbre/ Shadows și noua Midnight Delirium, un program special de filme difuzate la miezul nopții.

16
/05
/14

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes (14 - 25 mai) este una a exceselor, conform afirmă editorii de la AFP, care au publicat o serie de date şi de cifre, pentru a argumenta această afirmaţie.