Teatrul Țăndărică prezintă de Ziua Mondială a Teatrului, în premieră, spectacolul ,,Fata babei și fata moșneagului’’
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-tandarica-prezinta-de-ziua-mondiala-a-teatrului-in-premiera-spectacolul-fata-babei-si-fata-mosneagului/

Joi 21 martie, de Ziua Mondială a Teatrului de Animaţie, va avea loc premiera oficială a spectacolului „Fata babei şi fata moşneagului” , de la orele 18.00; la cererea publicului, o altă reprezentaţie va avea loc joi, 28 martie, la orele 18.00.

Un articol de Andrada Văsii|19 martie 2013

Joi 21 martie, de Ziua Mondială a Teatrului de Animație, va avea loc, de la orele 18.00, premiera oficială a spectacolului „Fata babei și fata moșneagului” Și, la cererea publicului, o altă reprezentaţie joi, 28 martie, la orele 18.00.

În luna martie când Teatrul de Animație Țăndărică aniversează 68 de ani de la primul spectacol, pregătim  „un mărţişor” mai special pentru cei mici.

Noua versiune reprezintă o lectură modernă, plină de umor și sensibilitate a poveștii lui Ion Creangă și apelează, pe lângă mijloacele clasice ale teatrului de animație (păpuși de diverse tipuri, de la wayang la cele compuse, de mari dimensiuni) la proiecții.

Daniel Stanciu, cel care semnează scenariul și regia a dorit să rămână fidel scriiturii bardului de la Humulești întărind, prin culoare și ritm, morala conform căreia valorile general umane precum cinstea, bunătatea, hărnicia si frumusețea sufletească pot trece peste orice greutăți și ne ajută să răzbatem în viață.

Scenografia  aparține Danielei Drăgulescu iar ilustrația muzicală lui Vasile Manta.

Distribuția  este compusă din “aripa tânără” a teatrului: Simina Constantin, Alina Teianu, Dora Ortelecan Dumitrescu, Viorel Ionescu, Jou-Jou Drăgan, Geo Dinescu, Marin Fagu.

 

Mesajul lui Roberto de Simone cu ocazia Zilei mondiale a teatrului de animație- 21 Martie 2013:

Prima mea intalnire cu Pulcinella vine din negura memoriei mele; din primele zile ale copilăriei când Pulcinella era in imaginația oricărui copil napoletan. Puteai să-l întâlnești pe străzi, în coșurile magnifice ale vânzătorilor ambulanți de jucării sau pe tarabele pentru sărbătorile de Sfântul Iosif, Epifanie sau Piedigrotta, unde jucăriile tradiționale erau expuse la vânzare. Printre acestea, se afla și un Pulcinella mic, montat pe un car și cu o tijă, care bătea mecanic din mâinile ce aveau talgere din alamă. Mai era și o altă jucărie, foarte răspândită compusă dintr-un con din carton roșu. În interior era inserată o trompetă prevăzută cu o pivetta cu care se putea interpreta refrenul unei tarantele tradiționale. Din acest manej mai făcea parte un mecanism dintr-un fir de fier introdus in con și acționat de un copil, făcea să urce și să coboare o marionetă cu capul lui Pulcinella și a cărui cămasă albă era lipită de marginea circulară a conului.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.