The Expendables 3: Eroi de sacrificiu. Bătrâni și caftangii
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-expendables-3-eroi-de-sacrificiu-batrani-si-caftangii/

CRONICĂ DE FILM. „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” urmează aceeaşi reţetă simplistă – multă cafteală – din primele două producţii ale seriei. Și mizează pe noi nume celebre de interpreţi ai unor foşti eroi de filme de acţiune, pentru ca aceştia să arate că încă mai pot şi pentru a stimula nostalgiile publicului.

Un articol de Ionuţ Mareş|1 septembrie 2014

Sylvester Stallone pare a avea o idee fixă, dar de succes. A aduna eroii filmelor de acțiune ale anilor `80-`90 (al căror principal exponent interpretul lui Rambo se vrea a fi) și a-i pune împreună, fie și în roluri secundare, într-o, de acum, serie s-a dovedit o strategie cu priză la public. Cel puțin la acea parte a spectatorilor nostalgici după eroii copilăriei sau adolescenței lor.

„The Expendables 3: Eroi de sacrificiu”, regizat de tânărul Patrick Hughes (la filmele din această serie regia se numără însă printre ultimele lucruri care contează), este construit pe aceeași schemă simplistă din precedentele două părți, din 2010 și 2012.

Un comando secret de mercenari al CIA, coordonat de Barney Ross (Stallone) și însărcinat, ocazional, să facă munca murdară și sângeroasă a cunoscutei agenții americane de informații, primește o nouă misiune „aproape imposibilă”: de a captura un periculos dealer de arme, fost „expendable”. Restul e cafteală (plus ceva patetism de impresionat copiii de grădiniță).

Exprimată prin ricoșeu, ideea centrală a noului lungmetraj (de fapt, a întregii serii, care va avea și o patra parte) este că filmele de acțiune, apărute acum în epoca 3D-ului și a tehnologiei sofisticate, nu mai sunt ce-au fost odată.

Așa că este nevoie tot de vechii luptători – ajunși acum, inevitabil, la bătrânețe (sau pe aproape) – să arate cum se face treaba. Pentru asta ei își pun la bătaie mușchii (mai puțin atrofiați decât în realitate), cuțitele, pistoalele și armele automate de veche generație, experiențele de luptători, carisma și glumițele.

Pornit de la o idee a lui Sylvester Stallone, „The Expendables” este, bineînțeles, o joacă autoreferențială la prima mână (ce nu ezită totuși să se ia pe alocuri în serios). O joacă a cărei miză vizibilă este să satisfacă plăcerea spectatorilor de a revedea cât mai multe din starurile de acțiune de altădată. Dar și un prilej pentru acești eroi de a arăta că încă mai pot (și, de ce nu, de a mai face un ban din faima lor).

Pe lângă echipa obișnuită de vedete – Arnold Schwarzenegger, Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li -, Sylvester Stallone îi mai aduce alături de el în această a treia parte pe Antonio Banderas, Wesley Snipes, Harrison Ford și, în rolul personajului negativ, Mel Gibson (în partea a doua, villain-ul era interpretat de Jean-Claude Van Damme), plus o echipă de câțiva tineri necunoscuți.

Esență a „filmelor cu bătăi”, „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” este un produs de divertisment lejer, un film de acțiune de tipul celor care au adus ani la rând cele mai ridicate audiențe unui post ca ProTV.

Distribuit de MediaPro Distribution, „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” a intrat de vineri în cinematografe.

INFO

The Expendables 3  (SUA, 2014)

Regia: Patrick Hughes

Cu: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Randy Couture, Terry Crews, Arnold Schwarzenegger, Wesley Snipes, Antonio Banderas, Mel Gibson, Harrison Ford

Rating: ●●○○○

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.