The Expendables 3: Eroi de sacrificiu. Bătrâni și caftangii
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-expendables-3-eroi-de-sacrificiu-batrani-si-caftangii/

CRONICĂ DE FILM. „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” urmează aceeaşi reţetă simplistă – multă cafteală – din primele două producţii ale seriei. Și mizează pe noi nume celebre de interpreţi ai unor foşti eroi de filme de acţiune, pentru ca aceştia să arate că încă mai pot şi pentru a stimula nostalgiile publicului.

Un articol de Ionuţ Mareş|1 septembrie 2014

Sylvester Stallone pare a avea o idee fixă, dar de succes. A aduna eroii filmelor de acțiune ale anilor `80-`90 (al căror principal exponent interpretul lui Rambo se vrea a fi) și a-i pune împreună, fie și în roluri secundare, într-o, de acum, serie s-a dovedit o strategie cu priză la public. Cel puțin la acea parte a spectatorilor nostalgici după eroii copilăriei sau adolescenței lor.

„The Expendables 3: Eroi de sacrificiu”, regizat de tânărul Patrick Hughes (la filmele din această serie regia se numără însă printre ultimele lucruri care contează), este construit pe aceeași schemă simplistă din precedentele două părți, din 2010 și 2012.

Un comando secret de mercenari al CIA, coordonat de Barney Ross (Stallone) și însărcinat, ocazional, să facă munca murdară și sângeroasă a cunoscutei agenții americane de informații, primește o nouă misiune „aproape imposibilă”: de a captura un periculos dealer de arme, fost „expendable”. Restul e cafteală (plus ceva patetism de impresionat copiii de grădiniță).

Exprimată prin ricoșeu, ideea centrală a noului lungmetraj (de fapt, a întregii serii, care va avea și o patra parte) este că filmele de acțiune, apărute acum în epoca 3D-ului și a tehnologiei sofisticate, nu mai sunt ce-au fost odată.

Așa că este nevoie tot de vechii luptători – ajunși acum, inevitabil, la bătrânețe (sau pe aproape) – să arate cum se face treaba. Pentru asta ei își pun la bătaie mușchii (mai puțin atrofiați decât în realitate), cuțitele, pistoalele și armele automate de veche generație, experiențele de luptători, carisma și glumițele.

Pornit de la o idee a lui Sylvester Stallone, „The Expendables” este, bineînțeles, o joacă autoreferențială la prima mână (ce nu ezită totuși să se ia pe alocuri în serios). O joacă a cărei miză vizibilă este să satisfacă plăcerea spectatorilor de a revedea cât mai multe din starurile de acțiune de altădată. Dar și un prilej pentru acești eroi de a arăta că încă mai pot (și, de ce nu, de a mai face un ban din faima lor).

Pe lângă echipa obișnuită de vedete – Arnold Schwarzenegger, Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li -, Sylvester Stallone îi mai aduce alături de el în această a treia parte pe Antonio Banderas, Wesley Snipes, Harrison Ford și, în rolul personajului negativ, Mel Gibson (în partea a doua, villain-ul era interpretat de Jean-Claude Van Damme), plus o echipă de câțiva tineri necunoscuți.

Esență a „filmelor cu bătăi”, „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” este un produs de divertisment lejer, un film de acțiune de tipul celor care au adus ani la rând cele mai ridicate audiențe unui post ca ProTV.

Distribuit de MediaPro Distribution, „The Expendables 3: Eroi de sacrificiu” a intrat de vineri în cinematografe.

INFO

The Expendables 3  (SUA, 2014)

Regia: Patrick Hughes

Cu: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Randy Couture, Terry Crews, Arnold Schwarzenegger, Wesley Snipes, Antonio Banderas, Mel Gibson, Harrison Ford

Rating: ●●○○○

01
/06
/21

Documentarul, care a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, unde a fost selectat în secțiunea competițională Forum, va fi distribuit de microMULTILATERAL cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Lansarea documentarului „Ieșirea trenurilor din gară” va marca cei 80 de ani de la Pogromul de la Iași, unul dintre cele mai violente masacre din istoria evreilor din România.

01
/06
/21

Așteptarea cinefililor s-a încheiat: se redeschid cinematografele! Pe 1 Iunie, de Ziua Copilului, prichindeii pot urmări pe marile ecrane, în avanpremieră, noile aventuri ale nătăflețului “Peter, iepuraşul fugit de-acasă”, iar din 11 iunie 2021, filmul va rula pe marile ecrane din toată țara. Oare ce pozne mai isprăvește Peter și prin ce peripeții trece alături de prietenii lui? Aflăm curând, la cinema – prilej de distracție pentru întreaga familie!

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.

17
/05
/21

Așteptarea ia sfârșit! Filmele revin pe marile ecrane de la Cineplexx începând de vineri, 28 mai, în toate cele cinci cinematografe: Băneasa, Titan, Satu-Mare, Sibiu și Târgu-Mureș. Locațiile vor fi pregătite să găzduiască din nou spectatorii și fascinantul univers cinematografic, cu cele mai avansate tehnologii de imagine și sunet.

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.