The Tunnel, cu Alexandra Maria Lara, la Cinepolitica Extra Time
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-tunnel-cu-alexandra-maria-lara-la-cinepolitica-extra-time/

The Tunnel/ Der Tunnel, o dramă intensă bazată pe povestea adevărată a unui campion la înot care a fugit din Germania de Est, cu Alexandra Maria Lara într-unul dintre rolurile-cheie, va fi proiectat în închiderea Cinepolitica Extra Time miercuri, 19 noiembrie, de la 20.30, la Cinema Elvira Popescu. Evenimentul are loc între 17-19 noiembrie, la Elvira Popescu, şi cuprinde şase filme premiate despre Germania divizată şi dezbateri cu istorici, sociologi şi politologi

Un articol de Petre Ivan|11 noiembrie 2014

The Tunnel / Timp de 28 de ani, cât Zidul Berlinului a separat orașul, zeci de tuneluri au fost săpate pe sub el, în speranța evadării în Vest. Unul dintre cele mai faimoase este subiectul filmului The Tunnel, de Roland Suso Richter.

Este inspirat de povestea adevărată a campionului la înot Hasso Herschel (în film – Harry Melchior, jucat de Heino Ferch), care a reușit să fugă din Germania de Est deghizat și cu un pașaport fals, după câțiva ani de închisoare. Ajuns în partea de Vest, încearcă să-și aducă acolo sora (Alexandra Maria Lara), cu tot cu familia ei. În timp ce sapă tunelul sub o fabrică, alături de un prieten, STASI începe să le urmărească apropiații.

„Până la finalul care te ține cu sufletul la gură, Tunelul are tensiunea celor mai bune filme cu evadări din închisoare”, apreciază „The New York Times”.

Actrița Alexandra Maria Lara a emigrat în Germania de Vest împreună cu părinții, în anii 80. A devenit cunoscută cu rolurile din filme precum Downfall (2004), Control (2007), Youth Without Youth (2007) sau Rush (2013).

Good Bye Lenin

Good Bye Lenin

Spectatorii vor putea (re)vedea și unul dintre cele mai îndrăgite și premiate filme despre căderea Zidului, Good Bye, Lenin!, în regia lui Wolfgang Becker, despre un tânăr (Daniel Brühl) care face tot posibilul ca mama sa, trezită dintr-o comă prelungită, să nu afle că iubita ei Germanie de Est a dispărut.

Filmul va rula miercuri, 19 noiembrie, de la 18.00.

Cinepolitica Extra Time va începe luni, 17 noiembrie, de la 18.00, cu o reconstituire unică, din arhive private, a împrejurărilor în care un Zid a tăiat Berlinul în două: Up to the Border – A Personal View of the Berlin Wall, și va continua, de la 21:30, cu poveștile șocante a cinci cetățeni est-germani arestați după ce au încercat să fugă din țară, din multi-premiatul Face the Wall / Gesicht zur Wand.

Marți, de la 18.00, spectatorii vor putea viziona It Happened in August. Building the Berlin Wall – Anatomy of a Political Crisis (2001), care reia contextul împărțirii Europei în două și detaliază viața cotidiană în jurul Zidului.

Cinepolitica Extra Time este un eveniment „off season” al Festivalului Internațional de Film Cinepolitica. Evenimentul este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine, cu sprijinul Ambasadei Germaniei la București.

Foto: The Tunnel – cinepolitica.ro

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.