Tinerețe fără bătrânețe, un proiect online de knowledge capture & transfer
https://www.ziarulmetropolis.ro/tinerete-fara-batranete-un-proiect-online-de-knowledge-capture-transfer/

„Tinereţe fără bătrâneţe: artişti şi producători culturali români contemporani între 30 şi 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

Un articol de Petre Ivan|15 noiembrie 2017

Platforma Modernism.ro este un proiect inovativ pentru spaţiul editorial autohton, promovând online creativii din 2009 și crescând organic până în prezent spre 80.000 unici lunari și prezență pe social media cum ar fi Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr și Linkedin.

Seria „modernism art documentaries” lansată în 2012 s-a derulat prin proiectele „3 minute de celebritate” (box cu 3 DVD-uri – 81 de filme de 3 minute cu peste 120 de creativi români contemporani), „Tineri și neînfricați”, „100 de artiști contemporani” și „Tinerețe fără bătrânețe”.

Proiectul Tinerețe fără bătrânețe” contribuie la arhiva digitală Modernism.ro care prezintă artiști și proiecte de cultură vizuală contemporană, o arhivă vizuală și auditivă care poate fi accesată atât în timp real, în timp ce se „construiește”, cât și într-un mod facil, datorită designului platformei, „responsive” pentru toate tipurile de device-uri. Diversitatea și versatilitatea metodelor de prezentare audio-foto și video online și abordarea critică minimală aduc o promovare pe orizontală a fenomenului creativ contemporan românesc.

Ne place acest format media compact de video, audio sau foto online prin care prezentăm un creativ, fie el artist ori producător cultural – se poate „consuma” rapid pe orice device, computer, tabletă, telefon, ipod și este foarte direct și onest. Acest format se bucură de feedback într-o continuă creștere, atât ca impact al vizualizărilor cât și ca noi subscriberi și interactivitate prin comentarii.” (Oana Ioniță Nasui, project manager „modernism art documentaries”).

Toate „portretele” se pot găsi aici.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

* * *

Modernism.ro, ca platformă de promovare a culturii vizuale contemporane, scanează și promovează zilnic scena artistică românească, având capitole pe conținut (Q&A, Gallery Talk etc), pe tip de creativitate (Secret Museums, Expo of the Week, Artist of the Month, Arhitectură, Educație etc.) și pe nișe creative (art therapy, home made art etc.). Ca dezvoltare din 2009, platforma poate menționa încărcări de peste 190 de episoade video de tip interviu sau recenzie, indexări cu peste 1000 de artiști contemporani, 200 de spații de artă românești și 250 de spații de artă est-europene și o medie de 350 de articole postate lunar, pe site, newsletter și rețele sociale.

www.modernism.ro

http://www.facebook.com/modernism.ro

http://www.twitter.com/modernismro

http://www.youtube.com/user/modernismpunctro

http://www.linkedin.com/company/modernism.ro

http://pinterest.com/source/modernism.ro

http://modernismro.tumblr.com/

http://instagram.com/modernismro/

Foto: Tinerețe fără bătrânețe – facebook

13
/01
/21

În această perioadă, atelierele MNAC se desfășoară online, într-o formulă interactivă. „Arta contemporană de la plancton la zbor intergalactic” este o serie de ateliere care ne ajută să înțelegem expoziția Colecției MNAC, „Văzând Istoria. 1947-2007”, dar și de unde vine și se hrănește arta contemporană, în general.

08
/01
/21

Până pe 27 iunie 2021 puteți vizita o nouă expoziție temporară la MNAR, intitulată „Poveștile Crucii. Sculptură miniaturală de tradiție bizantină”, organizată în cadrul Galeriei de Artă Veche Românească (Calea Victoriei 49-53).

04
/01
/21

Albumul bilingv „Azur de Lisabona”/ „Azul de Lisboa”, realizat de Ambasada României în Republica Portugheză și Institutul Cultural Român de la Lisabona, cu sprijinul Fundației Bonte, a avut prezentarea oficială în ultima lună a anului.

18
/12
/20

Muzeul Național Cotroceni lansează joi, 17 decembrie 2020, Portret de artist, un proiect de anvergură care îi are în prim plan pe unii dintre cei mai importanți artiști plastici ai momentului. Artiștii se destăinuie în fața publicului într-o suită de interviuri care reflectă emoțiile și părerile lor despre situația generată de pandemie, despre parcursul creațiilor și al artei în general, despre propria evoluție în domeniul artei și în situația actuală.

14
/12
/20

Până pe 28 martie 2021, Muzeul Național de Artă al României prezintă expoziția temporară Piranesi. Arhitecturi și fantasme, deschisă din 5 decembrie 2020. Expoziția aniversează 300 de ani de la nașterea artistului Giovanni Battista Piranesi (1720 – 1778) și este realizată de curatorul Cosmin Ungureanu, din cadrul Secției de Artă Europeană a MNAR, anunță organizatorii.

12
/12
/20

Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” organizează în perioada 12-20 decembrie 2020, în zilele de weekend – 12, 13, 19 și 20 decembrie – evenimentul Am venit să colindăm „Florile Dalbe”.

04
/12
/20

Pe 8 decembrie 2020, începând cu ora 13:00, în foaierul Sălii Mari a Teatrului Național „I.L.Caragiale” din București, va avea loc primul eveniment de promovare din cadrul Proiectului „Expoziție inovativă cu bunuri restaurate din colecția Muzeului Teatrului Național București”, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

03
/12
/20

Muzeul Național de Artă Contemporană al României se alătură colegilor din Rețeaua Națională a Muzeelor din România, instituțiilor culturale non-guvernamentale și creatorilor independenți, manifestându-și dezacordul cu strategiile promovate de Visarta pentru a consolida cadrul a ceea ce se urmărește în mod implicit a deveni un monopol asupra gestionării drepturilor percepture din comunicarea publică a operelor de artă vizuală.