VIDEO Tinereţe şi emoţie la UnderCloud
https://www.ziarulmetropolis.ro/tinerete-si-emotie-la-undercloud/

Programul Festivalului de Teatru Independent UnderCloud oferă publicului în seara de astăzi trei producţii pline de tinereţe, de frumuseţe şi de emoţie.

Un articol de Elena Simion|23 august 2013

Programul Festivalului de Teatru Independent UnderCloud oferă publicului trei producții pline de tinerețe, de frumusețe și de emoție. Pe 23 august, pe înserate, sunteți invitați să vă bucurați de o producţie Godot Cafe Teatru și de două producții de licență UNATC, premiate în Gala Absolvenților de anul acesta.

Trupa de la la Godot Café Teatru aduce pe scena un spectacol după autori americani contemporani: „Shot sau Comedia relațiilor”, sub direcția scenică a Andreei Bibiri. Este vorba despre cinci piese scurte, despre femei, despre bărbați, despre viață, despre noi.

În program sunt prezente două spectacole premiate și apaludate îndelung la Gala Absolvenților 2013: „Clasa noastră” și „Kairos“.

„Clasa noastră“ este o poveste despre zece copii și urmărește destinul fiecăruia dintre ei de-a lungul a șaptezeci de ani de istorie Viața îi obligă să crească prea repede punându-i la încercare: să-și urască prietenul, să-și iubească dușmanul, să-și trădeze credința din frică sau din iubire. Să lupte și să moară pentru convingerile lor, să trăiască cu speranța că nu-și pierde niciodată demnitatea.

Este o piesă tulburătoare despre noi, oamenii, despre puterea sentimentelor noastre, dar și despre modul în care transformările sociale și istorice își pun amprenta asupra traiectoriei vieții. 14 lecții despre credință, iubire și frică, după Tadeusz Slobodzianek, în regia Simonei Măicănescu.

„Pe afiș nu apar ca regizoare, ci ca diriginta clasei. Aș lucra din nou și mâine cu ei pentru că ei vor rămâne mereu clasa mea.“

Simona Măicănescu,
actriță 

Spectacolul se va juca pentru prima dată în aer liber, în curtea Muzeului Țăranului Român, doar sub lumina torțelor. Va fi o experiență menită să apropie spectatorul de jocul tinerilor actori, să îl prindă în mrejele poveștii de viață care se țese pe scenă.

Citiți și Simona Măicănescu: „Nu cred în fiţe, ifose şi atitudine de vedetă“

Seara se va încheia în pași de dans, cu un spectacol de coregrafie realizat de Krista Sandu. Este o bijuterie coregrafică în care tinerii Răzvan Stoian, Dana Marineci, Andrei Iancu, Irina Ștefan, Victor Țăpeanu și Krista Sandu pornesc în aventura căutării sinelui. Dramatismul și profunzimea sunt transmise fără cuvinte în „Kairos”, iar spectatorul este invitat să le descopere.

INFO

Sanda Manu, Anca Sigartău, Cristina Bazavan și George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis, au format juriul celei de-a șasea ediții.

Intrarea la cele două spectacole produse de UNATC va fi liberă.

Foto credit: Elena Simion

19
/03
/16

„O istorie a Tibetului” de Sam van Schaik, cel mai nou titlul al colecției Historia a Editurii Polirom, propune o incursiune în poveștile unui tărâm misterios al lumii, care continuă să fascineze.

19
/03
/16

De Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret, Teatrul „Gong” din Sibiu a programat un concert cu Ada Milea, intitulat „Cel mai mare Gulliver”. Evenimentul va avea loc duminică, 20 martie, de la ora 18.00.

18
/03
/16

Începând cu 3 aprilie 2016, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică ”I.L.Caragiale” București, își redeschide porțile nu doar pentru studenți. Pentru al șaselea an consecutiv, Școala de Duminică demarează cu o nouă sesiune de cursuri într-un nou format intensiv numit UNATC Alternativ.

18
/03
/16

Ansamblul IMAGO MUNDI, unul dintre cele mai creative și admirate grupuri din România, prezintă pe 22 martie, de la ora 19.00, la Sala Radio, un concert-eveniment: „ISVOR. George Enescu: Rapsodiile Române vs. muzică tradițională și folclor urban”. Proiectul – primit cu entuziasm la New York, Salzburg, Tunis sau Granada – sondează sursele de inspirație folosite de Enescu și face o paralelă între acestea și contextul mai larg al creaţiilor populare / urbane muntenești ale secolului al XIX-lea.

18
/03
/16

Născut într-o zi de 18 martie (1899), Ion Fintesteanua fost tenor până să ajungă actor. De mic copil viitorul artist s-a jucat de-a teatrul, în mahalaua bucureşteană Lăzureanu. Avea 17 ani când România a intrat în Primul Război Mondial. S-a refugiat la Iaşi cu un prieten, unde a intrat ca tenor în corul Societăţii Române de Operă. Tot în refugiu, Maria Ventura, Tony Bulandra şi Ion Manolescu jucau la Teatrul Naţional ieşean “Marşul nupţial”. Pentru că actorul care interpreta rolul “şefului de orchestră” se îmbolnăveşte, cineva îşi aminteşte de tânărul tenor – “e unul de la operă pe aici, care face pe artistul şi recită versuri prin spitale, cu răniţii”. Finteşteanu este luat pe sus, pudrat pe păr să pară mai bătrân şi…

18
/03
/16

Ultimul lup (3D), în regia lui Jean-Jacques Annaud (Numele trandafirului - 1986, Ursul - 1988, Amantul - 1992, Șapte ani în Tibet - 1997) va putea fi văzut în cinematografe din 25 martie. Adaptare după best- sellerul Totemul Lupului/Wolf Totem, scris de Jiang Rong, filmul a fost filmat în întregime în China.

18
/03
/16

La aproape patru ani de la moartea maestrului Ion Lucian, soția acestuia, actrița Paula Sorescu Lucian s-a stins din viață. În perioada 2004-2015, Paula Sorescu Lucian a jucat în aproape toate spectacolele Teatrului Excelsior.

17
/03
/16

Relansat în prezent pe platforma gratuită Cinepub, „Déjà vu” (2013) era al patrulea film al lui Dan Chişu. Rolul principal, extrem de solicitant, aparţinea Ioanei Flora, una din cele mai bune actriţe ale noii generaţii. Prilej de rememorare a celor mai semnificative interpretări ale sale. 

17
/03
/16

"Proprietarii 'Cumințeniei Pământului', lucrarea lui Constantin Brâncuși, au acceptat oferta de achiziție propusă de comisia de negociere mandatată de Guvernul României pe care am condus-o, în valoare de 11 milioane de euro. Din această sumă, Guvernul României va plăti 5 milioane de euro, iar pentru restul ei Ministerul Culturii va lansa o subscripție publică națională", a scris, miercuri seară, ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, pe pagina sa de Facebook.

17
/03
/16

Miercuri, 23 martie, de la ora 19.00, editura Nemira lansează în cadrul Întâlnirilor Yorick cartea De ce râdem la teatru. O explorare practică a comediei fizice, scrisă de multi-premiatul regizor John Wright. Evenimentul are loc la ceainăria Serendipity, de pe strada Dumbrava Roșie, nr. 12 (la câteva minute de mers pe jos de la Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu).

17
/03
/16

Joi, 31 martie, de la ora 19.00, Fundaţia Calea Victoriei îi invită pe melomani la un eveniment dedicat muzicii de operă, având-o ca gazdă pe doamna Luminița Arvunescu, apreciat realizator Radio România Muzical, în decorul elegant al Muzeului Național Cotroceni. Invitata specială este doamna Nelly Miricioiu, celebra soprană britanică de origine română, capabilă să cânte aproape orice, de la belcanto, la operă veristă.

17
/03
/16

Ministrul Culturii Vlad Alexandrescu este unul dintre cei mai activi miniştri din Cabinetul Dacian Cioloş. Fost ambasador în Luxemburg, nepot al marelui om de litere Tudor Vianu, profesor universitar consacrat, doctor la Paris  cu o lucrare asupra căreia nu planează suspiciuni de plagiat. Ce caută acest om în Guvernul României?

17
/03
/16

Academicianul şi matematicianul Solomon Marcus a încetat din viață, în această dimineaţă, la Institutul "C. C. Iliescu" din Capitală. Academicianul avea 91 de ani.

17
/03
/16

Într-o zi de 17 martie (1883) se năştea Urmuz (Demetru Demetrescu-Buzău), „cel mai paradoxal scriitor român“ cum l-a numit George Pruteanu. Urmuz  va fi  judecător în Dobrogea, iar după război se va apuca să scrie, numai pentru a-și distra frații și surorile, parodiind cu false automatisme academismul prozei curente.

16
/03
/16

„În anii '80, în plină dictatură ceaușistă, Umberto Eco a venit la București la lansarea traducerii românești a „Numelui trandafirului”. Întâlnirea a fost secretă, doar cu scriitori selectați atent. Câțiva optzeciști au aflat însă și au încercat, zgomotos, să intre în sală. De teama scandalului (Eco trebuia să apară din clipă-n clipă), la intervenția unui critic important, au fost lăsați și ei la întâlnire. Așa am apucat să-l vedem și să-l auzim pe scriitorul care era pe buzele tuturor în lume”, scrie Mircea Cărtărescu, într-un editorial publicat în numărul din martie al revistei Q Magazine şi intitulat „Un ecou la moartea lui Eco”