Trei teatre, trei destine
https://www.ziarulmetropolis.ro/trei-teatre-trei-destine/

În această primăvară se aniversează 31 ani de la înfiinţarea a trei instituţii de teatru… Teatrul Masca, Teatrul Excelsior şi Teatrul Urmuz…. actualul Teatrul Metropolis.

Un articol de Ziarul Metropolis|25 mai 2022

În clădirea în care se află astăzi Teatrul Metropolis se înfiinţează în anul 1991 Teatrul Urmuz, un teatru care a urmărit promovarea dramaturgiei româneşti contemporane, condus de regizorul Mircea Marin. Printre cele mai importante spectacole amintim “Şcoala ludică” de Dumitru Groşan şi “Jaguar party” de Dinu Grigorescu, regia Mircea Marin.

1993 –  ia naştere Theatrum Mundi sub conducerea Corinei Şuteu, mai apoi conducerea fiind preluată de Ion Cocora (1994 – 2005).

Printre spectacolele teatrului amintim: “Cameristele” de Jean Genet, “Râul de bâlci” de Ioana Crăciun, “Jocul nebunei mele mame” de Anne Jellicoe, “Trei nopţi cu Maddox” de Matei Vişniec, ”Ceasornicăria Taus” de Gellu Naum,  spectacole  în regia lui Mircea Marin, “Goi în fața destinului” de Tudor Popescu, regia Cristina Ioviţă, “Viitorul e în ouă” de Eugène Ionesco, regia Mihai Măniuţiu, “Dumnezeu binecuvântează America” de Petre Barbu, regia Attila Vizauer, “Pietonul şi Furia” după Eugène Ionesco, regia Alexander Hausvater, “Lecţia” de Eugène Ionesco, regia Horatiu Mălăele, “Mireasa cu gene false”, de D.R. Popescu, regia Cătălina Buzoianu, “Poate Eleonora” de Gellu Naum, regia Alexandru Tocilescu,” “Levantul” de Mircea Cărtărescu, regia Cătălina Buzoianu, “Regele moare” de Eugène Ionesco, direcţia de scenă Victor Ioan Frunză.

În 2006 – Teatrul Metropolis, al cărui fondator este George Ivaşcu, a cunoscut un uluitor succes de casă. Anul acesta, Teatrul Metropolis sărbătorește 15 ani de existență. Sub conducerea directorului George Ivașcu, Teatrul Tineretului „Metropolis” a fost și rămâne susținătorul actorilor independenți. Publicul s-a putut bucura de mai bine de 4.000 de reprezentații ale spectacolelor din repertoriu, care au prins viață cu ajutorul celor peste 800 de colaboratori artiști (actori, regizori, scenografi etc.).

Repertoriul a cuprins, de la înființare și până în prezent, peste 110 premiere apreciate la nivel național și internațional, atât de spectatori, cât și de specialiști de renume. Drept urmare, spectacolele Teatrului Tineretului „Metropolis” au avut mai mult de 500 de participări în turnee din țară și străinătate, fiind, de asemenea, distinse cu peste 60 de premii.

În prezent, actualul director interimar este actorul Viorel Păunescu, o prezență constantă pe scena din Mihai Eminescu `89, care a făcut parte din distribuția a peste 15 spectacole semnate de unii dintre cei mai importanți regizori care au pășit pe această scenă: Mircea Marin, Alexandru Tocilescu, Cătălina Buzoianu, Alexander Hausvater, Victor Ioan Frunză, Gelu Colceag.

14
/09
/13

La 53 de ani, Antonio Pappano e considerat un al doilea Bernstein. Când nu dirijează sau nu face înregistrări, vorbește la radio și la televiziune despre Verdi, dar și despre Beatles. Săptămâna aceasta a venit la București, împreună cu orchestra di Santa Cecilia, pentru Festivalul „Enescu”.

14
/09
/13

Ioana Nicolaie va fi tradusă peste hotare. Romanele ,,Cerul din burtă’’ şi ,,O pasăre pe sârmă’’, de Ioana Nicolaie, ambele apărute în colecţia ,,Ego. Proză” a Editurii Polirom, vor fi publicate în traducere în Suedia, Bulgaria şi Serbia.

13
/09
/13

Love Building are astăzi o seară cu totul specială. Aceasta reprezintă mult așteptatul moment al premierei de gală a filmului, care va avea loc de la ora 19.30, la CinemaPRO.

13
/09
/13

Teatrul Nottara începe toamna în forță. Pe lângă deschiderea stagiunii, instituția organizează prima ediție a Festivalului Internațional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, între 12 și 19 octombrie.

12
/09
/13

Martha Bibescu cu ,,Catherine-Paris'', una dintre cele mai importante figuri ale perioadei interbelice româneşti, și ,,Visătorul'' de Ian McEwan, sunt cele mai recente apariţii din colecţia de traduceri a Editurii Polirom.

12
/09
/13

CRONICĂ DE FILM. „Love Building”, debutul în lungmetraj al Iuliei Rugină, este o comedie de public despre ipostazele relaţiei de cuplu. Un film lipsit de profunzime, care păstrează însă distanţa regulamentară faţă de prostul-gust.