Trofeele Concursului Internațional George Enescu, lucrări de artă unicat
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeele-concursului-international-george-enescu-lucrari-de-arta-unicat/

Cele nouă trofee ale Concursului Internaţional George Enescu 2018 au fost realizate de Daniela Făiniş – artist plastic cu numeroase expoziţii personale şi de grup şi cu o activitate artistică notabilă în domeniul ceramicii.

Un articol de Petre Ivan|3 septembrie 2018

Cele nouă “prințese”- așa cum le numește autoarea- trofee ale Concursului, sunt inspirate din conceptul vizual al acestei ediții, care face trimitere la continua evoluție a artiștilor și la diversele texturi interpretative și diferitele personalități ale acestora.

Trofeele reprezintă în porțelan alb diverse instrumente, neșlefuite, brute, cu suprafețe dantelate, brăzdate de roci , plante, materiale diverse. Instrumentele au un suport conic, asemeni unui val, unei crinoline, de aici și denumirea prietenoasă, de prințese.

“La această ediție a Concursului, câștigătorii vor avea ocazia să se întâlnească sub încă o formă cu arta românească. Pe lângă întâlnirea cu muzica lui Enescu, apoi cu competiția în sine, vor duce cu ei în lume expresia artistică a talentului lor și mesajul privind necesitatea de a continua efortul de desăvârșire, studiul și dezvoltarea, sub forma unui obiect de artă contemporană”- spune Mihai Constantinescu, directorul Concursului și Festivalului George Enescu.

Daniela Faini, artist ceramist

Daniela Făiniș reunește în discursul său creativ sculptura, pictura, grafica și tapiseria în obiecte și instalații ceramice de o complexitate aparte. Lucrările sale sunt expuse în muzee și galerii prestigioase din Japonia, Germania, SUA, Belgia și România, cât și în clădirea principală a Parlamentului European.

Artista are în palmares numeroase premii și distincții: medalia de aur a Concursului internațional de ceramică de artă de la GualdoTadino, Perugia în 1989 și 1990, Mențiunea de onoare a Concursului internațional de ceramică de la Mino, Japonia și Premiul I la Bienala de artă ceramică din Aveiro, Portugalia, 1997, iar,din 2004, deține Ordinul Meritul Cultural în grad de Comandor.

Făiniș trăiește și lucrează în București; din 2013 este artist-invitat al galeriei AnnArt, unde a participat la patru expoziții de grup.

Foto: Trofeele Concursului Internațional George Enescu – facebook

.

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.