Trofeul Anim’est 2014 merge în Belgia
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-animest-2014-merge-in-belgia/

A noua ediţie a Festivalului de Film de Animaţie Anim’est, ce a avut loc între 3 şi 12 octombrie, în capitală, a ajuns la final. În cadrul Galei de Închidere de sâmbătă, 11 octombrie, la capătul a nouă zile de filme de animaţie de calitate, sosite la Bucureşti din peste 60 de ţări, festivalul şi-a anunţat câştigătorii.

Un articol de Liliana Matei|12 octombrie 2014

„Anul acesta am avut un juriu excelent, care a ştiut foarte bine ce are de făcut. Din punct de vedere al selecţiei, am încercat să acopăr toate stilurile şi tehnicile de animaţie. Diversitatea a fost, la ediţia de anul acesta, cuvântul cheie al selecţiei, atât din punct de vedere tehnic, cât şi al poveştilor”, a declarat  a declarat Mihai Mitrică, directorul de festival.

Trofeul  Anim’est, oferit de Arcub, s-a întors, anul acesta, în Belgia, după câștigătorul Oh Willy… (r. Emma De Swaef, Marc James Roels), din 2012. Din cele 56 de scurtmetraje înscrise la a noua ediţie a festivalului, juriul format din Amid Amidi, Christian Pfohl și Robert Morgan a decis să acorde premiul cel mare animației Poils / Păr (r. Delphine Hermans, 2013), pe care a descris-o drept “o viziune nostimă și feminină asupra sexualității și atracției, cu o estetică proaspătă, în stilul benzilor desenate independente.”

Premiul pentru Cel mai bun Film de Scurtmetraj, oferit, de asemenea, de Arcub,  a fost adjudecat de The Obvious Child / Copilul vădit (r. Stephen Irwin, UK, 2013), “un film ce oferă o descriere deopotrivă comică și de coșmar a anxietăților copilăriei, printr-o reinterpretare savuroasă a iconografiei desenelor animate vechi”, după cum a motivat juriul.

Juriul a acordat şi o mențiune specială scurtmetrajului francez Premier automne / Prima toamnă (r. Carlos De Carvalho, Aude Danset, 2013), pe care l-a descris drept “un portret colorat, obsedant și enigmatic al relațiilor dintre bărbați și femei și al câinilor morți”.

Premiul pentru Cel mai bun Film de Lungmetraj, oferit de Uniunea Cineaștilor din România, a fost acordat animației braziliene O Menino et o Mundo / Băiatul şi lumea, în regia lui Alê Abreu, pentru „grafica simplă și expresivă ce transmite o viziune complexă și autentică asupra lumii moderne.”

Juriul format din Lana Tankosa Nikolic, Yiorgos Tsangaris și Laurențiu Damian a acordat Premiul pentru Cel mai bun Film Studențesc, oferit de Uniunea Cineaștilor din România, scurtmetrajului britanic Small People with Hats / Oameni mici cu pălărie, în regia Sarinei Nihei, “o viziune socio-politică exprimată printr-un limbaj vizual original și amuzant”. O mențiune specială pentru film studențesc a fost acordată scurtmetrajului Nieprawdopodobnie elastyczny człowiek / Un bărbat incredibil de elastic, o producție poloneză în regia Karolinei Specht.

Premiul pentru Cel mai bun Film din secțiunea Balkanimation, oferit de Romanian Casting Call, a mers în Serbia, pentru Običan dan / O zi obişnuită (r. Vuk Palibrk), pentru „abordarea amuzantă și simbolistică prin care autorul ridică întrebări despre trecutul, prezentul și viitorul societății în care trăim.”

Pui de somn / Baby Nap, în regia lui Paul Mureşan, a câștigat anul acesta Premiul pentru Cel mai bun Film Românesc, oferit de Institutul Cultural Român. Scurtmetrajul a convins juriul cu “talentul și sensibilitatea prin care autorul dezvăluie aspecte ale realității de-a lungul uneii călătorii fantastice.”

În secțiunea Music video & Advertising, jurizată de Alexis Beaumont, Sergiu Negulici și Marius Alexe, au fost premiate videoclipul piesei “Tharsis Sleeps”, a formației britanice Throne, regizat de Nicos Livesey și Tom Bunker, și clipul publicitar Rugby Bugs realizat de Matthias Bäuerle, Fabian Fricke, Emanuel Fuchs, Martin Lapp și Carl Schröter pentru Conferința de animație, efecte, jocuri și transmedia FMX, din cadrul Festivalului de Animație de la Stuttgart, Germania.

Premiul Publicului, acordat unui scurtmetraj din secţiunea Animash şi oferit de Arcub, a mers, de asemenea, în Belgia. Oh My Dog!, animația în regia lui Chloé Alliez despre o întrecere în forță și talent a celor mai desăvârșite exemplare canine, a mai fost premiată anul acesta la Stuttgart și Short Shorts.

Gala de Inchidere Anim`est 2014

Un juriu format din copii ( Dan Hurduc, Katia Radu, Aleksia Vian Radu) a ales câștigătorul secțiunii Minimest: SuperBot – sub lupă totul e mai mare / SuperBot – Una cuestión de aumento, în regia argentinienilor Pablo Alberto Díaz și Gervasio Rodriguez Traverso, a cucerit anul acesta prin umor și originalitate.
Filmele câștigătoare ale celei de-a noua ediții Anim’est pot fi urmărite duminică, 12 octombrie, de la ora 18:30, la Cinema Studio.
Tot în cadrul Galei de Închidere, publicul a vizionat în premieră filmele de animaţie produse în cadrul celor două ateliere desfăşurate la cea de-a noua ediţie a festivalului. Timp de 5 zile, sub îndrumarea lui Joe King, profesor coordonator al catedrei de animaţie la Royal College of Art, Londra, 6 tineri cu vârsta de peste 18 ani au participat la un atelier ce a îmbinat mai multe tehnici: desen, fotografie, sunetele oraşului, având ocazia să descompună informaţii temporale şi structurale despre oraş şi apoi să le reconstruiască în cheie proprie.

02
/06
/21

BIDFF - Bucharest International Dance Film Festival, unica manifestare cinematografică din România dedicată filmelor de dans, deschide sesiunea de înscrieri pentru secțiunile competiționale de scurtmetraje ale celei de-a șaptea ediții, care va avea loc între 1-5 septembrie, la București. Datele limită la care se pot trimite aplicațiile sunt 25 iunie (normal) și 16 iulie (târziu).

02
/06
/21

Cea de-a XVII-a ediție a Bucharest International Film Festival, care va avea loc între 3 - 12 septembrie 2021, pe lângă continuarea tradiției de a arăta publicului cinefil, în premieră în România, unele dintre cele mai așteptate filme recente din întreaga lume, aduce și o serie de evenimente speciale pentru iubitorii de film. Una dintre aceste secțiuni în premieră este cea istorică, dedicată celebrării a 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I al României, și este organizată cu sprijinul Casei Regale Române. Documentarul istoric "Războiul Regelui" deschide programul aniversar.

01
/06
/21

Noul episod dedicat istoriei documentarului românesc de Cineclubul One World Romania aduce prim-plan trei personalități literare - Nina Cassian, Radu Cosașu și Geo Bogza. Până la 25 iunie pot fi văzute online, gratuit, cinci documentare de scurtmetraj din anii `60 la care şi-au adus contribuţia cei trei cunoscuţi scriitori.

01
/06
/21

Documentarul, care a avut premiera mondială anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin, unde a fost selectat în secțiunea competițională Forum, va fi distribuit de microMULTILATERAL cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei. Lansarea documentarului „Ieșirea trenurilor din gară” va marca cei 80 de ani de la Pogromul de la Iași, unul dintre cele mai violente masacre din istoria evreilor din România.

01
/06
/21

Așteptarea cinefililor s-a încheiat: se redeschid cinematografele! Pe 1 Iunie, de Ziua Copilului, prichindeii pot urmări pe marile ecrane, în avanpremieră, noile aventuri ale nătăflețului “Peter, iepuraşul fugit de-acasă”, iar din 11 iunie 2021, filmul va rula pe marile ecrane din toată țara. Oare ce pozne mai isprăvește Peter și prin ce peripeții trece alături de prietenii lui? Aflăm curând, la cinema – prilej de distracție pentru întreaga familie!

26
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Sunt greu de ghicit mizele din spatele noului film ca regizor al lui Horaţiu Mălăele, „Luca” (2020), realizat după un scenariu de Adrian Lustig. Adevărul e că lungmetrajul pare un amestec între unele din obsesiile lui Mălăele şi unele din obsesiile lui Lustig, cei doi colaborând şi la „Nunta mută” (2008) şi „Funeralii fericite” (2013).

24
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Dacă e ceva ce diferenţiază cu adevărat „Undine” (2020), noul titlu al cunoscutului regizor Christian Petzold, de alte filme din categoria sa, adică opere europene de autor cu priză în festivaluri şi gale de premiere, este prezenţa mai multor trimiteri la romantismul german. Cam toate cronicile au remarcat de altfel aspectul de basm modern.

24
/05
/21

Cinematografia spaniolă va fi celebrată la cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021) printr-un program amplu, Focus Spania, care va include proiecții și evenimente speciale, întâlniri cu cineaști, masterclass-uri, inițiative de industrie și expoziții.

24
/05
/21

Începând cu ultimul weekend al lunii mai, Arhiva Activă lansează un program de recuperare și de promovare critică a cinematografiei românești, în parteneriat cu Arhiva Națională de Filme și cu Cinemateca Română.

20
/05
/21

Filmul „Câmp de maci” (r. Eugen Jebeleanu) a câștigat atât Premiul pentru cel mai bun film în secțiunea Fest Focus a Festivalului Internațional de Film din Belgrad, cât și Premiul pentru cel mai bun film queer (oferit de festivalul Merlinka). De asemenea, și juriul Festivalului D’A Film Barcelona din Spania a recompensat filmul cu cel mai important premiu din secțiunea Talents.

19
/05
/21

Independența Film lansează pe 21 mai în cinematografele deschise din țară „Undine”, o poveste de dragoste modernă inspirată din basme și semnată de Christian Petzold, regizorul german cunoscut publicului din România pentru „Transit” (2018). Paula Beer, protagonista filmului, a câștigat premiului pentru Cea mai bună actriță la Premiile Academiei Europene de Film și la Berlinale 2020 pentru acest rol. Filmul a fost recompensat și cu Premiul FIPRESCI la același festival.

18
/05
/21

Serialul de televiziune cu Matthias Schoenaerts în rolul principal, una dintre cele mai spectaculoase producții cinematografice europene, a început filmările în România Serialul este o producție CANAL+ și Sky Studios realizat de Cattleya (Italia), Atlantique Productions (Franța), în colaborare Odeon Fiction, StudioCanal și Frame Film (România).

17
/05
/21

CRONICĂ DE FILM Cu „Femeia de la fereastră” (2021), proaspăt lansat pe Netflix, regizorul Joe Wright propune un film de suspans care se inspiră din „Rear Window” (1954) al lui Alfred Hitchcock. Însă nu trece de nivelul de pastişă.