Trofeul Ceau, Cinema! câştigat de „Casa cu păpuşi” şi „Otto Barbarul”
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-ceau-cinema-castigat-de-casa-cu-papusi-si-otto-barbarul/

Trofeul „Răzvan Georgescu” al Festivalului Ceau, Cinema! de la Timişoara a fost câştigat ex aequo de documentarul „Casa cu păpuşi” (2020), de Tudor Platon, şi filmul de ficţiune „Otto Barbarul” (2020), de Ruxandra Ghiţescu.

Un articol de Petre Ivan|20 iulie 2021

„Casa cu păpuşi” a fost apreciat de juriu pentru că „tratează cu foarte mult umor un subiect delicat şi sensibil”, iar „Otto Barbarul”, pentru „tupeul” său şi pentru atmosfera „dark”. Trofeul „Răzvan Georgescu”, în valoare de 1.000 euro, este acordat de Vitas România.

Menţiunea Specială a juriului a mers către „Copii pierduţi pe plajă” (2020), de Alina Manolache, un documentar remarcat pentru „viziune și originalitate”.

Juriul competiţiei a fost format din trei reprezentanţi ai sectorului cultural independent din Timişoara: Christine Cizmaş, co-fondator şi actor la Auăleu, Răzvan Cornici, membru al colectivului artistic Balamuc (loc de joacă ș-altele), şi Raluca Selejan, co-fondator al Librăriei La Două Bufniţe.

Peste 1.500 de spectatori au participat la cele 15 proiecţii de film şi la atelierele, discuţiile şi alte evenimente din cadrul ediţiei a opta a Festivalului Ceau, Cinema!, care s-a desfăşurat între 15 şi 18 iulie la Faber, Grădina de Vară Capitol şi Filarmonica Banatul din Timişoara.

Festivalul s-a încheiat în sala Capitol a Filarmonicii Banatul cu proiecţia documentarului „Holy Father” (2020), urmată de o sesiune de întrebări şi răspunsuri de aproape o oră cu regizorul Andrei Dăscălescu şi protagonista Paula Niculescu.

Alte proiecţii apreciate de public au fost cele cu documentarul timişorean „Swamp City” (2020), de Bogdan Puşlenghea şi Ovidiu Zimcea, „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2020, r. Radu Jude), în prezenţa actriţei Claudia Ieremia, „Mia îşi ratează răzbunarea” (2020), prezentat la gala de deschidere, cu participarea regizorului Bogdan Theodor Olteanu şi a actriţei Ioana Bugarin, „Otto Barbarul” (2020), în prezenţa regizoarei Ruxandra Ghiţescu şi a producătoarei Anda Ionescu, dar şi comediile franceze „Discursul” (r. Laurent Tirard) şi „Mandibule” (r. Quentin Dupieux). Întâlniri emoţionate cu spectatorii au avut şi regizoarele Alina Manolache („Copii pierduţi pe plajă”) şi Andra Tarara („Noi împotriva noastră”). Peste 20 de tineri au participat la atelierul de formare Ceau, Cineva!, organizat împreună cu Asociația Culturală Contrasens.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

 

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.