Trofeul Ceau, Cinema!, dedicat memoriei regizorului Răzvan Georgescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/trofeul-ceau-cinema-dedicat-memoriei-regizorului-razvan-georgescu/

Trofeul competiţiei Festivalului Ceau, Cinema! de la Timişoara va fi dedicat începând din acest an memoriei regretatului regizor Răzvan Georgescu. Odată cu ediţia a cincea a festivalului, premiul pentru cel mai bun film va fi redenumit Trofeul Ceau, Cinema! „Răzvan Georgescu”, în amintirea cunoscutului regizor de filme documentare.

Un articol de Petre Ivan|23 mai 2018

Răzvan Georgescu a murit la 24 iulie 2017, la vârsta de 51 de ani, în Germania, unde se stabilise din 1989, plecând din Timișoara.

În 2015, la ediția a doua a festivalului, cinematograful modernizat din comuna Gottlob, din Timiș, a fost inaugurat cu documentarul „Pașaport de Germania” (2014), în prezența lui Răzvan Georgescu, unul dintre cei mai apropiați prieteni și susținători ai festivalului.

Regizorul a revenit în 2016 la Ceau, Cinema!, ca membru al juriului competiției.

La ediția a cincea, care va avea loc între 19 și 22 iulie 2018, Răzvan Georgescu va fi omagiat prin proiecția documentarului „Testimonial”, la 10 ani de la lansarea acestuia, în 2008, precum și a unui interviu video inedit pe care cineastul l-a acordat în 2016 echipei festivalului.

El fusese diagnosticat, de mulţi ani, cu o tumoare malignă. De altfel, „Testimonial” aborda această suferinţă şi încerca să aducă răspunsuri la întrebările existenţiale ale autorului.

„Testimonial a fost pentru mine lecţia că filmul poate salva viaţa. Ştiu că sună patetic, dar mie efectiv mi-a salvat viaţa. Cât am lucrat trei ani la acel film, tumoarea n-a crescut. Două săptămâni după ce am terminat filmarea, a început să crească”, spunea Răzvan Georgescu într-un interviu din 2015.

Tot în amintirea lui Răzvan Georgescu va fi prezentat la ediția din acest an și documentarul „Născuți la comandă – Decreții” (2005), pe care el l-a produs împreună cu regizorul acestuia, Florin Iepan.

Născut la 26 decembrie 1965, la Târgu Mureș, Răzvan Georgescu a absolvit Liceul „Lenau” din Timișoara și Facultatea de Filosofie din București, cu o lucrare de licență despre semiotica filmului. Î

ceau cinema

Răzvan Georgescu

n 1989, a emigrat în Germania alături de soția sa de etnie germană, iar până atunci a locuit în Timișoara.

A cincea ediție a Festivalului Ceau, Cinema! va avea loc în perioada 19-22 iulie 2018 la Timișoara și Gottlob, prima localitate rurală cu un cinematograf modernizat din România.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiectul este organizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC) și al Consiliului Județean Timiș.

Evenimentul este realizat de voluntari, cu susținerea: Vitas România, Institutul Francez din Timișoara, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timișoara, Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, Direcția Județeană de Cultură Timiș, Filarmonica Banatul, Institutul Polonez din București, AMBASADA, MISC.

Foto: Ceau Cinema – facebook

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.