Tudor Istodor: “De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol”
https://www.ziarulmetropolis.ro/tudor-istodor-de-la-mick-davis-am-invatat-ca-povestea-e-cel-mai-important-lucru-intr-un-spectacol/

Tudor Istodor joacă rolul principal în “Paganini”, un spectacol regizat de Mick Davis şi pus în scenă, la Teatrul Metropolis, luni, 9 noiembrie şi marţi, 10 noiembrie, de la ora 19.00.

Un articol de Andrei Crăciun|7 noiembrie 2015

Cum a fost să lucrezi cu Mick Davis?

A fost o colaborare foarte bună, bazată pe respect, încredere și feeling. Adică am fost deschis să încerc tot ce-mi propunea și mi se pare vital ca un actor să încerce mai întâi propunerea regizorului, după care văd ei împreună dacă e cea mai bună variantă sau mai caută în continuare.

Ce ai învățat de la acest mare regizor?

De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol. Orice s-ar întâmpla, oricâtă virtuozitate ar exista pe scenă, povestea trebuie să fie clară și să meargă mai departe. Povestea, povestea, povestea.

Dar de la colegii tăi din distribuție? De la George Ivașcu, de exemplu?

M-am simțit foarte bine în compania lor, și cred că e unul din cele mai importante lucruri într-un proiect: să te simți bine, să faci cu bucurie ce ai de făcut. Și la “Paganini” așa a fost. La George Ivașcu mi-a plăcut cel mai mult că, deși este directorul Teatrului Metropolis, pe scenă era actor, coleg, și un bun partener.

Ce este diferit în abordările sale față de abordările regizorilor români?

Să curgă povestea. Povestea, povestea, povestea

Mick Davis a anunțat că actorul care va lua rolul principal în “Paganini” trebuie să fie pregătit pentru rolul vieții. Crezi că acesta va fi rolul vieții tale de actor de până acum?

Absolut. Și vreau să cred că întotdeauna următorul rol va fi rolul vieții mele.

După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini

Ce perspective ți s-au deschis după această colaborare? Te așteaptă Hollywood-ul? Gata?

Deja am bătut palma cu Scorsese pentru următoarele lui cinci filme (râde). În rest, nu știu…

Mick Davis a precizat că au fost șase de actori la audiții. Știi cu câți te-ai “luptat” pentru acest rol? A fost greu?

Nu știu. Eu am dat două probe. După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini.

Cât ați repetat? Care e atmosfera înainte să prezentați publicului bucureștean acest spectacol?

Am repetat ceva vreme. Atmosfera nu știu cum e, dar e sold-out de ceva vreme, deci cred că e de bine.

Tudor Istordor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Tudor Istodor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Cum ți-ai pregătit rolul?

Rolul l-am pregătit împreună cu regizorul, colegii și cu doamna profesoară Mihaela Tomescu, care este extraordinară. Timp de două luni m-a pregătit la vioară și a lucrat cu mine la detaliu. Întotdeauna a vrut și mai mult de la mine. Ce fac pe scenă cu vioara se datorează în totalitate dumneaei și îi mulțumesc din toată inima pentru asta. Și mi-a dat încredere în mine și relaxare, e extrem de important.

Spune-ne la ce să ne așteptăm de la acest spectacol. De ce să venim să vedem “Paganini”?

E povestea unuia dintre cei mai mari violoniști ai lumii, dar este în primul rând povestea omului Nicolo Paganini, așa cum o vede Mick Davis. Povestea unui om, de la început până la final. Și, ca în viață, există iubire, ură, trădare, complot, binele și răul. Cred că “Paganini” e un spectacol de gen, foarte, foarte necesar la noi. Hai!

Foto: Tudor Istodor, Paganini – Octav Ganea , Elena Simion, facebook

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.