Tudor Istodor: “De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol”
https://www.ziarulmetropolis.ro/tudor-istodor-de-la-mick-davis-am-invatat-ca-povestea-e-cel-mai-important-lucru-intr-un-spectacol/

Tudor Istodor joacă rolul principal în “Paganini”, un spectacol regizat de Mick Davis şi pus în scenă, la Teatrul Metropolis, luni, 9 noiembrie şi marţi, 10 noiembrie, de la ora 19.00.

Un articol de Andrei Crăciun|7 noiembrie 2015

Cum a fost să lucrezi cu Mick Davis?

A fost o colaborare foarte bună, bazată pe respect, încredere și feeling. Adică am fost deschis să încerc tot ce-mi propunea și mi se pare vital ca un actor să încerce mai întâi propunerea regizorului, după care văd ei împreună dacă e cea mai bună variantă sau mai caută în continuare.

Ce ai învățat de la acest mare regizor?

De la Mick Davis am învățat că povestea e cel mai important lucru într-un spectacol. Orice s-ar întâmpla, oricâtă virtuozitate ar exista pe scenă, povestea trebuie să fie clară și să meargă mai departe. Povestea, povestea, povestea.

Dar de la colegii tăi din distribuție? De la George Ivașcu, de exemplu?

M-am simțit foarte bine în compania lor, și cred că e unul din cele mai importante lucruri într-un proiect: să te simți bine, să faci cu bucurie ce ai de făcut. Și la “Paganini” așa a fost. La George Ivașcu mi-a plăcut cel mai mult că, deși este directorul Teatrului Metropolis, pe scenă era actor, coleg, și un bun partener.

Ce este diferit în abordările sale față de abordările regizorilor români?

Să curgă povestea. Povestea, povestea, povestea

Mick Davis a anunțat că actorul care va lua rolul principal în “Paganini” trebuie să fie pregătit pentru rolul vieții. Crezi că acesta va fi rolul vieții tale de actor de până acum?

Absolut. Și vreau să cred că întotdeauna următorul rol va fi rolul vieții mele.

După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini

Ce perspective ți s-au deschis după această colaborare? Te așteaptă Hollywood-ul? Gata?

Deja am bătut palma cu Scorsese pentru următoarele lui cinci filme (râde). În rest, nu știu…

Mick Davis a precizat că au fost șase de actori la audiții. Știi cu câți te-ai “luptat” pentru acest rol? A fost greu?

Nu știu. Eu am dat două probe. După a doua probă am aflat că eu voi fi Paganini.

Cât ați repetat? Care e atmosfera înainte să prezentați publicului bucureștean acest spectacol?

Am repetat ceva vreme. Atmosfera nu știu cum e, dar e sold-out de ceva vreme, deci cred că e de bine.

Tudor Istordor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Tudor Istodor, în „Paganini“, regia Mick Davis, la Teatrul Metropolis. Foto: Octav Ganea

Cum ți-ai pregătit rolul?

Rolul l-am pregătit împreună cu regizorul, colegii și cu doamna profesoară Mihaela Tomescu, care este extraordinară. Timp de două luni m-a pregătit la vioară și a lucrat cu mine la detaliu. Întotdeauna a vrut și mai mult de la mine. Ce fac pe scenă cu vioara se datorează în totalitate dumneaei și îi mulțumesc din toată inima pentru asta. Și mi-a dat încredere în mine și relaxare, e extrem de important.

Spune-ne la ce să ne așteptăm de la acest spectacol. De ce să venim să vedem “Paganini”?

E povestea unuia dintre cei mai mari violoniști ai lumii, dar este în primul rând povestea omului Nicolo Paganini, așa cum o vede Mick Davis. Povestea unui om, de la început până la final. Și, ca în viață, există iubire, ură, trădare, complot, binele și răul. Cred că “Paganini” e un spectacol de gen, foarte, foarte necesar la noi. Hai!

Foto: Tudor Istodor, Paganini – Octav Ganea , Elena Simion, facebook

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.