„Un copil spune o poveste pe fond albastru”, de Radu Afrim, deschide stagiunea la Teatrul Tamási Áron
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-copil-spune-o-poveste-pe-fond-albastru-de-radu-afrim-deschide-stagiunea-la-teatrul-tamasi-aron/

Un copil spune o poveste pe fond albastru, un spectacol pe care Radu Afrim l-a construit inspirat de  Pantoful de sticlă de Molnár Ferenc, deschide stagiunea la Teatrul Tamási Áron. Spectacolul are premiera duminică, 9 septembrie, de la ora 20.00.

Un articol de Petre Ivan|6 septembrie 2018

Radu Afrim a lucrat pentru prima dată cu Trupa Tamási Áron în 2013, când a pus în scenă Akárki /Oricine – o piesă suprarealistă de Kárpáti Péter, unul dintre cei mai valoroşi dramaturgi maghiari contemporani, cu care regizorul român s-a întâlnit pe terenul unei obsesii comune: să poarte spectatorii dincolo de teatru, mai precis, dincolo de canoanele lumii teatrale.

Iar pentru Radu Afrim, dincolo de teatru şi dogmele lui se află o lume vie, plină de fantezie,  poezie şi melancolie, aşa cum se întâmplă şi în spectacolul Un copil spune o poveste pe fond albastru.

Viaţa cotidiană a unui orăşel imaginar. De la postul de radio Sf. Feromon se aude în surdină Jávor Pál.

În curtea unei pensiuni, apa de ploaie se adună într-un bazin. Într-un bordel,  prostituatele discută despre filmele lui Lars von Trier şi stârnesc dezbateri culturale.

Primarii nu mai sunt votaţi, când nu le mai oferă oamenilor motive de înveselire. Pisicile au nouă vieţi, oamenii, nu se ştie câte, cum nu se ştie nici când înţelepciunile lor vor fi înghiţite de praful  cosmic.

Până atunci ne vedem de viaţă şi râdem, căci „râsul e unealtă a luminii”, crede Radu Afrim, cel care ne cheamă să pătrundem într-o ciudată poveste pe fond albastru, spusă de un copil din flori.

Râdem de noi înşine, de mediocritatea noastră, de secretele şi păcatele noastre, care inevitabil ies la lumină. Copilul din flori visează.

Foto: Un copil spune o poveste pe fond albastru – facebook

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.