O expozitie a regizorului Andrei Ujică şi lucrări de artă cu temă politică, în ”Future Museum”
https://www.ziarulmetropolis.ro/un-show-al-regizorului-de-film-andrei-ujica-si-lucrari-de-arta-cu-tema-politica-in-future-museum/

Regizorul şi artistul Andrei Ujică, alături de artişti migranţi români Ovidiu Anton, Anetta Mona Chişa & Lucia Tkáčová, participă cu instalaţii solo şi show-uri în proiectul ”Future Museum” 2017, care se deschide la Centrul Ceh, pe 18 mai

Un articol de Petre Ivan|20 aprilie 2017

În 2017, galeria de artă contemporană Future Museum se centrează în jurul unui grup de artiști emigranți români, toți născuți în România, dar stabiliţi într-o altă țară permanent sau temporar.

Pe 18 mai 2017, prima expoziție solo în România a lui Ovidiu Anton va inaugura sezonul de primăvară al galFuture Museumeriei. Lucrările Anettei Mona Chișa & Luciei Tkáčová vor deschide sezonul de vară, la începutul lui iulie, seria acestui an încheindu-se cu o expoziție a regizorului de film Andrei Ujică.

Experiențele acestor artiști migranți sau emigranți, dobândite în diferite medii culturale, le-au oferit o înţelegere aparte, precum și o multitudine de perspective, din care să observe fenomenele politice, sociologice și culturale într-un mod diferit.

Această serie de expoziții are drept scop, de asemenea, evidențierea schimbărilor geopolitice contemporane, pe care le înfruntăm din anii 1990, schimbări la care artiștii vizuali sunt participanți activi.

În contextul artelor vizuale din București, Future Museum este o instituție de dimensiuni medii, care pune la dispoziția artiștilor o platformă unde să creeze instalații solo, în contextul specific galeriei. Unul dintre cele mai importante obiective ale programului Future Museum este să susțină mobilitatea artiștilor români.

Aș dori să subliniez faptul că scena artelor vizuale din România este foarte descentralizată și structurată într-o multitudine de domenii diverse. Încă din anii 1980, România a trecut printr-o perioadă de migrări economice și politice, în urma cărora mulți artiști români contemporani locuiesc acum în Europa. Aici, precum probabil peste tot, am fost martorii unui comportament protector, lăuntric, referitor la o perioadă în care instituțiile românești nu au dat o atenție adecvată creatorilor domiciliați în străinătate.  – František Zachoval, directorul Centrului Ceh

Foto: Future Museum – futuremuseum.ro

17
/06
/22

VIAȚA SECRETĂ A TABLOURILOR Ziarul Metropolis vă invită la mici incursiuni în existenţa nevăzută, uitată sau ignorată a imaginilor care ne fascinează. Unele au schimbat istoria artei, altele au rămas ascunse printre poveşti.

14
/06
/22

Începând cu acest an, MiniCloud, ediția pentru copii și adolescenți a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, aflat la cea de a XV a ediție, capătă amploare și își deschide porțile zilnic pentru zeci de copii, în perioada 13 – 19 iunie 2022, în București, pe Calea Griviței.

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

31
/05
/22

Inițiat în 2012, de către Fundația M&V Schmidt și Fundația Tabaluga/ Peter Maffay Stiftung, festivalul Săptămâna Haferland are misiunea de a promova cultura și tradițiile sașilor din Transilvania și de a dezvolta sectorul turistic din zona respectivă. Regiunea săsească din Transilvania, cuprinsă între Brașov și Sighișoara, a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.

30
/05
/22

Să presupunem că o sticlă de plastic, un pet, și-ar dori să plece dintr-un sat din Transilvania și ar vrea călătorească până la Marea Neagră, ori poate și mai departe. Credeţi că ar putea? La această întrebare și-au dorit să găsească răspunsul un grup de voluntari din România. Realizată într-un proiect inedit tip experiment, "Călătoria mea spre mare" este de fapt o poveste despre oameni, mentalităţi și educaţie.