UNDERCLOUD 2013 – premii pentru cel mai bune spectacole
https://www.ziarulmetropolis.ro/undercloud-2013-premii-pentru-cel-mai-bune-spectacole/

UNDERCLOUD 2013 a adunat între 20 şi 31 august, cele mai importante producţii de teatru independent sub norul prietenos de la Muzeul Țăranului Român.

Un articol de Andrada Văsii|4 septembrie 2013

UNDERCLOUD 2013 a adunat între 20 și 31 august, cele mai importante producții de teatru independent sub norul prietenos de la Muzeul Țăranului Român. 

Timp de 12 zile, la UNDERCLOUD 2013 – Festivalul de Teatru Independent (de orice) au avut loc 28 de evenimente. Peste șase mii de spectatori prezenti la festival au putut vedea pe scena actori consacrați precum  Maia Morgenstern, Horațiu Mălăele, Marius Manole, Medeea Marinescu sau Marian Râlea dar și un număr mare de actori la început de drum, au putut asista la spectacole lectură, spectacole de teatru dans, teatru-concert și au putut vedea singurul spectacol de teatru acrobatic din România.

Sâmbătă, în ultima zi a festivalului, au fost decernate premiile UNDERCLOUD 2013. Sanda Manu, Anca Sigartău, Cristina Bazavan și George Ivașcu, directorul Teatrului Metropolis, au format juriul celei de-a șasea ediții. Selecția eterogenă e reflectat fidel stagiunea 2012-1013 a teatrelor independente.

UNDERCLOUD 2013- talentul la el acasă

Premiul pentru cel mai bun actor a fost acordat, la egalitate, lui Cătălin Babliuc (pentru rolul din spectacolul „7 dintr-o lovitură”, regia Lia Bugnar) și lui Matei Chioariu (pentru rolul din „LSD  Theatre Show”, regia Horia Suru).

Andreea Grămoșteanu a luat premiul UNDERCLOUD 2013 pentru cea mai bună actriță (pentru rolul din „Fragil”, regia George Dogaru), iar premiul UnderCloud a fost acordat spectacolului „Cină cu prieteni” (regia Claudiu Goga).

UNDERCLOUD 2013 Nadian Salagean

Juriul a decis acordarea a două premii speciale pentru două comedii care au alungat norii de sfârșit de vară: spectacolele „Mă mut la tata” (regia Gelu Colceag) și „Un bărbat și mai multe femei” (regia Magda Catone și Claudiu Bleonț).

Premiul UNDERCLOUD 2013 pentru cel mai bun spectacol a fost acordat ex aequo spectacolului de teatru dans „Zic Zac” de Andrea Gavriliu și spectacolului scris și regizat de Lia Bugnar: „7 dintr-o lovitură”.

UNDERCLOUD 2013- festivalul artiștilor

Premiile reflectă deviza UNDERCLOUD 2013: „calitate, nu notorietate”. UNDERCLOUD susține ariștii tineri, care nu se tem să experimenteze. UNDERCLOUD susține spațiile în care teatrul independent înseamnă să fii mai aproape de public, să ai libertatea de a crea spectacolele pe care vrei să le vezi. Actorii Maia Morgenstern, Medeea Marinescu și Marius Manole cred în misiunea festivalului și recomandă mișcarea independentă:

Pentru 2014, când UNDERCLOUD va împlini cei șapte ani de-acasă, organizatorii plănuiesc să-l scoată în lume: selecția, mai bogată decât anul acesta, va include și spectacole de teatru independent și din străinătate.

Foto credit: Cătălina Flaminzeanu, UNDERCLOUD 2013

Foto sus: Juriul format din Cristina Bazavan, Sanda Manu, Anca Sigartău și George Ivașcu

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.