UNDERCLOUD se mută pe Calea Griviței
https://www.ziarulmetropolis.ro/undercloud-se-muta-pe-calea-grivitei/

Festivalul de Teatru Independent UNDERCLOUD se mută pe Calea Griviţei, într-un demers unic în istoria festivalului.

Un articol de Liliana Matei|19 mai 2022

După ce ne-a obișnuit timp de 14 ani într-un spațiu singular (Terasa Motoare – Lăptăria Enache, Hanul Gabroveni sau M.Ț.R. ) UNDERCLOUD se extinde și urmează să se desfășoare în 7 spații partenere: Teatrul Dramaturgilor Români, UNARTE, Muzeul Literaturii, Biserica Sfinții Voievozi, J`ai Bistro, Black Habit și Grivița 53. Festivalul va avea loc între 13 și 19 iunie.

Cel de-al optulea spațiu este strada în sine, trotuarele de la UNARTE până la Teatrul Dramaturgilor, cartier istoric care în perioada interbelică era considerat Montmarte al Bucureștiului și care astăzi, pe lângă amintiri, memorie, energie oferă și un imens potențial comercial și creativ. Organizatorii și-au propus să revitalizeze această zonă și să-i redea efervescența de altă dată.

„Confortul este cea mai periculoasă stare în care putem ajunge. E șansa noastră spre ratare. Atât umană, cât și artistică. Atunci când lucrurile nu te mai costă, se instalează rutina și ușor ușor bifarea. Singura soluție în această situație este schimbarea. Și cum eu nu trăiesc cu jumătate de măsură, am propus o reformă culturală de care sunt convinsă că toată lumea are nevoie. Provocarea Undercloud a fost întotdeauna, mai devreme sau mai târziu apreciată și benefică”, declară Chris Simion-Mercurian, fondatoarea UNDERCLOUD.

Schimbarea spațiilor în care se va desfășura festivalul nu este singura surpriză din acest an. Dacă tot e un început de revoluție culturală, atunci să fie: identitatea vizuală a festivalului a primit o nouă formă și culoare.

„Simbolul logo-ului ne descrie un nor care se însăilează ușor pe cerul creativității, în manieră free hand, care vorbește despre libertatea de exprimare, despre inovație, un nor care plutește, fără început și fără sfârșit, însemnând la desenarea fără limite a artei de orice formă și în orice spațiu”, spune Alina Gavrilă-Borțun, creatoarea noului logo UNDERCLOUD și noului afiș.

Până în prezent UNDERCLOUD este sprijinit de Ministerul Culturii, Primăria Capitalei prin ARCUB, Raiffeisen Bank, Aqua Carpatica, Rock FM, Magic FM, Theatrum. Producător: Fundația Calea Griviței.

Programul este anunțat pe site-ul festivalului www.undercloud.ro și pe paginile de social media. Biletele sunt puse în vânzare pe mystage.ro și bilete.ro.

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".