UNITER: Mircea Albulescu – emblemă a teatrului românesc
https://www.ziarulmetropolis.ro/uniter-mircea-albulescu-emblema-a-teatrului-romanesc/

„O voce gravă, unică, inconfundabilă, unul dintre ultimii aristocraţi ai teatrului românesc (…)” – Uniunea teatrală din Romania. Actorul Mircea Albulescu, plecat în această dimineaţă dintre noi, va fi înmormântat duminică, de la ora 14.00, cu onoruri militare. Sicriul cu trupul neînsufleţit al artistului va fi depus sâmbătă în foaierul Sălii Mari a Teatrului Naţional Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|8 aprilie 2016

UNITER – Uniunea Teatrală din România își exprimă profunda tristețe față de dispariția actorului Mircea Albulescu – emblemă a teatrului românesc.

Potrivit UNITER, regretatul Mircea Albulescu este „unul dintre cei mai mari actori români, profesor universitar îndrăgit care a modelat zeci de generații de artiști, doctor în arte, publicist, poet, prozator”.

„O voce gravă, unică, inconfundabilă, unul dintre ultimii aristocrați ai teatrului românesc. Un artist total, care timp de 60 de ani a interpretat sute de roluri pe scenele Teatrului Municipal din București, Teatrului de Comedie și Teatrului Național din București, a jucat roluri memorabile în peste 70 de filme și a interpretat peste 300 de roluri remarcabile în teatrul radiofonic”, subliniază UNITER, într-un comunicat de presă.

Printre premiile pe care le-a primit de-a lungul carierei se numără „Premiul UNITER pentru întreaga activitate” (2005), „Premiul Național pentru întreaga activitate artistică” acordat de Ministerul Culturii și Cultelor în 2003, Premiul de Excelență acordat în cadrul Galei Radio România Cultural 2015.

Foto: Mircea Albulescu – facebook

22
/11
/23

Iosif Paștina joacă în “Disco Regret”, piesă scrisă de Doru Vatavului și regizată de Irisz Kovacs. A terminat U.N.A.T.C-ul în 2020 la clasa profesorilor Marius Gîlea, Bogdana Darie, Ioana Barbu și spune că: "Am avut noroc că am terminat chiar la începerea pandemiei și am avut privilegiul de a apuca să joc de câteva ori licența până la lockdown. Alți colegi n-au fost așa norocoși”.

21
/11
/23

Ce începe clandestin și se termină cel puțin amuzant? O petrecere organizată de barmanul Klaus (Adrian Nicolae) la clubul în care lucrează, unde fratele lui, bodyguard (Cosmin „Micutzu” Nedelcu) e nevoit să dea o mână de ajutor, cu zâmbetul pe buze, e povestea filmului Klaus & Barroso.

20
/11
/23

Vineri, 24 noiembrie 2023 (de la 19.00) veți asculta la Sala Radio una dintre creațiile muzicale religioase care s-au bucurat de un mare succes în sec. XIX: Stabat mater, lucrare semnată de ROSSINI, marele compozitor italian cunoscut mai ales pentru operele sale, printre care celebrele Il barbiere di Siviglia (Bărbierul din Sevilla) sau La Cenerentola (Cenușăreasa).

20
/11
/23

Vineri, 1 decembrie, de la ora 18:30, vă propunem Concertul Extraordinar de Ziua României, o punte între generații, eveniment în cadrul căruia soliști ai Operei Naționale București vor interpreta arii, lied-uri și duete din creația românească alături de tinerii membri ai Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical ,,Ludovic Spiess”, acompaniați la pian de către Luminița Berariu și Bogdana Grecova.

17
/11
/23

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, se joacă în premieră pe scena Sălii Palatului din București, cu participarea extraordinară a Baletului Operei Naționale București, avându-i ca invitați pe prim balerinii de talie mondială Iana Salenko și Marian Walter.

17
/11
/23

Editura Litera invită cititorii să se bucure de noi apariții editoriale, reduceri și întâlniri cu autorii favoriți, între 22 și 26 noiembrie, în cadrul Târgului de Carte Gaudeamus 2023, desfășurat la Pavilionul Central Romexpo.

17
/11
/23

Înaintea concertului de pe 18 noiembrie de la Arenele Romane, byron lansează un videoclip pentru cea mai complexă piesă din repertoriul trupei - În infern. Scrisă într-o singură zi, orchestrată în 6 luni și filmată în două zile, piesa de zece minute încheie noul album Efemeride.

17
/11
/23

„Un film care ne-a impresionat prin mizanscena sa, o relatare istorică lipsită de manierism care ne-a surprins, un film care ne-a făcut să plonjăm în haosul evenimentelor din 1989, odată cu fuga lui Ceaușescu. Un film în care agitația Revoluției nu e surprinsă doar în varii locuri din Sibiu, dar și în reacțiile și limbajul personajelor.”