„Văzduh”, un performance cu Vlad Robaș și Marin Grigore, în premieră la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu
https://www.ziarulmetropolis.ro/vazduh-un-performance-cu-vlad-robas-si-marin-grigore-in-premiera-la-teatrul-national-radu-stanca-sibiu/

Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu este gazda performance-ului muzical „Văzduh”, cu texte de Gordon Byron, John M. Hull şi Liviu Oroş, în regia lui Victor Olăhuţ, cu actorii-muzicieni Vlad Robaş şi Marin Grigore în distribuţie.

Un articol de Liliana Matei|16 octombrie 2020

Performance-ul, o producție a Asociației Cultura’n Șură, va avea premiera la Sibiu pe 15 octombrie 2020 și ulterior va fi prezentat în cadrul unui turneu național în Cluj-Napoca, Alba Iulia, București și Zalău.

„«Văzduh» este un performance muzical despre mirarea noastră de a ne afla aici și acum. Concertele din „Patru anotimpuri” au prins sens pentru ceilalți de abia atunci când autorul lor le-a însoțit de sonete descriptive. Noi am făcut drumul invers. Pornind de la text am extrapolat în muzică. N-am găsit încă un răspuns, dar drumul este unul extrem de incitant.” Victor Olăhuț

Program reprezentații:

  • 15 octombrie – Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (premieră)
  • 16 octombrie – #reactor, Cluj-Napoca
  • 17 octombrie – HangarF, Alba Iulia
  • 18 octombrie – Teatrul de Artă București
  • 21 octombrie – #reactor, Cluj-Napoca
  • 22 octombrie – Sala Porolissum, Zalău
  • 14 noiembrie – Replika, București

Asociaţia Cultură’n Şură este o organizaţie non-profit care activează în domeniul cultural încă din anul 2013. Principalul scop al asociaţiei este acela de a duce teatrul în satele româneşti, servind ca o punte de legătură culturală între mediul urban şi cel rural. Începând cu anul 2018, asociaţia a realizat o serie de proiecte teatrale cu temă socială care chestionează probleme insuficient adresate în societatea românească: depresia post-natală, incluziunea socială a minoritarilor etnici, percepţia şi integrarea în societate a persoanelor cu dizabilităţi.

Spectacolul „Văzduh” este creat în cadrul proiectului „Lumina din spatele privirii”, proiect implementat de Asociaţia Cultură’n Şură şi co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Parteneri: Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, Hangar F, #Reactor de Creaţie şi Experiment, Centrul de Teatru Educaţional Replika, Cento Group, Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj, Teatrul de Artă Bucureşti, Spotmedia.ro

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.