Vernisaj expoziție „VĂD.CLIPESC” a artistului vizual Vlad Pașca
https://www.ziarulmetropolis.ro/vernisaj-expozitie-vad-clipesc-a-artistului-vizual-vlad-pasca/

La Camera de artă Galateca (str. C.A. Rosetti, nr. 2-4), Vlad Paşca va expune peste 50 de lucrări pe hârtie, care surprind incredibil de real ceea ce trăim cu toţii de doi ani, realitatea extrem de dură, dezumanizantă şi mecanismele de autoapărare autogenerate.

Un articol de Liliana Matei|25 octombrie 2021

Expoziție de lucrări pe hârtie | Camera de artă Galateca
Deschidere joi, 28.10.2021| 18:00-20:00 |
Un proiect NeoStudio

Văd.
Ochii devorează lumina și o pervertesc într-un tumult de emoții. Adevăr, nevroză, minciună, singurătate, curaj, frustrare, nesiguranță, bucurie, frică, extaz, declin, durere, orgasm, îndoială, fericire, dezamăgire, încredere, furie, deznădejde, excitare, rușine, reverie, dispreț, plăcere, dezgust, fragmente contondente de memorii gravate spasmic în adâncul sufletului.

Clipesc.
Clipim în mod ritmic și reflex cu scopul de a ne apăra împotriva factorilor vătămători din exterior. Sacadarea inconștientă între lumină și întuneric, acea treime de secundă imperceptibilă, este modul prin care realitatea prezentului ne împinge silit să găsim refugiu într-o intimitate deplină, personală și impenetrabilă; un loc sigur care, în mod utopic, ne poate apăra de fragilitatea și nesiguranța resimțite astăzi de către fiecare dintre noi. Clipitul revelat în fragilitatea hârtiei folosite ca suport al lucrărilor artistului, în dialog contradictoriu cu paleta cromatică și expresia gestuală hotărâtă și sacadată, are ca rezultat ilustrarea unor cicatrici personale și colective, adevărate petice emoționale.

La sfârșitul lunii octombrie, Galateca prezintă un tânăr artist, Vlad Pașca și cele peste 40 de lucrări care îmbină desenul cu pictura, unelte și vopsele neconvenționale, dimensiuni și texturi diverse, realizate sub presiunea contextului pandemic. Expoziția de lucrări pe hârtie, sugestiv intitulată ”Văd.Clipesc.”, primul solo al artistului, este o adevărată cale de evadare în intimitate. Lucrările lui Vlad Pașca surprind incredibil de real ceea ce trăim cu toții de doi ani, realitatea extrem de dură, dezumanizantă și mecanismele de autoapărare autogenerate. Mediul ales, nu întâmplător, hârtia, accentuează ideea de fragilitate.

Proiectul se derulează în cadrul programului NeoStudio, inițiat de Galateca și dedicat tinerilor artiști, studenți sau absolvenți. Camera de artă ”Văd.Clipesc.” rămâne deschisă între 28.10 – 11.11. 2021.

Intrare liberă

Vlad Pașca – designer și artist vizual. În permanentă evoluție din 1987.Născut și crescut în Baia Mare, educat în Cluj-Napoca, maturizat și stabilit în București. Parcursul său artistic începe la Cluj – Napoca la Universitatea de Artă și Design – Facultatea de Arte Decorative și Design, Secția Design, ca mai apoi să urmeze un masterat la București, la Universitatea Națională de Arte – București, Facultatea de Arte Decorative și Design – Secția Design Ambiental. Are deja la activ prezența în diferite expoziții colective. ” Procesul meu creativ este ghidat de emoții și impactul acestora asupra conștiinței, transformările pe care le produc și călătoria mea prin viața alături de acestea. Am mereu în minte faptul că o lucrare de artă trăiește în medii diferite după ieșirea din atelier și mixez experiența de designer cu cea de artist vizual pentru a mă exprima într-un mod neașteptat, dar în același timp captivant  Expresionismul abstract, de cele mai multe ori tratat într-o manieră intuitivă, fără a pune accentul pe relația cromatică, compoziția vizuală sau materiale convenționale, îmi permite să sparg tiparele și să aleg complexitatea sau minimalismul, să urmăresc o stare de spirit creând, mai presus de orice, o experiență.”

Parteneri media: modernism.ro, Biz, Agenția C’Arte, dreamingof.net, Cover stories, Kreatoria, Propagarta
Susținut de AQUA Carpatica

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

26
/10
/21

Școala de Valori a dat startul înscrierilor pentru cea de-a șaptea ediție a Burselor stART și pune la bătaie 30 de burse, cu o valoare individuală de 6.000 de lei. Acestea pot fi accesate de elevii care sunt la liceu, talentați la pictură, desen, muzică și artele viitorului (v-logging, blogging, scriere creativă, fotografie), care se pot înscrie pe baza unui portofoliu.

26
/10
/21

De astăzi, platforma www.muzeulabandonului.ro este activă. Se deschide, astfel, aleea către Muzeul Abandonului. Muzeu-forum digital și participativ. În această etapă a proiectului veți putea explora exteriorul clădirii muzeului și câteva dintre facilitățile proiectului. Interiorul și expozițiile muzeului vor fi disponibile în curând, alături de zeci de povești despre abandon, speranță, contorsionări și reveniri spectaculoase ale sufletului.

16
/10
/21

Răzbunare, dragoste și disperare, toate topite într-o singură flacără mistuitoare. Arii celebre, coruri tulburătoare, conflicte dramatice de neuitat, toate vă așteaptă în premiera spectacolului Norma de Bellini ce le va aduce pe scena Operei Naţionale Bucureşti între 21 şi 24 octombrie pe celebrele Elena Moşuc – Norma şi Ruxandra Donose – Adalgisa, alături de care va evolua tenorul Daniel Magdal – Pollione.

13
/10
/21

În luna octombrie, galeria neconvențională Celula de artă propune două exerciții de introspecție, la fel de necesare dar fiecare propunându-și scopuri și rezultate diferite. Artistul plastic contemporan Beaver expune lucrarea “exe cute”, o juxtapunere a grotescului cu gingășia până pe 14 octombrie iar între 15 – 30 octombrie în galerie se va putea vedea instalația imersivă “Cenușa memorie” a Ancăi Coller, ce încapsulează emoțiile artistei în urma unui incendiu care i-a distrus atelierul..

11
/10
/21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași. După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada.

08
/10
/21

În epoca rețelelor de socializare, a selfie-urilor și filtrelor de tot felul, când o imagine se face și se desface în câteva secunde și toți visăm la gloria efemeră, conform butadei enunțate de Andy Warhol, dilemele și sensurile autoreprezentării încă sunt discutate. Căci a te reprezenta, indiferent de epocă, nu este un gest lipsit de semnificații estetice și sociale. Un articol de Monica Neațu.