Violenta din cinematografie, în vizorul lui Obama
https://www.ziarulmetropolis.ro/violenta-din-cinematografie-in-vizorul-lui-obama/

Violenta din cinematografie îngrijorează autorităţile americane. Acestea au iniţiat o anchetă cu scopul de a determina dacă cineastii de la Hollywood au o anumită responsabilitate faţă de masacrele comise recent în Aurora (Colorado) şi Newtown (Connecticut).

Un articol de Petre Ivan|24 decembrie 2013

Violenta din cinematografie îngrijorează autoritățile americane. Acestea au iniţiat o anchetă cu scopul de a determina dacă cineastii de la Hollywood au o anumită responsabilitate faţă de masacrele comise recent în Aurora (Colorado) şi Newtown (Connecticut).

„În ceea ce priveşte violenţa armelor, trebuie să ne asigurăm că aceasta să nu fie glorificată, pentru că poveştile care le spuneţi modelează privirea şi viaţa copiilor noştri (…)

Poveştile pe care le spunem au o anumită importanţă. Iar voi sunteţi aceia care le povestesc mai frumos ca oricine altcineva de pe pământ.

Cine are puteri mari are şi responsabilităţi mari”, spunea Barack Obama, pe 26 noiembrie, în campusul studiourilor DreamWorks din Glendale, California.

A fost o declaraţie delicată. Hollywoodul şi în special Jeffrey Katzenberg, directorul DreamWorks Animation, se numără printre cei mai generoşi sponsori ai Partidului Democrat.

Este un fapt: violenţa din filmele americane a crescut, potrivit unui studiu realizat de Ohio State University şi Annenberg Public Policy Center din cadrul Universităţii Pennsylvania.

Mai mult decât atât, scenele de violenţă armată din filmele „PG-13” (nerecomandate minorilor sub 13 ani) s-au triplat din 1985, anul în care a fost introdusă încadrarea „PG-13”.

Acestea sunt în prezent la fel de violente ca filmele care au încadrarea „R” (interzise persoanelor sub 17 ani care nu sunt însoţite de un adult) sau chiar mai violente.

Sexul și violenta din cinematografie, la fel de dăunătoare pentru adolescenți

„Dacă sexul trebuie interzis persoanelor sub 17 ani, atunci acelaşi lucru ar trebui să se întâmple şi cu scenele armate de violenţă extremă”, afirmă Daniel Romer, unul dintre autorii studiului menţionat.

De aceeaşi părere este şi Michael Welner, doctor în psihiatrie: „Asasinii erau prezentaţi în trecut ca nişte monştri; de acum, ei sunt nu numai prezentaţi ca personaje cu care poţi să de identifici, precum Tony Soprano, ci şi ca nişte veritabili eroi!”

„Uitaţi-vă la eroii din serialul «Breaking Bad»: spectatorul vrea ca ei să scape, chiar dacă personajele trebuie să ucidă pentru asta, informează Mediafax.

Din punct de vedere cultural, se încalcă graniţa dintre bine şi rău”, a adăugat el.

Violenta din cinematografie

Pe 16 ianuarie, la o lună după masacrul comis în Newtown, Barack Obama a solicitat Congresului să deblocheze 10 milioane de dolari pentru Centers for Disease Control (CDC), principala agenţie guvernamentală în domeniul sănătăţii publice, pentru a finanţa cercetările despre „influenţa jocurilor video şi alte medii asupra violenţei”.

Ideea în sine pare o trimitere directă la Quentin Tarantino.

Pentru regizorul unor filme precum „Django Unchained”, „Kill Bill” şi „Reservoir Dogs”, violenţa din cinema reprezintă un lucru bun, pentru că ea este purificatoare:

„În mod evident, aceste crime în masă reprezintă o problemă care ţine de controlul armelor de foc şi de instituţionalizarea bolnavilor mintali”.

Masacrele recente au obligat Hollywoodul să îşi facă o introspecţie sinceră. Cel de la Newtown, în special, din cauza celor 26 de morţi, din care 20 erau copii.

Mulţi dintre actori sunt şi ei părinţi. Singura problemă este că violenţa pare să fie viagra box office-ului american, notează Mediafax.

Blockbusterurile marilor studiouri, realizate cu bugete uriaşe, se numără printre cele mai bune produse de export ale Americii.

Foto cu Violenta din cinematografie: Reservoir Dogs și Breaking Bad – Cinemagia

04
/10
/22

Clasicul film "Manasse" (1925), de Jean Mihail, poate fi redescoperit acum în versiune restaurată 4k, ceea ce înseamnă că imaginea are un aspect cât mai apropiat de cel al peliculei originale. Filmul poate fi văzut la Cinemateca Eforie.

27
/09
/22

O nouă generație de cineaști scandinavi face valuri, păşind pe urmele lui Ingmar Bergman, Lars von Trier și a mișcării Dogma. În acest an, trei regizori complet diferiţi, dar cu viziuni la fel de puternice, au participat în competiția de la Cannes.

26
/09
/22

Cea de-a VIII-a ediție a „Premiilor Constantin Chiriac” a avut loc în 23 septembrie 2022, în Prisăcani, satul natal al lui Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, inițiator al acestei competiții prin care elevii sunt recompensați pentru creațiile lor literare.

23
/09
/22

Javier Bardem, unul dintre cei mai cunoscuți actori ai momentului, câștigător al premiilor Oscar, Globul de Aur, Goya și Bafta, revine pe marile ecrane din România în rolul principal din “Cel mai Tare Șef”, cea mai nouă comedie a multi-premiatului regizor spaniol Fernando Leon de Aranoa. Filmul intră în cinematografele din țară pe 4 noiembrie.

22
/09
/22

Delta Bucureștiului, în regia Evei Pervolovici, va putea fi văzut de vineri, 23 septembrie, în cinematografele din București (Cinema Elvire Popesco, Cinema Eforie, Cinema Muzeul Țăranului, Union), Arad (Cinema Arta), Bistrița (Cinema Dacia), Cluj (Cinema Arta, Cinema Victoria), Iași (Cinema Ateneu), Timișoara (Cinema Timiș), însă urmează să fie programat și la Brașov, Bârlad și Sibiu.

21
/09
/22

„Garantat 100%” începe noul sezon cu o ediţie eveniment. Hiromi Uehara, una dintre cele mai mari compozitoare şi pianiste de jazz ale momentului, este invitata lui Cătălin Ştefănescu în prima ediţie a noului sezon „Garantat 100%”. Urmărim ediţia pe 25 septembrie, ora 19.00, la TVR 1.

21
/09
/22

În luna octombrie, la History Channel puteți urmări un documentar despre aurul dacilor, un nou sezon din emisiunea „Așii amanetului”, un film despre viciile pe care le împărtășim și o istorie a armelor.