Vlad Logigan, actor: „Trăiesc și pentru dragoste, și pentru teatru”
https://www.ziarulmetropolis.ro/vlad-logigan-actor-traiesc-pentru-teatru-si-dragoste/

INTERVIU Vlad Logigan (32 de ani) vorbeşte despre Momo, adolescentul evreu din „Ibrahim şi florile Coranului”. Cel mai nou spectacol al Teatrului Metropolis, în regia lui Chris Simion, se joacă pe 23, 24, 25 şi 26 ianuarie.

Un articol de Monica Andrei|15 ianuarie 2016

Monica Andrei: De ce crezi că trebuie să vină publicul să vadă noua premieră a Teatrului Metropolis, “Ibrahim şi florile Coranului”?

Vlad Logigan: Pentru povestea care este foarte frumoasă, despre umanitate, omenie, prietenie, înţelegere, acceptare. Apoi, pentru mesajul şi învăţăturile care vin din poveste. Un puşti evreu este prieten cu un arab musulman, sufit. Subiectul este delicat, el continuă să vorbească despre prietenie şi înţelegere dincolo de bariere, de prejudecăţi. În principiu este vorba despre acceptare şi împrietenire indiferent care ţi-e culoarea, religia, naţia, direcţia în care bate vântul tău.

Alt motiv este distribuţia. Am o deosebită plăcere să joc alături de Marian Râlea, Claudiu Bleonţ, Magda Catone, Lia Bugnar, Amelia Ursu, în regia lui Chris Simion. Decorul realizat de Maria Miu este atât de frumos, cum nu s-a mai văzut în teatrul românesc de multă vreme, şi nu vreau să dau detalii, pentru ca spectatorul să aibă curiozitatea să intre în sala nouă de la Teatrul Metropolis, la parter.

Cum te-ai apropiat de personaj?

Joc Momo sau Moise, adolescentul evreu, care trăieşte o pendulare între mediul de acasă şi lume; are un tată dur, cu care nu reușește să comunice. Însă reușește cu Ibrahim, arabul, care trăieşte pe o uliţă evreiască din Paris; acolo descoperă înţelegere, compasiune, primeşte sfaturi. Personajul meu are pendulări permanente între scene dure cu tatăl lui şi scene de lumină cu prietenul său, Ibrahim. Tatăl îl părăseşte, rămâne singur, iar Ibrahim îi devine prieten şi confident şi îl ajută să păşească drept în viaţă; e suplinitor de părinte, partener de joacă, îl învaţă ce înseamnă imaginaţia, cum să vadă viaţa zâmbind şi cu sufletul pe afară.

Dacă personajul Ibrahim ar fi acum de faţă cu noi, ce i-ai spune?

Că-l iubesc. Pentru că face pentru Momo enorm de multe lucruri, iar personajul meu nu le merită. Vede că am nevoie. Dă sfaturi, poveţe, le oferă, ca un om bun, unuia mic care are nevoie.

De ce alegi să joci la Teatrul Metropolis? Joci pentru că-ţi plac personajele, distribuţia, regizorul sau pentru că teatrul este nou?

E un cumul de motive. Regizorii mi-au oferit încrederea să joc rolul crezând că eu voi putea face ceva; pe de altă parte, e vorba de jocul în sine, cu partenerii de scenă, jocul meu cu personajul, aşa cum e descris în text; încercarea de a-l face cumva viu şi a-l întruchipa pe scenă. La Teatrul Metropolis îmi face plăcere să joc și în „Tarelkin” şi în „Ţarul Ivan îşi schimbă meseria”.

Aici, la Metropolis, este un colectiv frumos, începând de la doamna de la bilete, la personalul tehnic de la scenă, domnul de la pază, pompierul. Vin cu bucurie de mulţi ani aici. Oamenii care muncesc în teatru te primesc cu braţele deschise, se bucură când joci. Sunt maşinişti la „Ţarul Ivan îşi schimbă meseria” care mai bagă ochiul în culise, pentru că le place scena; o privesc ca nişte spectatori şi mai uită câte o manevră. E o atmosferă frumoasă. Mă întorc cu bucurie întotdeauna ca să joc.

Ce alegi între dragostea pentru teatru sau dragostea pentru o femeie?

Grea întrebare! (Râde) Există loc pentru multă dragoste pe lumea asta. Nu cred că trebuie să alegem.

Dimineaţa eşti prezent la repetiţii şi seara la spectacol. Când mai ai timp şi pentru dragoste?

Îmi găsesc timp dacă ea mă iubeşte. Cred că există loc în vieţile noastre pentru mult mai multă dragoste şi este important să ştii să oferi.

Eşti îndrăgostit?

Da. O iubesc pentru cine este ea, pentru sufletul ei. Nu e din teatru.

Dacă nu ar fi fost teatrul, ce altă meserie ai fi avut?

Nu ştiu. Doamne, ce bine, că există teatrul!

Ce recomanzi publicului tău?

Le recomand să aplaude doar dacă le-a plăcut ce au văzut pe scenă. Să fie onest. Astăzi, spectatorul aplaudă orice.

Eşti din Iaşi, joci în Bucureşti, mai joci şi pe la teatrele din provincie?

Nu. Joc doar în Bucureşti. Aici, am absolvit Facultatea de Teatru, de la Universitatea Teatrală şi Cinematografică “I.L. Caragiale”. Mi-am dat şi doctoratul. Predau la Facultatea de Teatru. Mă înţeleg bine cu studenţii. Încerc să relaţionez diferit cu ei. Nu cred că există o reţetă care să meargă tuturor studenţilor. Ei vin cu bagaje emoţionale diferite, din medii diferite, unii sunt introvertiţi, alţii extrovertiţi.

Unul vrea repede să zboare şi trebuie ajutat tocmai ca zborul lui să fie susţinut. Altul a citit mult, dar e introvertit şi trebuie să am răbdare, ca și cum aș lucra cu un ghiocel care iese de sub zăpadă, să crească la timpul lui; aşa e ritmul lui, ţine de o bucătărie interioară. Merg cu fiecare student în funcţie de datele lui.

Eu am o expresie – „lucrez cu materialul clientului, ca la croitor”; adică lucrez cu ce are el şi încercăm să vedem împreună. Sunt ca un antrenor, dar căutarea este a lui.

Cum te vezi în viitor?

Sper că vesel şi optimist. (Râde)

O să te însori?

Da, mi-a trecut prin cap, dar mai vedem. Am timp. Cu teatrul m-am însurat deja.

Şi n-o să te mai poţi însura şi cu altcineva sau altceva…

Nu se mai poate? (Râde) Eu cred că se poate. Este loc de dragoste. Nu cred că voi avea de-a face cu gelozia. Trăiesc şi pentru dragoste, şi pentru teatru.

FOTO: Facebook Vlad Logigan

12
/06
/17

În a doua zi a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (10 iunie) a fost prezentat spectacolul de dans aerian ”TANGO LA ALTITUDINE II”, semnat de coregrafa argentiniană Brenda Angiel, continuarea unui spectacol prezentat anterior tot la FITS de aceeași companie. Un performance în aer, în lumini, umbre și fum, într-un spațiu care nu mai e spațiu definit de limite ci e libertate și respirație largă.

09
/06
/17

„Mă simt jenată când aud laude”, spune actriţa Tora Vasilescu într-un interviu pentru Ziarul Metropolis, realizat la Cluj-Napoca. Ea va primi Premiul de Excelenţă al Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), la Gala de închidere care va avea loc sâmbătă seară.

08
/06
/17

Între 20-27 mai, Buzăul a devenit scena Festivalului ”Buzău Iubește Teatrul”, un ”nou festival vechi” împrospătat cu un nume și un concept de organizare nou. Spectacole dintre cele mai noi și apreciate din București, dar și două spectacole din Piatra Neamț și Suceava, o secțiune pentru studenți și alta pentru copii, spectacole de stradă și conferințe. L-am prins pe foarte activul director Adrian Găzdaru în mijlocul festivalului și l-am rugat să-și tragă puțin sufletul și să ne povestească despre FBIT.

05
/06
/17

Dramaturgul Saviana Stănescu, născută în România și stabilită în Statele Unite ale Americii, a fost invitată recent să țină, alături de Matei Vișniec, un workshop de scriere dramatică în cadrul programului POINT New Writing, desfășurat la festCO 2017. Despre întâlnirea sa cu tinerii dramaturgi de la noi, dar și despre cum se scrie teatru azi, în rândurile care urmează...

02
/06
/17

"Limitările financiare pot fi luate ca un imbold creativ, dar numai dacă integrezi constrângerile bugetare de la început în procesul creativ", afirmă Antoine Le Bos, consultant de scenariu în cadrul "Less is More", o platformă europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat, care va desfăşura la TIFF un workshop.

30
/05
/17

Diana Cavallioti (31 de ani), rolul principal feminin din filmul românesc de mare succes „Ana, mon amour”, are, mai ales, o frumoasă carieră în teatru. În linii mari, toate acestea se cunosc. Din interviul care urmează veți afla detaliile. Cine, ce, de ce, unde, când, cum. Ca la Ziar.

29
/05
/17

INTERVIU „Secondo Me” a fost prezentat în 2016 la Locarno. În iunie, documentarul, care are în centru doi garderobieri (de la Viena şi Milano) şi o garderobieră (de la Odessa), va putea fi văzut la TIFF. Regizorul Pavel Cuzuioc, născut în Republica Moldova şi stabilit în Austria, vorbeşte despre film şi despre cum a ajuns cineast.

18
/05
/17

Scriitorul din Basarabia se află în plină mică trilogie a marginalilor, din care a publicat primele două volume: „Sectanții” și „Bandiții”. Atenție, urmează un interviu neconvențional! Despre cultură și războaie, despre cărți, tineri și nostalgie. Se pune chiar și întrebarea: „Ești un agent al Kremlinului, Vasile?“

16
/05
/17

Este unul dintre profesorii fondatori ai şcolii de teatru clujene și a instruit cinci generaţii de absolvenţi ai secţiei române de actorie. Miklós Bács vorbește despre povestea sa de viață și teatru și rolul Faust din spectacolul cu același nume în regia lui Silviu Purcărete, jucat la Teatrul Național ''Radu Stanca'' din Sibiu.

11
/05
/17

Profitând de lansarea în limba română a romanului „Cel mai frumos loc din lume e chiar aici” (ed. Humanitas, 2017), de Care Santos și Francesc Miralles, am provocat-o pe celebra scriitoare catalană la un exercițiu de rememorare a traseului său – de la primul concurs literar câștigat, pe când era elevă, la cum arată o zi obișnuită pentru ea acum, ca autoare a unor cărți traduse în peste 20 de limbi.