Votează cele mai relevante kitsch-uri din cultura română!
https://www.ziarulmetropolis.ro/voteaza-cele-mai-relevante-kitsch-uri-din-cultura-romana/

Din 15 iulie, românii pot vota online cele mai relevante kitsch-uri autohtone timp de două săptămâni. Categoriile şi nominalizările au fost făcute de o comisie formată din Sergiu Vasile (Utopia Balcanica şi Timesnewroman), Mihai Popescu (VICE),Corina Băcanu, Cristian Șimonca (Blogu’ lui Otravă), Ioana Mănoiu (Managing Partner GMP Public Relations) şi Cristian Lică, Kitsch manager la Romanian Kitsch Museum. Comisia a ţinut cont de sugestiile exprimate de vizitatorii muzeului şi de recomandările din social media.

Un articol de Petre Ivan|19 iulie 2017

Românii pot vota, aici, kitsch-urile cele mai relevante din următoarele categorii:

  • Kitsch istoric și legendar (nominalizații fiind Elena Ceaușescu, Dracula, Arsenie Boca, Dacii și Moș Gerilă)
  • Arhitectură și monumente (nominalizații fiind Turnul Eiffel de la Slobozia, Bustul de la Scornicești, Inima lui Isus din Lupeni, Harghita, Casa Poporului, Țeapa lui Ghilduș)
  • Artă decorativă și design interior (nominalizații fiind peștele de pe televizor, carpeta cu răpirea din serai, prosoapele șoferilor de tir, animalele împăiate și piticii de grădină)
  • Cultură și fashion (nominalizații fiind papucii cu puf, tatuajele kitschoase, treningul cu pantofi, ghiulurile, plasa de rafie, dansul pinguinului)
  • Media și digital (nominalizații fiind selfie-urile în baie, OTV, titlurile de tabloid, sms-urile de sărbători, prezența online a cocalarilor și pitzipoancelor)

Demersul nostru științific nu intenționează să jignească pe nimeni, nici să aducă atingere demnității nimănui. Din această cauză, nu au fost incluse în concurs persoane fizice, în viață, a căror imagine ar putea fi afectată de rezultatele concursului. – Cristian Lică, Kitsch manager la Romanian Kitsch Museum.

Voturile vor putea fi exprimate până pe 31 iulie, pe 1 august având loc ceremonia de premiere a celor mai relevante kitsch-uri autohtone.

Participanții vor putea vota o singură dată la fiecare categorie și își vor putea prezenta și argumentele într-un scurt text. Pe perioada desfășurării concursului, nu vor fi prezentate rezultate parțiale ale votului. Cele finale vor fi prezentate la sfârșitul competiției.

Acest demers face parte din realizarea unui studiu științific sub auspiciile celei mai recente destinații muzeale ale bucureștenilor și turiștilor, Muzeul Kitsch-ului, ce include aproximativ 200 de exponate și poate fi vizitată din luna mai în Strada Covaci nr. 6 din Centrul vechi al Capitalei.

La două luni de la deschidere,Muzeul Kitsch-ului a devenit unul dintre cele mai interesante muzee din București, conform Tripadvisor, cea mai documentată și credibilă sursă de informare pentru turiștii străini.

Exponatele provin din colecția personală a proprietarului Cristian Lică, realizată de-a lungul unor ani buni cu ajutorul consignațiilor, târgurilor de profil și altor colecționari și îmbogățită recent cu numeroase artefacte. Investiția lui în noua destinație culturală se ridică la peste 15.000 de euro. De curând, colecția a fost îmbogățită cu numeroase artefacte donate de simpatizanți din toată țara. Prețul unui bilet este de 30 de leide luni până sâmbătă și 20 de lei duminica.

Foto: Cele mai relevante kitsch-uri din cultura română – facebook

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.

19
/08
/22

Ai Weiwei, unul dintre cei mai mari artiști ai secolului XXI, rememorează istoria vieții sale și a tatălui său în volumul autobiografic „1000 de ani de bucurii și dureri” (Editura Trei, 2022), oferind în același timp o captivantă incursiune în istoria recentă a Chinei.