Actorul Istvan Teglas şi coregrafa Andreea Novac vor susţine atelierul de actorie şi dans contemporan „Eu şi posibilul eu“
https://www.ziarulmetropolis.ro/actorul-istvan-teglas-si-coregrafa-andreea-novac-vor-sustine-atelierul-de-actorie-si-dans-contemporan-eu-si-posibilul-eu/

După două colaborări de succes, coregrafa Andreea Novac şi actorul Istvan Teglas se reîntâlnesc profesional, pentru a conduce un atelier experimental de actorie şi dans contemporan sugestiv numit „Eu şi posibilul eu“.

Un articol de Andrada Văsii|13 mai 2013

După cele două colaborări de succes, „Dance a playful body“ şi „Pretend we make you happy“, coregrafa Andreea Novac şi actorul Istvan Teglas se reîntâlnesc profesional, de această dată pentru a conduce un atelier experimental de actorie și dans contemporan, sugestiv numit „Eu și posibilul eu“.

Predau dansul așa cum îl înțeleg – ca plăcerea de a te mișca si de a transmite conținuturi prin mișcare. Mă interesează mai degrabă nevoia și putința oamenilor de a se exprima decât partea formală, estetica, a dansului. Şi-n același timp îi învăț să își descopere corpul, să se simtă comod în propria piele, îi provoc să își permită tot felul de lucruri care să-i aducă mai aproape de corp și în final de ei înșiși.

Andreea Novac,
coregraf

Atelier încheiat cu o reprezentație

Atelierul de dans contemporan se adresează tuturor persoanelor interesate în a experimenta, cu sine şi în grup, potențialul expresiv al corpului şi al cuvântului rostit.

Durata atelierului este de cinci săptămâni; întâlnirile vor avea loc sâmbătă (25 mai, 1, 8, 15, 22 iunie) între orele 14.30-17.30 și se vor finaliza cu o prezentare informală.

Atelierul este deschis amatorilor (începând cu vârsta de 18 ani), nu necesită experiență anterioară în dans sau actorie și va fi structurat astfel: în primele două întâlniri (25 mai, 1 iunie) prin exerciții conduse, improvizații și compoziții în timp real, individual și în grup, participanții se vor concentra pe sensibilizarea și disponibilizarea participanților, pe spontaneitate și autenticitate ca mijloace de activare a creativității.

La finalul fiecărei întâlniri vor fi discuții despre experiențele parcurse și despre materialul rezultat. Următoarele două întâlniri (8 și 15 iunie) vor fi axate pe structurarea materialului apărut, pentru prezentare finală. Ultima întâlnire coincide cu repetiția pentru prezentare și prezentarea propriu-zisă.

„Prin modul de a lucra împreună la un nou spectacol, proiect, sau atelier, am avut parte mereu de căutari și întâlniri importante. Felul în care m-am apropiat de oameni şi în acelaşi timp de mine prin lucrurile astea m-a marcat de-a lungul anilor“, spune Istvan Teglas.

Dansatorul mărturiseşte că unele experienţe i-au schimbat total directia înspre care se îndrepta, altele i-au atras atenția unde greșeşte și unde mai are de lucrat, iar celelalte i-au dat încrederea de a merge mai departe. Astfel, a ajuns la ideea de susținere a acestui atelier împreună cu Andreea Novac, cu care a împărtășit în ultimii ani aproape toate experiențele importante legate de spectacole, ateliere, proiecte, întâlniri, dar și de căutari noi.

Probabil acesta era următorul pas, de a crea împreună un loc unde lucrurile adunate de noi să capete un alt sens prin prisma altora. Încercarea noastră cu spectacolul „Dance a playful body“, unde, după fiecare reprezentație, în ultimul an am ținut o discuție cu publicul, ne-a îndemnat probabil la acest demers nou al lucrurilor. Experiența ei bogată în lucrul cu oamenii și experiența mea din partea cealaltă a sălii de spectacol se întâlnesc prima oară aici în atelierul experimental. Pot doar spera că lucrurile de care am avut noi parte în anii aceștia se vor reflecta în toată perioada atelierului.

Istvan Teglas,
actor și dansator

Info:

Spațiul de desfășurare este noua sală de spectacole a Centrului Național al Dansului București – Stere Popescu – situată în Bd. Mărășești nr. 80-82.

Înscrierea se face prin email la adresa [email protected].

Prețul întregului atelier (15 ore) este de 500 de lei și se achită integral la prima întâlnire.

Data limită a înscrierilor este 23 mai.

În e-mail-ul de înscriere trebuie precizat și numărul de telefon.

Foto credit: Dan Ioniță, arhivă personală Andreea Novac

07
/02
/17

Într-o zi de 7 februarie Charlie Chaplin debuta în rolul care îi va aduce celebritatea, micul Vagabond - Charlot. Tot într-o zi de 7 februaraie  faimosul cuplu Stroe şi Vasilache prezenta în premieră "Bing-bang", primul film sonor realizat la Bucureşti cu o aparatură construită de inginerul roman Argani.

06
/02
/17

Dublă aniversare pe TVR 2, în această seară (6 februarie), de la ora 21.10: "Insula", de Mihail Sebastian a avut premiera în 1947, an în care s-a născut Vladimir Găitan, actor în distribuţia spectacolului. "Insula" a avut premiera acum 70 de ani, în 1947, la Teatrul Municipal, în regia lui Mircea Șeptilici.

06
/02
/17

INIȚIATIVĂ. Teatrul Metropolis, condus de George Ivașcu, propune, la zece ani de la înființare, un spectacol aniversar, în care vor juca zece actori de până în treizeci de ani. Ei au fost selectați de maeștri ai scenei românești de astăzi în cadrul Galei Metropolis 10 ani, eveniment care a avut loc pe 14 decembrie 2016.

06
/02
/17

Cele peste două mii de cărți din casa mea au pornit un miting neautorizat, supărate ca de cinci zile nu am mai citit un rând, lucru care nu s-a mai întâmplat de două ori în ultimii treizeci de ani.

06
/02
/17

Cineastul Damien Chazelle a fost recompensat cu marea distincție acordată la cea de-a 69-a ediție anuală a premiilor Sindicatului Regizorilor Americani - The Directors Guild of America (DGA Awards) pentru comedia muzicală romantică "La La Land". Premiul obținut de regizorul filmului "La La Land" consolidează poziția de favorită la Oscar a peliculei din distribuția căreia fac parte Ryan Gosling și Emma Stone.

06
/02
/17

După o lungă pauză, “Două loturi”, unul din cele mai premiate spectacole ale Teatrului Național din Bucureşti, va putea fi văzut din nou de spectatori, de astă dată pe scena Sălii Pictura, joi 9 și vineri 10 februarie 2017, de la ora 20.00.

06
/02
/17

Într-o zi de 6 februarie se nășteau scriitorul român Geo Bogza, cineaștii François Truffaut și Jim Sheridan și cântăreții Natalie Cole, Bob Marley, Axl Rose și Cătălin Crișan. Tot într-o zi de 6 februarie (1898) avea loc, la Paris, premiera "Poemei romane", compusa de George Enescu, pe atunci în vârstă de 16 ani.

05
/02
/17

În cadrul VAULT Festival 2017, în perioada 8-12 februarie, Atelier Studio Theatre şi Institutul Cultural Român prezintă la Londra premiera britanică a cunoscutei piese a lui Matei Vişniec „Şi cu violoncelul ce facem?”

03
/02
/17

Marele Bal al Operei din Cluj Napoca va avea loc, în acest an, pe 4 martie 2017, la un sfert de secol, de la prima ediţie. Eveniment unic de impact național, amplă manifestare cultural-artistică polivalentă şi gală dedicată valorii, devenit tradiţie la Cluj, Marele Bal al Operei ajunge la cea de-a XXII-a ediţie.

03
/02
/17

Universitatea de Arte din Târgu-Mureș și Teatrul Nottara, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură din București, prezintă miercuri, 8 februarie 2017, de la ora 19:30, în sala „George Constantin“ a Teatrului Nottara, spectacolul-lectură Dama de cupă de Gianni Spezzano, piesa câștigătoare a Concursul European de Dramaturgie PopDrama.

03
/02
/17

Teatrul Tineretului are plăcerea de a anunța cea dintâi premieră a anului 2017: Un stejar de Tim Crouch, regia Bobi Pricop. Reprezentațiile vor avea loc cu participarea extraordinară a actorilor Claudiu Bleonț și Ana Ciontea, în zilele de sâmbătă, 4 februarie, și duminică, 5 februarie, de la ora 19.00.

03
/02
/17

Ajuns la a patra ediție, Festivalul Ceau, Cinema! din Timișoara lansează apelul la înscriere în secțiunea competițională internațională, dedicată filmelor de lungmetraj: ficțiune, documentar sau animație. Sunt vizate filme din 2016 sau 2017, din țările cu minorități tradiționale în regiunea Banatului. Selecționerul Competiției este criticul de film Ionuț Mareș.

03
/02
/17

Când pronunți ”Dan Puric”, audiența se grupează rapid în două tabere, sintetizabile cam așa: ”e deștept, le zice bine și e un munte de talent” sau ”lasă-mă, dom’ne, în pace..” (cel puțin). Pe mine, multe dintre spectacolele și vorbele lui m-au bucurat adânc, în același timp unele din (zic eu) marotele sale mi-au provocat un rid în plus. În mod clar, e un ”ne-oarecare”, totodată nescutit de ”cele ale omului”.  Îți place sau nu de el, e un fluviu în felul lui.

03
/02
/17

Concluzie: e unul dintre cele mai frumoase, luminoase, bine jucate, credibile și emoționante spectacole pe care le-am văzut de multă vreme încoace. Simplu. Iar o prietenă actriță îmi șoptește că rar vezi mașiniștii aplaudând o piesă din culise. Înseamnă că chiar „a coborât Îngerul”. Un spectacol frumos te pune pe gânduri (nu negre), îți dă bucurie (nu -doar- hlizeală goală) și îți dă un ”ceva” pe care îl porți, apoi, cu tine ca pe o bijuterie pe dinăuntru, mult timp.