Constantin Cotimanis, la 59 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/constantin-cotimanis-la-59-de-ani/

Și-a împrumutat vocea unui important post de televiziune. Pe scena Teatrului „Nottara”, a fost: Miles Gloriosus din „Miresele căpitanului”, Kutuzov în „Război şi pace” sau Haritonov, în „Bătrânul”. Constantin Cotimanis împlineşte, astăzi, 59 de ani.

Un articol de Petre Ivan|17 februarie 2014

Și-a împrumutat vocea unui important post de televiziune. Pe scena Teatrului  „Nottara”, a fost: Miles Gloriosus din „Miresele căpitanului”, Kutuzov în  „Război și pace” sau Haritonov, în „Bătrânul”. Constantin Cotimanis împlinește astăzi 59 de ani.

„Dacă vrei să faci un lucru nobil, care să te ajute și pe tine, trebuie să ai o discuție cel puțin în trei. Așa începem să privim ca niște pui într-un cuib, în sus, pentru că de sus vine totul. Arta, filmul, teatrul, trebuie neapărat să ne facă legătura asta fără de care nu putem trăi.

Sunteți de acord cu ideea că binele făcut se întoarce? Cu siguranță. Și se întoarce de zece ori mai mult acolo unde crezi că ți s-a făcut rău. Dalai Lama spunea că Dumnezeu este atât de bun, că de multe ori nu ne îndeplinește visele, pentru că bețivul visează să aibă mai multă băutură, fumătorul mai multe țigări…”, spune Constantin Cotimanis

Constantin Cotimanis fotografiat de Simion Buia-

Constantin Cotimanis a absolvit IATC  în 1986, la clasa profesorului Mihai Mălaimare, cu rolul Thraso din „Eunucul”. Fotografie de Simion Buia (www.actoriisifotograful.ro)

Rămân în amintirea publicului rolurile: Petruchio din „Îmblânzirea scorpiei” de Shakespeare, Bătrânul din „Matca” de Marin Sorescu, Comisarul din „Transfer de personalitate” de Dumitru Solomon, Doctorul Finache din „Puricele” de Feydeau, Harpagon din „Avarul” de Molière, Nae Ipingescu din „O noapte furtunoasă” de I.L. Caragiale sau Primarul din „Castelul”, după Franz Kafka.

Pe ecrane, Constantin (Bebe) Cotimanis a jucat, printre altele, în „A unsprezecea poruncă”, „Hotel de lux” sau în „Amen”, peliculă semnată de Costa Gavras.

Constantin Cotimanis

La Teatrul „Nottara”, în stagiunea 2013 – 2014, este Barney Daycash, în „Ultimul Don Juan”, comedie de Neil Simon, în regia lui Petre Bokor şi Cavalerul di Ripafratta, în „Hangiţa” lui Carlo Goldoni, într-un spectacol semnat de Tino Geirun.

Foto Constantin Cotimanis – Cinemagia şi Nottara

01
/08
/15

Născut pe 31 iulie 1952 la la Târgu-Jiu (dar trecut în acte pe 1 august), Horaţiu Mălăele a jucat în zeci de piese de teatru şi filme, a regizat cu aceeaşi pasiune şi este un talentat autor de caricaturi şi picturi.

29
/06
/15

Este unul dintre cei mai buni şi mediatizaţi actori din generaţia lui. Poate fi văzut în spectacole de teatru, în filme, în scurtmetraje (aproape în toate scurtmetrajele), ba chiar (foarte des) şi în reclame la televizor.

26
/06
/15

Joc teatru puțin pentru că așa a fost să fie destinul meu, pentru că în România posturile în teatre sunt blocate, colaboratorii sunt puțini și aceeași peste tot, pentru că se formează trene de admirație, pentru că am făcut film și mi s-a pus ștampila că sunt actriță “de film”, cu toate că am 6 ani de “antrenament” pentru teatru și roluri principale deja făcute la niste regizori mari și minunati (ce bine că ei au avut încredere în mine). – Ana Ularu

28
/04
/15

Prima sa experienţă cinematografică a venit după vârsta de 40 de ani. De atunci a fost distribuit de majoritatea regizorilor importanţi de film din România, interpretările sale impresionante aducându-i notorietate şi aprecierea publicului.

11
/03
/15

Actorul Ion Besoiu împlineşte astăzi 84 de ani. Artistul a fost omagiat cu două premii pentru întreaga activitate – din partea Uniunii Teatrale din România (UNITER), în 2008, şi la Gala Gopo din 2011.

26
/02
/15

"Niciodată nu se știe ce e aia "generația de aur". Pentru George Vraca, de pildă, George Constantin nu făcea parte din nicio generație de aur, era un tânăr care juca și el teatru binișor, dar pentru George Constantin generația de aur era Vraca, dar Vraca pentru Nottara nu era generație de aur, și uite așa, când actorul ajunge la vârsta maturității, nu a vieții, a maturității sale artistice, conform destinului, putinței, talentului (...) devine un actor important al teatrului unde este, al teatrului românesc, al locului unde este proțăpit de soartă și devine și el un metal prețios." - Alexandru Repan