FNT prezintă Spaţiul Gigi Căciuleanu
https://www.ziarulmetropolis.ro/fnt-prezinta-spatiul-gigi-caciuleanu/

FNT se pregăteşte pentru a 23-a ediţie. Spectacolelor selecţionate li se adaugă noi şi noi evenimente conexe.

Un articol de Andrada Văsii|4 octombrie 2013

FNT (Festivalul Naţional de Teatru, Bucureşti, 25.10-3.11.2013)  se pregăteşte pentru a 23-a ediţie. Spectacolelor selecţionate li se adaugă noi şi noi evenimente conexe.

Printre evenimentele noi se vor număra concerte, proiecţii de filme, expoziţii, lansări de cărţi şi reviste, ateliere, simpozioane, conferinţe, dezbateri.

Eterna preocupare a oamenilor de teatru – „Cum facem invizibilul – vizibil?” – îşi va găsi reprezentarea în „Spaţiul Gigi Căciuleanu” din cadrul FNT 2013.  Atelierele de Coreosofie „Vânt, Volume, Vectori” propun filosofia Teatrului Coregrafic: transformarea energiilor invizibile ale Vântului în Volumele vizibile ale corpului, prin Vectorii dansului.

Director artistic, coregraf, pedagog şi „animator” de Teatru Coregrafic, Gigi Căciuleanu s-a format sub influenţa directă a două dintre stelele dansului contemporan: Miriam Răducanu şi Pina Bausch.

Ateliere cu un artist renumit, în cadrul FNT

Deţinător a numeroase şi prestigioase premii, printre care Premiul Special UNITER (2010) şi Premiul ROMAinDANZA pentru întreaga carieră (2011), Gigi Căciuleanu lucrează în întreaga lume şi, de mai bine de zece ani, conduce Compania Naţională de Balet din Santiago de Chile.

Citiţi şi: Festivalul National de Teatru a ajuns la ediţia cu numărul 23

Fie că transpune în dans muzica lui Carl Orff din „Carmina Burana“ (Teatrul Naţional Târgu-Mureş, 2012) sau pe cea a lui Mozart în spectacolul „Mozart Steps“ (Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu, 2013), fie că rescrie în insolitul limbaj al Teatrului Coregrafic lumea lui Caragiale în memorabilul „D’ale noastre“ (Teatrul Naţional Bucureşti, 2012) sau poezia bufonilor shakespearieni în dansuri renascentiste (în pregătire la Teatrul Bulandra), Gigi Căciuleanu animă, seduce şi îmblânzeşte spiritele artiştilor cu care lucrează.

FNT Gigi Caciuleanu

Gigi Căciuleanu va susţine ateliere de coreografie în cadrul FNT 2013

Atelierele sale din cadrul FNT vor avea loc în perioada 26 – 30 octombrie. Sunt invitaţi a se înscrie actori şi studenţi ai facultăţilor cu profil teatral, deschişi să accepte transformarea Actor – dansActor. Completarea numărului limitat de locuri se face în ordinea înscrierilor. Informaţii găsiţi pe site-ul FNT.

PROGRAMUL SPECTACOLELOR

FNT, Vineri, 25 octombrie

21.00 Teatrul Odeon, Sala Majestic – Troienele, după Euripide, regia: Andrei Şerban, Opera Naţională Iaşi – 1h 35 min fără pauză / Legendele scenei

FNT, Sâmbătă, 26 octombrie

17.00 şi 21.00 Teatrul Odeon, Sala Majestic – Troienele, după Euripide, regia: Andrei Şerban, Opera Naţională Iaşi – 1h 35 min fără pauză / Legendele scenei

18.00 Teatrul „Bulandra”, Sala „Toma Caragiu” – Lear(a) de William Shakespeare, regia: Andrei Şerban, Teatrul „Bulandra” Bucureşti – 2h fără pauză / Focus – Arta Actorului: Mariana Mihuţ

18.00 Teatrul Evreiesc de Stat – Yentl de Leah Napolin şi Isaac Bashevis Singer, regia: Erwin Şimşensohn, Teatrul Evreiesc de Stat Bucureşti – 2h 20 min cu pauză / Teatrul de mâine

21.00 Teatrul ACT – Iluzii de Ivan Vîrîpaev, regia: Cristian Juncu, Teatrul ACT Bucureşti şi Asociaţia Catharsis – 1h 50 min fără pauză / Actorii, în prim-plan

21.00 ArCuB – Însemnările unui nebun de N.V. Gogol, regia: Felix Alexa, ArCuB – 1h 40 min fără pauză / Actorii, în prim-plan

FNT, Duminică, 27 octombrie

17.00 şi 21.00 Teatrul Odeon, Sala Majestic – Troienele, după Euripide, regia: Andrei Şerban, Opera Naţională Iaşi – 1h 35 min fără pauză / Legendele scenei

18.00 Teatrul Mic – A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, regia: Alexandru Mâzgăreanu, Teatrul „Regina Maria” Oradea – 2h 50 min cu pauză / Teatrul de mâine

18.00 Teatrul Evreiesc de Stat – Yentl de Leah Napolin şi Isaac Bashevis Singer, regia: Erwin Şimşensohn, Teatrul Evreiesc de Stat Bucureşti – 2h 20 min cu pauză / Teatrul de mâine

18.00 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Studio – Avarul de Molière, regia: Lászlo Bocsárdi, Teatrul „Tamási Áron” Sfântu Gheorghe – 3h cu două pauze / Creatori şi teatre în spectacol

21.00 ArCuB – Însemnările unui nebun de N.V. Gogol, regia: Felix Alexa, ArCuB – 1h 40 min fără pauză / Actorii, în prim-plan

21.00 Teatrul de Comedie, Sala Nouă – Urâtul de Marius von Mayenburg, regia: Vlad Cristache, Teatrul de Comedie Bucureşti – 1h 40 min fără pauză / Teatrul de mâine

FNT, Luni, 28 octombrie

18.00 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Mică – Conul Leonida faţă cu reacţiunea de I.L.Caragiale, regia: Silviu Purcărete, Teatrul Naţional Bucureşti – 1h fără pauză / Focus – Arta Actorului: Mariana Mihuţ

18.00 Teatrul Mic – A douăsprezecea noapte de William Shakespeare, regia: Alexandru Mâzgăreanu, Teatrul „Regina Maria” Oradea – 2h 50 min cu pauză / Teatrul de mâine

18.00 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Studio – Avarul de Molière, regia: Lászlo Bocsárdi, Teatrul „Tamási Áron” Sfântu Gheorghe – 3h cu două pauze / Creatori şi teatre în spectacol

21.00 Opera Naţională Bucureşti – Pălăria florentină de Eugène Labiche, regia: Silviu Purcărete, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi – 2h cu pauză / Creatori şi teatre în spectacol

21.30 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Multimedia – Năpasta de I.L. Caragiale, regia: Radu Afrim, Teatrul Naţional Bucureşti – 1h 30 min fără pauză / Caragiale, inevitabilul

FNT, Marţi, 29 octombrie

17.00 şi 21.00 Teatrul „Bulandra”, Sala „Toma Caragiu” – Leonida Gem Session, adaptare după Caragiale în cădere liberă, regia: Gábor Tompa, Teatrul Maghiar de Stat Cluj – 1h fără pauză / Caragiale, inevitabilul

18.30 Opera Naţională Bucureşti  –  Pălăria florentină de Eugène Labiche, regia: Silviu Purcărete, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi – 2h cu pauză / Creatori şi teatre în spectacol

21.00 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Studio – Solitaritate, un spectacol de Gianina Cărbunariu, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu – 2h 10 min fără pauză / Teatrul de mâine

21.30 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Multimedia – Năpasta de I.L. Caragiale, regia: Radu Afrim, Teatrul Naţional Bucureşti – 1h 30 min fără pauză / Caragiale, inevitabilul

FNT, Miercuri, 30 octombrie

17.30 şi 21.00  Teatrul Odeon, Sala Majestic – O scrisoare pierdută  de I. L. Caragiale, regia: Mircea Cornişteanu, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova – 2h 40min cu pauză / Caragiale, inevitabilul

18.00 Teatrul „Bulandra”, Sala „Liviu Ciulei” – Căsătoria de N. V. Gogol, regia: Yuri Kordonsky, Teatrul „Bulandra” Bucureşti – 3h 10 min cu pauză / Focus – Arta Actorului: Mariana Mihuţ

19.00 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Studio – Solitaritate, un spectacol de Gianina Cărbunariu, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu – 2h 10 min fără pauză / Teatrul de mâine

21.30 Teatrul ACT – Iluzii de Ivan Vîrîpaev, regia: Cristian Juncu, Teatrul ACT Bucureşti şi Asociaţia Catharsis  – 1h 50 min fără pauză / Actorii în prim- plan

21.30 UNTEATRU – Un tramvai numit dorinţă de Tennessee Williams, regia: Andrei şi Andreea Grosu, UNTEATRU Bucureşti – 1h 40 min fără pauză / Teatrul de mâine

FNT, Joi, 31 octombrie

18.00 şi 21.30 Teatrul „Bulandra”, Sala „Toma Caragiu” – Domnul Swedenborg vrea să viseze, scenariul şi regia: Mihai Măniuţiu, Teatrul Naţional  „Vasile Alecsandri” Iaşi – 1h 20 min fără pauză /  Creatori şi teatre în spectacol

18.00 Teatrul de Comedie, Sala „Radu Beligan” – Paparazzi sau Cronica unui răsărit de soare avortat de Matei Vişniec, regia: Ovidiu Caiţa, Teatrul de Nord Satu Mare – 1h 40 min fără pauză / Teatrul de mâine

20.00 Opera Naţională Bucureşti – Pescăruşul de A.P.Cehov, regia: Yuri Kordonsky, Teatrul German de Stat Timişoara – 3h 10 min cu pauză / Creatori şi teatre în spectacol

20.30 Teatrul „Bulandra”, Sala „Liviu Ciulei” – Şcoala nevestelor de Molière, regia: Cristian Juncu, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Liviu Rebreanu” – 2h 30 min cu pauză / Creatori şi teatre în spectacol

FNT, Vineri, 1 noiembrie

18.00 Opera Naţională Bucureşti – Pescăruşul de A.P. Cehov, regia: Yuri Kordonsky, Teatrul German de Stat Timişoara – 3h 10 min cu pauză / Creatori şi teatre în spectacol

18.00 Teatrul „Bulandra”, Sala „Liviu Ciulei” – Şcoala nevestelor de Molière, regia: Cristian Juncu, Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Liviu Rebreanu” – 2h 30 min cu pauză / Creatori şi teatre în spectacol

18.00 Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” – Scene din viaţa insectelor – mister psihedelic muzical –  de Karel şi Josef Čapek,  direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” – 1h 20 min fără pauză / Creatori şi teatre în spectacol

20.00  Teatrul de Comedie, Sala „Radu Beligan” – Paparazzi sau Cronica unui răsărit de soare avortat de Matei Vişniec, regia: Ovidiu Caiţa, Teatrul de Nord Satu Mare – 1h 40 min fără pauză / Teatrul de mâine

22.00 UNTEATRU – Un tramvai numit dorinţă de Tennessee Williams, regia: Andrei şi Andreea Grosu, UNTEATRU Bucureşti – 1h 40 min fără pauză / Teatrul de mâine

FNT, Sâmbătă, 2 noiembrie

17.00 Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” – Scene din viaţa insectelor – mister psihedelic muzical –  de Karel şi Josef Čapek,  direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză, Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” – 1h 20 min fără pauză / Creatori şi teatre în spectacol

19.00 Teatrul „Nottara”, Sala „George Constantin” (Studio) – Gardenia de Elżbieta Chowaniec, regia: Gábor M. Koltay, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara – 1h 40 min fără pauză / Actorii, în prim-plan

21.00 Teatrul de Comedie, Sala Nouă – Urâtul de Marius von Mayenburg, regia: Vlad Cristache, Teatrul de Comedie Bucureşti – 1h 40 min fără pauză / Teatrul de mâine

21.30 Teatrul Odeon, Sala Majestic – Adam şi Eva, după Liviu Rebreanu, regia: Alexander Hausvater, Teatrul Naţional Timişoara – 1h 20 min fără pauză / Creatori şi teatre în spectacol

FNT, Duminică, 3 noiembrie

17.00 şi 21.00 Teatrul Naţional Bucureşti, Sala Pictură – Beznă de mină de Csaba Székely, regia: Aba Sebestyén, Studioul Yorick şi Teatrul Naţional Târgu-Mureş, Compania „Tompa Miklós” – 1h 40 min fără pauză / Creatori şi teatre în spectacol

18.00 Teatrul „Nottara”, Sala „George Constantin” (Studio) – Gardenia de Elżbieta Chowaniec, regia: Gábor M. Koltay, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara – 1h 40 min fără pauză / Actorii, în prim-plan

19.00  Teatrul „Bulandra”, Sala „Liviu Ciulei” – Îngropaţi-mă pe după plintă de Paul Sanaev, regia: Yuri Kordonsky, Teatrul „Bulandra” Bucureşti – 3h 30 min cu pauză / Focus – Arta Actorului: Mariana Mihuţ

20.30 Teatrul Odeon, Sala Majestic – Adam şi Eva, după Liviu Rebreanu, regia: Alexander Hausvater, Teatrul Naţional Timişoara – 1h 20 min fără pauză / Creatori şi teatre în spectacol

Foto credit: TVR1, FNT 

04
/12
/17

Expoziţia „Frida Kahlo and Diego Rivera: Polish Context” a fost deschisă la ZAMEK Culture Centre din Poznan în încercarea de a da de urma tabloului „The Wounded Table” văzut ultima dată în 1955, la Varşovia.

04
/12
/17

Scriitorul american Christopher Bollen este marele câștigător din 2017 al Bad Sex in Fiction Award, un trofeu literar insolit, care recompensează cea mai proastă scenă de sex tipărită într-un roman publicat în anul în curs. Romancierul american a fost recompensat pentru volumul său "The Destroyers", ce conține un paragraf în care protagonistul își compară organele genitale cu "un triunghi de biliard"

03
/12
/17

ANCHETĂ Vă prezentăm cinci dintre cei mai promiţători tineri regizori români de film ai momentului. Nu au debutat încă în lungmetraj, dar sunt şanse mari - scurtmetrajele lor stau deja mărturie - să tot auzim de ei în anii următori: Octav Chelaru, Ana-Maria Comănescu, Ruxandra Ghiţescu, Roxana Stroe şi Andrei Tănase.

01
/12
/17

CRONICĂ DE FILM Intrat în cinematografe de 1 decembrie, „Mariţa”, de Cristi Iftime, este cel mai reuşit debut românesc lansat în 2017 în săli. Un film despre stările şi emoţiile pe care le declanşează atmosfera unică dintr-o familie, fie una chiar şi destrămată şi reunită doar pentru o seară de Crăciun.

30
/11
/17

La 99 de ani de la Marea Unire, vă propunem să ne întoarcem în timp, în acele zile ale lui 1918, când primul Război Mondial se sfârșea, așa cum le-a consemnat cea mai importantă femeie din istoria României – regina Maria, regina României Mari.

30
/11
/17

Lungmetrajul "The Post", regizat de Steven Spielberg, cu Tom Hanks și Meryl Streep în rolurile principale, a devenit unul dintre favoriții actualului sezon al premiilor cinematografice americane, după ce a fost desemnat marți seară cel mai bun film al anului 2017 de National Board of Review, o prestigioasă asociație de cineaști și producători de film, ce a fost înființată în 1909

30
/11
/17

A 21-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit, manifestare devenită o tradiție a UNATC 'I.L.Caragiale' și a României, va debuta pe 5 decembrie, la Sala ATELIER din cadrul UNATC București, str. Matei Voievod 75-77.

30
/11
/17

Marţi, 5 decembrie 2017, începând cu ora 17:00, la Sala Studio a Teatrului Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti va avea loc Gala şi concursul proiectului dedicat elevilor, 5 licee - 5 teatre, aflat anul acesta la ediţia a 7-a. Cinci trupe de teatru din alte cinci licee din capitală vor urca pe scena TNB, pentru a prezenta piesele pregătite pe parcursul proiectului derulat începând cu luna octombrie.

30
/11
/17

CRONICA de FILM - lungmetrajul Rodin, în regia lui Jacques Doillon.  Ediția din acest an a Festivalului Filmului Francez s-a încheiat cu lungmetrajul Rodin, în regia lui Jacques Doillon. Probă de maturitate a celei de a 21-a ediții a Festivalului, dar mai ales a școlii de film francez, Rodin aduce un omagiu legendarului sculptor de la a cărui moarte se împlinesc 100 de ani.

29
/11
/17

Deoarece pe 28 noiembrie 1918 Bucovina a devenit a doua provincie românească ce s-a unit cu România, data a fost declarată oficial drept Ziua Bucovinei print-o lege din 2015. În inima Țării Fagilor (în germană Buchenland), la Rădăuți, Ziua Bucovinei a coincis ieri și cu prima din cele 4 zile ale unui eveniment în premieră în România: Klavier Art Duo Festival, primul festival de duo pianistic (pian la patru mâini) din țară, cu intrare liberă.

29
/11
/17

ANALIZĂ O privire, chiar şi sumară, asupra filmelor româneşti lansate în cinematografe în 2017 permite o constatare tristă şi îngrijorătoare: nu există niciun personaj principal feminin.