Tom şi Jerry: Întotdeauna ne dorim să fim altcineva decât suntem.
https://www.ziarulmetropolis.ro/tom-si-jerry-intotdeauna-ne-dorim-sa-fim-altcineva-decat-suntem/

Tom şi Jerry  de la Teatrul Metropolis este a patra piesă pusă în scenă de Florin Piersic jr.  Scenaristul american Rick Cleveland a conceput povestea Jerry şi Tom ca şi piesă de teatru de un act  în 1994 , iar în 1998 scenariul a fost adaptat pentru marele ecran rezultând un film de comedie. Rareori […]

Un articol de Judy Florescu|19 februarie 2013

Tom şi Jerry  de la Teatrul Metropolis este a patra piesă pusă în scenă de Florin Piersic jr.  Scenaristul american Rick Cleveland a conceput povestea Jerry şi Tom ca şi piesă de teatru de un act  în 1994 , iar în 1998 scenariul a fost adaptat pentru marele ecran rezultând un film de comedie.

Rareori se menţionează genul piesei de teatru la care vei asista, probabil din dorinţa de a nu induce în eroare publicul, care selectează piesa la care merge în funcţie de disponibilităţi afective, prieteni, circumstanţe, cel mai mare subiectivism posibil.

Menţiunea de comedie în descrierea piesei este o invitaţie şireată la ocuparea locului de spectator în sală. Indiferent de tipul de spectator pe care îl reprezinţi, teatrul este deschis oricui îi place să asculte poveşti, să simtă, să plângă, să râdă. Dar piesa Tom şi Jerry este de fapt despre comedia neagră a vieţii, despre drumurile pe care le alegem sau pe care suntem îndrumaţi să mergem, despre consecinţele necontrolate ale alegerilor noastre definitorii de destin, despre cum decidem să ucidem fiindcă ne ucide să trăim.

Povestea lui Tom şi a lui Jerry nu este despre prietenie, ci despre nevoie. Deşi lucrează împreună, cooperează şi se acoperă unul pe celălalt, relaţia dintre Tom şi Jerry este antitetică permament, o relaţie izvorâtă din nevoile financiare ale lui Jerry şi completată de cinismul spiritual al lui Tom.

„E o prostie să asculţi povestea tristă a unui cretin. N-ai nevoie de amănunte, te opresc din drum. Începi să simţi compasiune şi asta nu e bine”, moralizează Tom (Florin Piersic jr.), sigur pe el, dar tot mai nesigur pe meseria pe o practică.

Paul Ipate este Jerry, cel dominat psihologic de Tom, care împovărat de situaţia extremă în care ajunsese să-şi câştige banii pentru existenţa familiei sale, ajunge să se dueleze în propriile tactici de crimă cu mentorul său, Tom.

Laurenţiu Bănescu este multi-personajul care moare şi se reîncarnează în diferite tipologii umane, nemecanice, amuzante şi nedocile, exact ce nu pot Tom şi Jerry să fie şi de aceea trebuie să ucidă.

Piesa lui Florin Piersic Jr. ne vorbeşte deschis şi dur despre fuga de rutină care declanşează furii interioare ce îşi caută alinare provocând suferinţă celorlalţi. Tom şi Jerry vor să-şi depăşească starea de plafonare impusă de situaţiile alese sau nu de ei, dar sunt prea obosiţi phisic pentru a căuta calea de mijloc, de aceea apelează la cele mai nepotrivite forme de comunicare umană. De fapt aceşti oameni nu ştiu cum să comunice şi să suporte adevărul despre ei înşişi şi de aceea preferă să îl tranşeze în alte personaje din calea lor. Piesa Tom şi Jerry ne arată că în fiecare din noi există un asasin plătit să ucidă realitatea insuportabilă pe care nu avem puterea s-o schimbăm.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.