14 festivaluri de film, 23 de programe de educaţie cinematografică și 7 proiecte editoriale au primit finanţare CNC
https://www.ziarulmetropolis.ro/14-festivaluri-de-film-7-proiecte-editoriale-23-de-programe-de-educatie-cinematografica-au-primit-finantare-cnc/

Un număr de 14 festivaluri de film, 7 proiecte editoriale, 23 de programe de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice au primit finanţare din partea Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC).

Un articol de Petre Ivan|29 noiembrie 2017

CNC a anunţat rezultatele celei de-a doua sesiuni de finanţare pe 2017 în vederea acordării de sprijin nerambursabil pentru manifestările organizate în perioada ianuarie – iunie 2018.

Cel mai mare punctaj l-a obţinut TIFF 2018 (Asociaţia Festivalul de Film Transilvania) – 95,57 – căruia îi va fi alocată suma de 180.000 de lei. El este urmat de Festivalul Internaţional de Film NexT (Asociaţia Societatea Culturală NexT), cu 83,14 puncte şi 100.000 de lei alocaţi, şi de Festivalul Internaţional de Documentar şi Drepturile Omului (Asociaţia One World Romania) – 82,83 de puncte şi 100.000 de lei alocaţi.

Mai primesc finanţare, între altele, Cinepolitica (Asociaţia pentru Cultură şi Imagine), Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF (printor Com SRL), Pelicam (Asociaţia Les Herbes Folles) şi Festivalului Filmului American Independent (Asociaţia Cinemascop).

Dintre programele de cultură, educaţie cinematografică şi organizare de evenimente culturale cinematografice vor fi dinanţate Zilele Filmului Românesc (Asociaţia Film şi Cultură Urbană), Kinodiseea Altfel (Asociaţia Metropolis), Gala Premiilor Gopo (Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc), Caravana Docuart (Asociaţia Docuart), caravana Les Films de Cannes (Asociaţia Cinemascop) şi Gala Premiilor Anuale UCIN (Uniunea Cineaştilor din România).

Editura Pro Cultura, Film Color SRL, Uniunea Cineaştilor din România, Mandragora, Noi Media Print şi Tact SRL vor edita publicaţii de specialitate.

Mandragora va lansa „Aurora vol I”. Regizorul Cristi Puiu declara în iunie: „E greu să faci faţă fenomenului «filme luate de pe net». Ne-am gândit ca toate filmele produse de Mandragora (casa de producţie condusă de Anca Puiu, n.r.), pe care noi avem drepturi, să fie lansate în format Blu-ray într-o ediţie de autor. O să ajungă la nişte costuri, dar o să fie nişte obiecte îngrijite până la ultimul detaliu.

În total, au fost respinse 28 de proiecte. Între ele – Maratonul Kinofest (Asociaţia Kinofest), Călăuza – Aplicaţie mobilă dedicată filmului european (Asociaţia Culturală Metropolis), Festivalul Internaţional de artă şi film – Film Art Braşov şi masterclass-uri de actorie şi regie ale Zazu Film, Bucharest Fashion Film Festival (Diaconu Ioana) şi CinEd (Asociaţia Culturală Macondo).

Foto: CNC – facebook

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.