18 tablouri din colecţia Tezaur a Muzeului Mureş au fost furate şi înlocuite cu falsuri
https://www.ziarulmetropolis.ro/18-tablouri-din-colectia-tezaur-a-muzeului-mures-au-fost-furate-si-inlocuite-cu-falsuri/

Aproximativ 18 tablouri expuse la Muzeul Judeţean Mureş sunt falsuri. Expertizele au dezvăluit înşelăciunea, după o anchetă care durează de opt ani.

Un articol de Andrada Văsii|9 iulie 2013

Aproximativ 18 tablouri expuse la Muzeul Judeţean Mureş sunt falsuri. Expertizele au dezvăluit înşelăciunea, după o anchetă care durează de opt  ani. Fiecare dintre tablourile furate valora aproximativ 15.000 de euro.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Mureş, Andreea Pop a declarat într-o intervenţie telefonică la Antena 3 că dosarul celor 18 tablouri de colecţie înlocuite cu falsuri este în lucru încă din anul 2005. Totodată, poliţiştii au început cercetările penale împotriva unui fost angajat. Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Mureş, unul dintre tablouri a fost recuperat anul trecut.

Zoltan Soos, directorul Muzeului Judeţean Mureş, a arătat că falsurile au fost descoperite cu ocazia unui inventar comandat de Ministerul Culturii şi că lipsa tablourilor originale nu a putut fi observată mult timp dat fiind faptul că numărul de tablouri coincidea cu numărul aflat în inventar.

O singură operă recuperată

Dintre operele de valoare doar o singură lucrare a fost recuperată, în valoare de 35.000 de euro și aparținând pictorului Hans Mattis Teutch, născut la Brașov. Principalul suspect al fraudei cu tablouri este fosta directoare a secției de Artă din cadrul muzeului, în prezent pensionară. Autoritățile au început urmărirea penală în cazul acesteia.

În urma cercetărilor s-a descoperit că înlocuirea tablourilor originale a fost făcută cu abilitate, întrucât fiecare copie avea același număr de inventar cu originalul.

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Muzeul Județean Mureș (Facebook)

03
/07
/22

Ceea ce am văzut la Art Safari, la ediția din acest an, cea cu numărul 9, nu poate fi uitat niciodată. Îți rămân întipărite în minte nu doar arta expusă, extraordinar reprezentată prin lucrările lui Theodor Aman, ale inegalabililor Pablo Picasso și Salvador Dali, Marcel Iancu, dar și parfumul de ulei și acuarelă, întinse cu măiestrie pe pânza veche, ce păstrează patina timpului.

17
/06
/22

VIAȚA SECRETĂ A TABLOURILOR Ziarul Metropolis vă invită la mici incursiuni în existenţa nevăzută, uitată sau ignorată a imaginilor care ne fascinează. Unele au schimbat istoria artei, altele au rămas ascunse printre poveşti.

14
/06
/22

Începând cu acest an, MiniCloud, ediția pentru copii și adolescenți a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, aflat la cea de a XV a ediție, capătă amploare și își deschide porțile zilnic pentru zeci de copii, în perioada 13 – 19 iunie 2022, în București, pe Calea Griviței.

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

31
/05
/22

Inițiat în 2012, de către Fundația M&V Schmidt și Fundația Tabaluga/ Peter Maffay Stiftung, festivalul Săptămâna Haferland are misiunea de a promova cultura și tradițiile sașilor din Transilvania și de a dezvolta sectorul turistic din zona respectivă. Regiunea săsească din Transilvania, cuprinsă între Brașov și Sighișoara, a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.