18 tablouri din colecţia Tezaur a Muzeului Mureş au fost furate şi înlocuite cu falsuri
https://www.ziarulmetropolis.ro/18-tablouri-din-colectia-tezaur-a-muzeului-mures-au-fost-furate-si-inlocuite-cu-falsuri/

Aproximativ 18 tablouri expuse la Muzeul Judeţean Mureş sunt falsuri. Expertizele au dezvăluit înşelăciunea, după o anchetă care durează de opt ani.

Un articol de Andrada Văsii|9 iulie 2013

Aproximativ 18 tablouri expuse la Muzeul Judeţean Mureş sunt falsuri. Expertizele au dezvăluit înşelăciunea, după o anchetă care durează de opt  ani. Fiecare dintre tablourile furate valora aproximativ 15.000 de euro.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Mureş, Andreea Pop a declarat într-o intervenţie telefonică la Antena 3 că dosarul celor 18 tablouri de colecţie înlocuite cu falsuri este în lucru încă din anul 2005. Totodată, poliţiştii au început cercetările penale împotriva unui fost angajat. Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Mureş, unul dintre tablouri a fost recuperat anul trecut.

Zoltan Soos, directorul Muzeului Judeţean Mureş, a arătat că falsurile au fost descoperite cu ocazia unui inventar comandat de Ministerul Culturii şi că lipsa tablourilor originale nu a putut fi observată mult timp dat fiind faptul că numărul de tablouri coincidea cu numărul aflat în inventar.

O singură operă recuperată

Dintre operele de valoare doar o singură lucrare a fost recuperată, în valoare de 35.000 de euro și aparținând pictorului Hans Mattis Teutch, născut la Brașov. Principalul suspect al fraudei cu tablouri este fosta directoare a secției de Artă din cadrul muzeului, în prezent pensionară. Autoritățile au început urmărirea penală în cazul acesteia.

În urma cercetărilor s-a descoperit că înlocuirea tablourilor originale a fost făcută cu abilitate, întrucât fiecare copie avea același număr de inventar cu originalul.

Text preluat în parteneriat cu Modernism.ro

Foto credit: Muzeul Județean Mureș (Facebook)

03
/12
/19

Pentru fostele state socialiste, 2019 marchează trecerea a 30 de ani de la revoluțiile care au schimbat cursul istoriei, iar pentru cehi, la fel ca și pentru români și alte națiuni ce s-au aflat în Blocul de Est, 1989 a marcat trecerea de la dictatură la democrație. Revoluția de Catifea, așa cum a fost numit evenimentul la cehi, a avut câteva caracteristici aparte, iar bucureştenii sunt așteptați să le descopere la deschiderea expoziției „1989. The Velvet Revolution”, pe data de 5 decembrie 2019, începând cu ora 19:00, la Centrul Ceh din Bucureşti.

06
/11
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul "Rebeli cu o cauză" (2019), de Dobrivoie Kerpenisan, prezentat în premieră la Astra, români de diferite categorii sociale vorbesc despre singurul lucru ce îi mai uneşte: Revoluţia la care au participat în decembrie 1989 în comuna lor bănăţeană, Sânpetru Mare, când au fost fotografiaţi de viitorul cineast.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

22
/10
/19

A treia lună de TAG YOUR IDEAS o prezintă pe scena alternativă a Control-ului, deschisă zilnic și aproape non-stop, pe artista Claudia Brăileanu. Una din exprimările cele mai reprezentative ale instalației Claudiei o reprezintă conceptualizarea pattern-ului, a acelui element de expresie formală, ce impune o reprezentare, prin repetiție, a unei autenticități.

19
/10
/19

Foaierul și holul Sălii Studio a Teatrului Odeon devin, pe timpul desfășurării FNT-29, spațiul unei expoziții despre arta și viața unui artist complex și plin de elaborate viziuni. Un demers care mizează pe informația intenționat-fragmentară, amestecată cu melancolie și decadență...

19
/10
/19

Duminică, 20 octombrie, de la 18.30, la TVR 3, în emisiunea „Vizual”, Marius Constantinescu vă invită la centrul BOZAR din Bruxelles, la deschiderea celui mai mare eveniment dedicat lui Brâncuşi în ultimii 20 de ani şi primul de acest gen din Belgia: expoziţia „Brâncuşi. Sublimarea formei”.