23 de productii cinematografice recente, la Zilele Filmului German
https://www.ziarulmetropolis.ro/23-de-productii-cinematografice-recente-la-zilele-filmului-german/

La începutul lunii viitoare debutează cea de a XI-a ediţie a Zilelor Filmului German (4-10 noiembrie), un eveniment organizat de Goethe-Institut şi devenit un punct de referinţă în agenda culturală a capitalei. Cu această ocazie, cinefilii din Bucureşti şi nu numai vor avea ocazia să vadă 23 dintre cele mai noi producţii din Germania.

Un articol de Petre Ivan|21 octombrie 2016

Spectatorii vor putea vedea drame, comedii, pelicule horror, thrillere, filme pentru copii sau cu tematică politică şi socială.

Evelin Hust, directoare Goethe-Institut Bukarest, organizatorul evenimentului, susţine că, “la ediţia din acest an a Zilelor Filmului German, aveţi ocazia să vă faceţi o imagine asupra cinematografiei germane de azi, deoarece selecţionerul din acest an, criticul de film Mihai Fulger, a aşezat în portofoliul evenimentului cele mai interesante producţii cinematografice germane recente”.

Festivalul va debuta cu “Colonia”, un film cu un puternic mesaj emoţional şi cu un important mesaj politic. Filmul, precum şi cele care îi vor urma, va fi difuzat la Cinemateca Eforia.

Zilele Filmului German se va încheia cu proiectarea în Control Club, pe 10 noiembrie, a peliculei “Moarte hipioţilor!! Trăiască punk-ul”, film ce prezintă detalii despre muzica underground a Berlinului de Vest din anii ’80.

Foto: Zilele Filmului German – facebook

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.