A treia ediție a concursului de scenarii și pitch-uri de film „Write a Screenplay For…”
https://www.ziarulmetropolis.ro/a-treia-editie-a-concursului-de-scenarii-si-pitch-uri-de-film-write-a-screenplay-for/

American Independent Film Festival (AIFF) anunţă lansarea celei de-a treia ediţii a concursului WRITE A SCREENPLAY FOR (WSF)… / SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat de către Asociaţia Cinemascop cu sprijinul HBO Europe.

Un articol de Liliana Matei|19 martie 2021

AIFF introduce cele mai noi, creative și originale filme americane de cinema ale anului publicului din România și organizează workshopuri, dezbateri, master-classuri cu cineaști și actori reputați, printre oaspeții edițiilor anterioare numărându-se: Joaquin Phoenix, Ethan Hawke, John C. Reilly, Milena Canonero, Kent Jones, Roberto Minervini ori Sebastian Stan.

Cea de-a cincea ediție a AIFF va avea loc anul acesta între 18 și 24 iunie în București

Primele două ediții ale concursului de scenarii WSF au suscitat un mare interes în rândul pasionaților de film, numărul proiectelor înscrise fiind de ordinul sutelor. Concursul este deschis atât scenariștilor experimentați cât și celor aflați la debut. Proiectele câștigătoare sunt analizate în vederea intrării în producție. Nu se percepe taxă de înscriere.

După ce la primele ediții scenariștilor li s-a cerut să scrie pentru Sebastian Stan, Anamaria Marinca sau Vlad Ivanov, anul acesta WSF invită cineaștii și scriitorii să propună idei și povești pentru publicul tânăr.

Așa numita Generation Z stă la baza unor serii de mare succes internațional precum Euphoria, Normal People, Clique sau We Are Who We Are și a unor filme precum Booksmart, Lady Bird sau Men, Women or Children.

Acum se lansează provocarea și pentru scenariștii de limba română să propună povești cu sau pentru acest public tânăr, identificat ca Generation Z. Concursul are în vedere două secțiuni: proiecte de mini-serie TV, cu povești structurate pe durata a 6 sau 8 episoade și filme de lungmetraj de ficțiune. Aplicatiile trebuie trimise la adresa [email protected] iar data limită până la care acestea se primesc este 15 mai 2021.

Participanții la concurs nu trebuie să aibă scenarii definitivate până la data aplicației ci să trimită o descriere succintă a poveștii (outline) de până la cinci pagini, precum și o scenă de conflict sau încărcătură emoțională din scenariu (maxim 3 scene sau aproximativ 5 pagini în Final Draft / orice software de formatat scenarii). Outline-urile pentru miniserie TV trebuie să aibă la bază o poveste inspirată de Generația Z în vreme ce, pentru proiectele de lung metraj de ficțiune vor fi luate în considerare și cele cu o tematică mai generală dar care, în opinia autorilor, s-ar adresa unui public tânăr.

Un juriu format din echipa HBO, regizorul Cristian Mungiu, scenaristul Alexandru Baciu și Kira Hagi în calitate de ambasador al evenimentului, va analiza toate propunerile primite și va alege listă scurtă de proiecte finaliste care vor trece în etapa a doua a concursului.

Autorii proiectelor aflate pe lista scurtă (între 5 și 10 proiecte) vor fi anunțați pe 18 iunie, în cadrul galei de deschidere a AIFF.

Pe durata festivalului, între 18-24 iunie, participanții la concurs sunt invitați la o serie de workshop-uri de profil iar finaliștii vor beneficia de consilierea scenaristului Alex Baciu și a Ioaninei Pavel, TV producer, HBO Europe și vor lucra intensiv vreme de o săptămână la dezvoltarea proiectelor de miniserie TV sau film.

La capătul acestui proces, HBO Europe va alege proiectele câștigătoare – a căror dezvoltare dorește să o sprijine în continuare. Câștigătorii vor fi anunțați public pe data de 24 iunie 2021 de către Kira Hagi la gala de închidere a American Independent Film Festival.

Scenariștii proiectelor câștigătoare vor primi sprijin financiar și consiliere din partea HBO Europe și Asociația Cinemascop  pentru dezvoltarea proiectelor până la faza de scenarii complete.

Anul acesta, Ambasadoarea WSF este tânara actriță de film și teatru Kira Hagi. După ce a absolvit Academia de Film din New York în 2017, Kira a revenit în România și poate fi vazută acum în spectacole ale Teatrului Nottara din București și în producții independente. Kira Hagi și-a făcut debutul în cinema la vârsta de 17 ani în filmul București, te iubesc!. De atunci, a jucat în filme precum Între chin și amin de Toma Enache iar cel mai recent rol al ei a fost în filmul Căprioara de Bogdan George Apetri. „Știam de mult timp de competiția de scenarii made in Ro, în lumea noastră artistică se vorbește destul de mult despre asta, și cred că e o provocare extraordinară pentru scenariști dar și pentru cei care se află la prima lor încercare, de a-și pune la bataie imaginația și de a veni cu idei fresh pentru industria cinematografică autohtonă. Imaginați-vă cum m-am simțit când mi s-a propus să fiu amabasador al acestei competiții și când am primit brusc ocazia să pot citi, nu unul sau două, ci zeci de scenarii proaspete! Pentru o actriță, e Paradis! Le doresc mult succes celor care participă!“, declară Kira Hagi.

Inițiat în 2017, American Independent Film Festival este un festival de film, cultură și lifestyle care își propune să folosească popularitatea cinematografului dar și a valorilor culturale promovate de acesta pentru a îndeplini obiective culturale, educative, umanitare si formative în rândurile unui public român în educația căruia aceste valori au un loc semnificativ.

Toate încasările din bilete ale festivalului sunt donate unei cauze umanitare.

Regulamentul concursului și alte detalii, aici.

 

 

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.