Adele: Capitolele 1 şi 2 – sexul care vinde
https://www.ziarulmetropolis.ro/adele-capitolele-1-si-2-sexul-care-vinde/

Adele: Capitolele 1 şi 2 (La Vie d’Adèle: titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, relaţia dintre două adolescente.

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2013

„Adele: Capitolele 1 şi 2“ („La Vie d’Adèle“: titlul original, „Blue Is The Warmest Color“, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, dar şi declaraţiile actriţelor despre cum au lucrat pentru rolurile lor.

Pelicula a intrat de vineri în cinematografele din România şi este distribuită de Independența Film.

Lungmetrajul regizat de Abdellatif Kechiche spune povestea de dragoste dintre două adolescente, interpretate de actriţele Adèle Exarchopoulos şi Léa Seydoux.

După câştigarea celui mai important premiu la Cannes 2013 (Palme d’Or-ul), întrebările presei s-au concentrat, spre nemulţumirea regizorului, pe scena de sex dintre cele două personaje principale. Mai precis, pe declaraţiile făcute de acestea într-un interviu pentru „The Daily Beast” şi apoi pe ieşirile emoţionale pe care actriţele le-au avut fiecare la conferinţa de presă asociată premierei filmului din Los Angeles, SUA.

„Regizorul ne-a avertizat că va trebui să ne dedicăm integral şi să avem încredere oarbă în el. Făcea un film despre pasiune, aşa că a vrut să conţină şi scene de sex, dar fără coregrafie… un fel de scene de sex mai special. Ne-a spus că nu vrea ca personajul său să-şi ascundă sexualitatea, pentru că asta este o componentă importantă în orice relaţie”, a povestit emoţionată Adèle Exarchopoulos.

„Apoi, însă, când am început filmarea propriu-zisă la acea scenă, mi-am dat seama că el chiar vrea  să-i dăm totul… Mulţi regizori nici nu ar fi avut curajul să aducă vorba despre lucrurile pe care el ni le-a cerut să le facem la filmări!”, a dezvăluit Adèle.

Filmul care a stârnit controverse, Adele, a necesitat multe sacrificii

Cealaltă actriţă, Léa Seydoux, a povestit plângând: „Mi-am sacrificat un an din viaţă pentru acest film şi nu am avut viaţă personală în timpul filmărilor. Am dat tot ce-am avut. Eu nu critic regizorul, doar reclam metoda. Era visul meu să lucrez cu el, pentru că în Franţa este unul din cei mai buni regizori ai momentului. Familia mea nu m-a ajutat niciodată! Hai să nu mai vorbim de privilegii aici!”, a exclamat actriţa, care, întâmplător, este şi nepoata lui Jérôme Seydoux, CEO-ul companiei de film Pathé, una dintre cele mai mar companii de producție și de distribuție de film din Franța.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Adele: Capitolele 1 şi 2. Educaţie sentimental-erotică

Cele două au recunoscut împreună că lucrul cu regizorul a fost deosebit de dificil, şi au jurat că n-ar mai face-o niciodată.

La un moment dat, regizorul Abdellatif Kechiche chiar a considerat că La Vie d’Adele nici nu ar trebui lansat deocamdată, din cauză că discuţiile din jurul său vor afecta felul în care publicul va aprecia filmul în sine. Ulterior, el a revenit şi şi-a corectat declaraţia, referindu-se apoi şi la alegaţiile controversate ale actriţelor de la conferinţa de presă.

Adele

Adèle Exarchopoulos şi Léa Seydoux în filmul Adele Adele: Capitolele 1 şi 2

„Mi-a fost teamă că discuţiile din jurul filmului vor împiedica oamenii să meargă şi să vadă cu ochii lor ce a declanşat aceste discuţii”, a spus regizorul francez de origine tunisiană într-un interviu acordat Indiewire.com.

Kechiche a precizat că percepţia că actriţele erau furioase după filmările de la Adele: Capitolele 1 şi 2 a fost greşită. Şi că s-au folosit termeni improprii. „Am discutat cu Adèle Exarchopoulos şi mi-a fost clar că ceea ce a spus atunci nu a intenţionat să sune aşa cum a sunat în urechile celor de la conferinţa de presă”, a nuanţat regizorul.

Cât despre Léa Seydoux, actriţă deja celebră în Franţa, Abdellatif Kechiche a fost de părere că ea pur şi simplu „s-a răzgândit” după criza de nervi de la conferinţă.

„A avut o atitudine destul de contradictorie. Am văzut-o (pe Léa – n.red) la Cannes cât de fericită era, aşa că mi-am imaginat că s-a răzgândit. Cred că e posibil să fi fost persoane în jurul ei care să o fi manipulat, să o fi montat împotriva mea, ca să mă submineze. Şi în nici un caz nu mă refer aici la bunicul ei, preşedintele companiei de distribuţie Pathé. N-are de-a face cu el, să fie foarte clar!”, a spus Kechiche.

Adèle: Capitolul „Clarificări, nuanţări, erate”

Ulterior, şi Adele Exarchopoulos a nuanţat lucrurile într-un interviu din 25 octombrie. Întrebată fiind dacă nervozitatea afişată în discuţiile care au urmat premierei a fost cauzată de expunerea ei în film, şi nu neapărat numai în scenele de sex, Adele a răspuns:

„Da, a fost şi asta. Tatăl meu a venit şi el la prima proiecţie. Toată lumea mi-a zis să nu-l aduc, însă m-am gândit că poate nici nu va mai exista un alt film în care să mă vadă. Aşa că am vrut să mă vadă în ăsta. Iar el a fost mândru de mine. A zis că, pe alocuri, nici nu m-a recunoscut.”

După terminarea filmărilor, actriţa recunoaşte că a avut nevoie de un repaos total: „Am mers o săptămînă în Thailanda împreună cu prietenul meu. Asta m-a ajutat mult. Pur şi simplu mi-am spălat creierul. Fără telefoane, fără cineva care să-mi zică «fă asta sau aialaltă!» sau «loveşte-o din nou!». Am făcut masaje şi am fumat iarbă!”

În legătură cu interviul şi cu declaraţiile de la care a pornit tot scandalul, Adele Exarchopoulos a spus: „Cred că este foarte rău că lumea a vorbit despre asta atât de mult. Chiar dacă poate noi i-am provocat. A fost ceva naiv din partea mea şi a lui Léa. Noi doar am povestit nişte lucruri adevărate de la filmări, însă ei au ales doar părţile negative.”

Şi tot ea spune: „Am învăţat atât de mult făcând acest film… Normal că nu te poţi exprima corect când ai trecut printr-o aventură cum a fost turnarea acestei pelicule. Noi trei am tot căutat direcţii împreună, am lucrat la asta împreună. E normal să fie şi ceva conflicte… Am ales să fac acest film în felul în care l-am făcut. Şi mi-a plăcut la nebunie. Mi-e greu să vorbesc despre asta, dar nu pentru că vreau să ascund nişte secrete, ci pentru că totul a fost atât de intens.”

Adele nu merge la Oscar

În ceea ce priveşte participarea lui Adele: Capitolele 1 și 2 / La Vie d’Adèle la premiile Oscar 2014, la secţiunea „Cel mai bun film străin”, aşa cum l-ar fi aşteptat mulţi, se pare că acest lucru nu se va întâmpla.

Pentru că filmul francez să fi fost eligibil pentru Premiile Academiei, ar fi trebuit să fie lansat în Franța între 1 noiembrie 2012 – 30 septembrie 2013, conform regulamentului Academiei Americane. Distribuitorul francez Wild Bunch a ales însă să respecte strategia lansării filmului în Franța și să mențină data de 9 octombrie ca ziua premierei.

Film controversat = succes la box office

De cele mai multe ori, controversele iscate în jurul unui film se concretizează prin încasări la casele de bilete. Este şi cazul lui Adèle: Capitolele 1 și 2 / La Vie d’Adèle.

Aproape 50.000 de spectatori au venit să vadă filmul lui Abdellatif Kechiche numai în prima zi în care acesta a intrat în cinematografele din Franţa. Weekend-ul premierei (9-13 octombrie) a totalizat peste 250.000 de spectatori. În primele 5 zile, circa 260.000 de spectatori au intrat în cinematografe pentru a vedea cîştigătorul Palme d’Or 2013, La Vie d’Adèle.

Deşi puţini s-ar fi aşteptat, avînd în vedere scenele din film şi publicul tradiţional american, şi în SUA lucrurile au stat bine la vânzări: 100.000 $ încasaţi numai în primul weekend în patru cinematografe din New York şi Los Angeles. Aşadar, o medie de 25.000 $ / cinematograf, depăşindu-l pe câştigătorul Palme d’Or-ului de anul trecut, filmul Amour (2012), în regia lui Michael Haneke (şi acesta distribuit în România tot de Independenţa Film), care a adunat numai 22.750 $ / cinematograf numai în primul weekend.

Dar care, ulterior, a strîns 6,7 milioane $ din bilete şi a fost nominalizat la mai multe secţiuni la Oscar.

Foto credit: ©Wild Bunch – Quat’Sous Films, Adele: Capitolele 1 și 2 

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

06
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Regizoarea Anca Damian revine cu a treia animaţie de lungmetraj din carieră, "Călătoria fantastică a Maronei", povestea unei căţeluşe care trece pe la diverşi stăpâni. Filmul îmbină inspirat mai multe stiluri de animaţie şi etalează o fantezie exuberantă, afectată însă uşor de repetitivitatea unor momente de reverie.

04
/10
/19

Prima producţie marca Vertical Content, comedia ,,Inve$titorii” a început filmările în localitatea Cristian, unde sub îndrumarea regizorului Iura Luncaşu, actorii: Codin Maticiuc, Cosmin Natanticu, Andrei Mateiu, Radu Gabriel şi Maria Popovici vor interpreta în unul dintre cele mai ambiţioase proiecte cinematografice româneşti din ultimii ani.

04
/10
/19

A câștigat Leul de Aur, marele premiu de la Festivaul de Film de la Veneția, în același timp a impresionat presa de specialitate la nivel mondial, iar de astăzi mult aclamatul „Joker”, în interpretarea lui Joaquin Phoenix, poate fi vizionat în premieră în cinematografele din toată țară.

04
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În „Joker” (2019), regizorul Todd Phillips ia un personaj celebru de comic book şi îl mută din filmele cu supereroi într-o dramă inspirată din filmele existenţialiste clasice din America anilor `70. Este o mişcare inovatoare, deşi „Joker” nu se ridică la înălţimea tradiţiei pe care o invocă.

03
/10
/19

La început de octombrie, emisiunea „Garantat 100%” de la TVR 1 împlineşte 20 de ani. Realizatorul ei, Cătălin Ştefănescu, vine să-şi întâlnească telespectatorii cu ediţii în premieră, într-un decor complet nou, modern şi primitor în acelaşi timp. Noul Garantat 100% începe duminică, 6 octombrie, cu un dialog plin de substanţă cu psihoterapeuta Esther Perel.

03
/10
/19

Magnolia Pictures și Participant, două nume grele din industria cinematografică mondială, anunță obținerea drepturilor de distribuție și promovare în America de Nord pentru „colectiv”, filmul documentar de cinema regizat de Alexander Nanau, care urmărește întâmplările desfășurate în România în primul an de după incediul din clubul Colectiv. „Tensionat, emoțional și atent editat, acest expozeu al corupției lipsite de suflet va avea un ecou puternic și va genera furie mult timp după ce turul de festivaluri se va fi încheiat” – The Hollywood Reporter

02
/10
/19

Nicio ediţie de Cannes fără o recoltă de filme controversate, excesive, provocatoare, deranjante. La rândul său, Les Films de Cannes à Bucarest a pregătit o selecţie tulburătoare cu cele mai discutate şi controversate oferte ale ediţiei din 2019. Noul copil minune al filmului francez, Ladj Ly, va fi prezent la Bucureşti pentru a vorbi despre cum e să porneşti o revoluţie cinematografică din suburbii.

02
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Regizorul Cătălin Mitulescu revine cu un nou film, „Heidi”, în care Gheorghe Visu joacă rolul unui polițist hârșit aflat în pragul pensionării. El primește însă o ultimă misiune ce i-ar putea schimba viața - găsirea a două prostituate la marginea Bucureștiului.

01
/10
/19

Lungmetrajul documentar „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, scris și regizat de Claudiu Mitcu și Mihai Mincan, va rula în cinematografele românești din 11 octombrie 2019. Filmul, al cărui motto este „Acasă nu e decât distanța dintre unde ești și unde visezi să fii”, a avut premiera mondială la Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF).

01
/10
/19

Un omagiu dedicat actorului român cu origini basarabene Ilarion Ciobanu, o selecţie cu scurtmetraje de şcoală ale regizorilor noului cinema şi un film celebru pentru copii fac parte din programul celei de-a 5-a ediţii a Zilelor Filmului Românesc de la Chişinău, care va avea loc între 10 şi 13 octombrie la Centrul Cultural „Odeon” şi la AMTAP.

Pagina 29 din 277« Prima...1020...2728293031...405060...Ultima »