Adina Pintilie, Ursul de Aur şi premiul de debut la Berlin
https://www.ziarulmetropolis.ro/adina-pintilie-ursul-de-aur-si-premiul-de-debut-la-berlin/

Regizoarea română Adina Pintilie a câştigat Ursul de Aur şi premiul pentru cel mai bun debut la prestigiosul Festival de Film de la Berlin, cu filmul experimental „Touch Me Not”, o coproducţie internaţională.

Un articol de Ionuţ Mareş|24 februarie 2018

Filmul experimental „Touch Me Not”, al regizoarei române Adina Pintilie, a câştigat sâmbătă seară Ursul de Aur şi premiul pentru cel mai bun debut la cea de-a 68-a ediţie a Festivalului de Film de la Berlin.

Cu o ditribuţie internaţională de actori, „Touch Me Not”, scris de Adina Pintilie, este o investigaţie asupra dorinţei cronice a omului de atingere, de contact, în diversele sale faţete. O femeie şi doi bărbaţi, în căutarea intimităţii. Singurătăţile lor se întâlnesc din întâmplare sau nu, într-o încercare deznădăjduită de a avea contact.

Născută pe 12 ianuarie 1980, Adina Pintilie este regizor şi scenarist. A absolvit Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică Bucureşti, secţia Regie Film, în 2008.

Adina Pintilie este prima regizoare din România prezentă în Competiţia celebrului festival de film din capitala Germaniei.

Producătorii filmului sunt: Bianca Oana, Philippe Avril și Adina Pintilie.
Co-producători: Rohfilm Productions (Germania), PINK (Cehia), Agitprop (Bulgaria), Les Films de
l’Etranger (Franța).

„Touch Me Not” este o co-producție România-Germania-Cehia- Bulgaria-Franța, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei, Eurimages, Mitteldeutsche Medienförderung, Torinofilmlab, Fondul Cinematografic Ceh, Centrul Național Bulgar de Film, Eurométropole de Strasbourg, MEDIA Creative Europe, Sensiblu, Christian Tour, în colaborare cu The Post Republic, cu participarea HBO România și a Televiziunii Române, prin asociere cu Hi Fi Productions – Laura Georgescu-Baron, și cu sprijinul ICR și a Uniunii Cineaștilor din România.

Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor a fost câştigat de americanul Wes Anderson, pentru „Isle of Dogs”. Premiul a fost ridicat de actorul Bill Muray.

 

Premiul Special al Juriului a fost câştigat de filmul „Twarz”, al regizoarei poloneze Malgorzata Szumowska.

 

Rusoaica Elena Okopnaya a primul Ursul de Argint pentru contribuţie artistică deosebită, pentru costumele şi scenografia filmului „Dovlatov”, al regizorului rus Alexey German Jr.

 

Ursul de Argint pentru cel mai bun scenariu a fost câştigat de Manuel Alcalá şi Alonso Ruizpalacios, pentru filmul mexican „Museo”, regizat de Alonso Ruizpalacios.

Cel mai bun actor a fost ales Anthony Bajon, pentru filmul „La prière!”, al regizorului francez Cédric Kahn.

Cea mai bună actriţă a fost aleasă Ana Brun, din Uruguay, pentru filmul „Las herederas”, în regia lui Marcelo Martinessi.

„Las herederas” a fost recompensat şi cu Ursul de Argint „Alfred Bauer” acordat unui film care deschide noi perspective.

 

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.