Aferim. Sau când biletul de intrare la film pare prea ieftin
https://www.ziarulmetropolis.ro/aferim-sau-cand-biletul-de-intrare-la-film-pare-prea-ieftin/

Un prieten mai tânăr, cinefil de pripas, cataloghează filmele în trei feluri: 1. E bun, merită descărcat de pe net.; 2. Nu merită nici să fie furat.; 3. Arta se plăteşte, merg la cinematograf! Într-o discuţie particulară devenită parţial publică graţie scrisului am încercat să-l conving că ”Aferim!” merită fiecare leu pe care îl va scoate din buzunar!

Un articol de Dan Nicolaie (Dede's)|17 martie 2015

După o lungă perioadă, la ieșirea de la un film, am simțit că am plătit prea puțin pentru biletul de intrare (26 de lei) și că spectacolul ar fi meritat mai mult.

Cum erou nu prea am fost în această viață, ”Aferim!”, filmul fără eroi, m-a lovit din plin, reușind să mă facă să mă regăsesc câte puțin atât în victimă (Carfin), cât și în cei care aplică o lege pe care nu o înțeleg și nici nu o respectă (Constantin și Ioniță), dar și în marea masă a anonimilor bântuiți de fiorul rasismului și antisemitesmului de pripas.

Aceștia suntem și aceștia eram și acum 200 de ani, veșnic nemulțumiți de situația din jur, convinși că suntem un mic buric de univers, umili cu cei mari, răi cu cei mici, cucernici din punct de vedere teoretic, păcătoși la nivelul faptelor, atoateștiutori, ironici, veseli fără motiv, triști din senin.

”Aferim!” este o scurtă bucată de istorie necoafată la salonul de înfrumusețare inaugurat cu ani în urmă de o întreagă pleiadă de regizori ”patrioți”.

Foto: Aferim – cinemagia

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale

06
/05
/14

Filmele europene și independente se bucură de un public mai numeros în 2014, datorita ediției a IV-a a proiectului cultural Cinema-Edu, dedicat liceeniilor din București și din alte 10 localități din România.

06
/05
/14

Filmul "Poziţia copilului", în regia lui Călin Peter Netzer, a câştigat marele premiu şi trofeul Uniunii Cineaştilor din România (UCIN) pe anul 2013. Gala premiilor UCIN reprezintă aprecierea juriului desemnat de UCIN pentru cele mai importante realizări cinematografice şi de televiziune ale anului precedent.

06
/05
/14

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul "Paris Texas", de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d'Or.

05
/05
/14

MARI FILME ROMÂNEŞTI UITATE „Când primăvara e fierbinte“ (1961) şi „Ţărmul n-are sfârşit“ (1963), filme aproape necunoscute, impuneau un cineast unic şi, din păcate, ignorat, atât la vremea lui, dar mai ales în prezent - Mircea Săucan.

01
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Cel mai recent film al lui John Turturro în calitate de regizor și de actor în rol principal, „Fading Gigolo“/„Gigolo de ocazie“, este asemeni stilului de interpretare al realizatorului său: combinație în doze mici de umor, gravitate și o stranie buimăceală.

26
/04
/14

Este actriţă la Teatrul „Constantin Tănase” şi profesor de actorie la Universitatea Hyperion. A absolvit două facultăţi, a publicat trei cărţi de bucate şi este la a doua soacră. Adriana Trandafir, care împlinește 58 de ani pe 26 aprilie, vorbește despre oamenii și locurile care i-au influenţat viaţa.