„After Hours“. Despre superficialitate
https://www.ziarulmetropolis.ro/after-hours-despre-superficialitate/

După o experienţă care sondează partea întunecată a sufletului uman (“Casa cu pisici” la Foarte Mic), dramaturgul Radu Iacoban revine cu „After Hours”, o comedie de “small talk”. Se joacă în Sala Mică a Naţionalului bucureştean în cadrul proiectului 9G (Noua Generaţie).

Un articol de Andrei Crăciun|11 noiembrie 2015

În acest spectacol scris și regizat de Radu Iacoban (la bază cât se poate de actor) joacă Cătălin Babliuc și Conrad Mericoffer/Anghel Damian. L-am văzut vineri seară, cu Babliuc și Mericoffer. Am râs. Era de râs?

“After Hours” pare foarte simplu: doi bărbați se întâlnesc într-o noapte într-o cârciumă și beau, și beau, și beau, atingând capitolele clasice ale dialogului care curge sub oblăduirea zeului Bachus: femei, mijloace de locomoție și elogierea surselor de divertisment.

În dramaturgie e nevoie, totuși, și de o intrigă, așa că Iacoban propune una surprinzătoare despre care bineînțeles că nu vă voi spune nimic. Vă voi spune însă că “After Hours” tratează cu un umor bine temperat bolile grave ale oamenilor care suntem. Excelăm – în lumea noastră tot mai strâmbă – la superficialitate.

E frumos la cârciumă, târziu, în noapte, se spun bancuri, se dezbat aspecte privind arta imaginației, se recită poezii, se developează filme, se așteaptă un moment anume pentru a lovi.

Radu Iacoban a scris un text amuzant, fără să decadă în șușă. E un amuzament modern și contemporan, cool, hipsterish, dacă vreți. Iar dintre toate artele în care și-a încercat până acum talentul, “After Hours” demonstrează că lui Radu Iacoban regia i se potrivește cel mai bine. Regizează cerebral și curajos, are o viziune asupra artei spectacolului care pune prețul corect pe muzică, de pildă. În plus, nu-și greșește actorii din distribuție.

After hours 7M2A9498

În “After Hours”, Babliuc și Mericoffer sunt alegeri potrivite. Babliuc joacă relaxarea unui tânăr cu aplecare către clovnerie, care preferă băutura în singurătate oamenilor, Mericoffer joacă încordarea tânărului de succes – perfect gol pe dinăuntru. E greu și e nedrept să remarci unul dintre cei doi actori, fiindcă partiturile pe care le-au de îndeplinit sunt profund diferite. E evident că publicul râde mai mult la Babliuc. Personajul său este rebel, nu ia nimic în serios, cu atât mai puțin afacerile de inimă, personajul său este copilul egoist al secolului curent, ghidat de o grijă fundamentală: să fie liber. Cum să nu-l iubești?

“After Hours” este în egală măsură un produs, după logica economiei de piață, care cuprinde deopotrivă cererea și oferta. “After Hours” este o oglindă care i se oferă unei generații dominată de iresponsabilitate, sfârtecată de absurdul căutării succesului, într-un univers din care au fost evacuate refugiile. Câți se vor grăbi să-și admire, aici, căderea? A se urmări.

INFO

After Hours – 9G
de Radu Iacoban
Regia: Radu Iacoban
Multimedia: Codrin Iftodi, Eugen Kelemen
Costume: Ana Ularu
Decor: Conrad Mericoffer (elemente)
Light design: Bogdan Gheorghiu
Distribuţie: Cătălin Babliuc, Conrad Mericoffer/Anghel Damian



22
/01
/24

Art Safari revine în această primăvară cu o ediție ce marchează un deceniu de existență. În prim plan, marii maeștri ai artei românești: Eustațiu Stoenescu, Grigorescu, Tonitza, Luchian, Pallady, Baba, Petrașcu, Mützner, Dărăscu, Ressu, Iser. Noul sezon prezintă 5 expoziții de artă, ce pot fi văzute în perioada 8 martie-28 iulie, la Palatul Dacia-România de pe Lipscani.

22
/01
/24

Anul acesta, Teatrul Tamási Áron celebrează Ziua Culturii Maghiare prin deschiderea a trei spaţii de întâlnire : luni, 22 ianuarie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului, spectatorii din Sfântu Gheorghe pot urmări spectacolul "Voiam să mă revolt cu voi", o producţie a Teatrului Naţional din Târgu Mureş, în regia lui Aba Sebestyén; în aceeași zi, Trupa Tamási Áron joacă una dintre producţiile sale de succes, Floarea Soarelui, în regia lui Radu Afrim, pe scena Teatrului Naţional din Târgu Mureş; miercuri, 24 ianuarie, la Braşov, va fi lansată cartea despre viaţa actorului Nemes Levente, fostul director al Teatrului Tamási Áron.

22
/01
/24

Un spectacol-coupé, cu o durată de două ore, vă aşteaptă în penultima zi a lunii la Sala Media a TNB, ca să ne amintim de cel mai mare dramaturg al românilor, Ion Luca Caragiale, născut pe 30 ianuarie 1852: Caragiale altfel & Moftul român.

19
/01
/24

Acum un an, George Banu mai avea de trăit doar două zile. A murit pe 21 ianuarie 2023, la Paris, iar dispariția lui a însemnat sfârșitul unei lumi. O lume nu așa „perfectă” cum se dorește cea pe care o trăim, dar o lume frumoasă, în care se respira la alte înălțimi.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

19
/01
/24

Teatrul Bulandra prezintă sâmbătă, 20 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Toma Caragiu, premiera spectacolului Oedip de Robert Icke, după Sofocle, traducere Irina Velcescu, în regia lui Andrei Șerban, regizor asociat Dana Dima și scenografia Carmencita Brojboiu.

18
/01
/24

Teatrul azi lasă în urmă anul 2023 cu numărul dublu 11-12, care are în centrul atenţiei cea de-a 33-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru – FNT2023. Eveniment de amploare, ce a pus viaţa teatrală românească într-o lumină nouă sub tema „Laboratoarele sensibilului”, a reprezentat subiectul la care au fost invitați să reflecteze specialiști și jurnaliști din domeniu.