Alain Resnais s-a stins din viață. Cineastul francez avea 91 de ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/alain-resnais-s-a-stins-din-viata-cineastul-francez-avea-91-de-ani/

Cunoscutul regizor Alain Resnais, autorul filmelor „Hiroshima, dragostea mea” şi „Anul trecut, la Marienbad”, a decedat sâmbătă, la Paris, la vârsta de 91 de ani, a anunţat duminică producătorul său, Jean-Louis Livi.

Un articol de Petre Ivan|2 martie 2014

Cunoscutul regizor Alain Resnais, autorul filmelor „Hiroshima, dragostea mea” și „Anul trecut, la Marienbad”, a decedat sâmbătă, la Paris, la vârsta de 91 de ani, a anunţat duminică producătorul său, Jean-Louis Livi.

Alain Resnais s-a născut pe 3 iunie 1922 la Vannes. Considerat un maestru al cinematografiei franceze, cineastul a realizat capodopere precum „Hiroshima, dragostea mea/ Hiroshima mon amour” (1959), după un scenariu original de Marguerite Duras, şi „Anul trecut, la Marienbad/ L’année dernière à Marienbad”, premiat cu Leul de Aur la Veneţia, în 1961, relatează huffingtonpost.fr, citat de Mediafax.

Mon oncle d’Amerique (1980), de Alain Resnais

Regizorul a fost omagiat pe 15 februarie, la cea de-a 64-a ediţie a Festivalului de la Berlin, pentru ultimul său lungmetraj, „Aimer, boire et chanter”, care va avea premiera mondială pe 26 martie.

În cadrul Festivalului de la Berlin 2014, Alain Resnais a primit premiul „Alfred Bauer”, creat în memoria fondatorului acestui festival, „pentru un film care deschide noi perspective”.

Alain Resnais

Printre cele mai importante filme ale lui Alain Resnais se numără: „La vie est un roman” (1983), „L’Amour à mort” (1984), „Mélo” (1986), „Smoking/ No smoking” (1993) – premiat cu Ursul de Argint la Berlinală, „Aceleaşi întâmplări cu cântec/ On connaît la chanson” (1997), „Inimi/ Coeurs” (2006), „Ierburi sălbatice/ Les Herbes folles” (2009) şi „Vous n’avez encore rien vu” (2012).

Foto cu Alain Resnais – Cinemagia

 

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.