Alexander Nanau, elogiat de The Hollywood Reporter
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexander-nanau-elogiat-de-the-hollywood-reporter/

„Toto şi surorile lui”, un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă „chinuitoare, dar necesară” asupra „vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene”, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|30 septembrie 2014

Renunţarea la sentimentul datoriei reprezintă o temă predilectă în filmul „Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau, se spune într-o cronică realizată de prestigioasa publicaţie The Hollywood Reporter, notează Mediafax.

Potrivit aceleiaşi publicaţii, pelicula lui Alexander Nanau „oferă o perspectivă chinuitoare, dar necesară asupra vieţilor precare din rândul celor mai de jos şi mai întunecate trepte de pe scara socială din Uniunea Europeană”.

Filmul „Toto şi surorile lui” a fost selectat în secţiunea New Directors a evenimentului cinematografic de la San Sebastian, care s-a desfăşurat între 19 şi 27 septembrie.

În filmul „Toto şi surorile lui”, Alexander Nanau prezintă o extraordinară poveste de dragoste a unei familii. Totonel, în vârstă de 10 ani, şi surorile lui trăiesc într-o zonă foarte săracă şi aşteaptă ca mama lor să se întoarcă acasă din închisoare.

Astfel, urmărind vreme de mai multe luni vieţile dificile pe care le au trei fraţi dintr-un cartier din Bucureşti, un loc bântuit de infracţionalitate, „filmul, realizat în colaborare cu Policy Center for Roma and Minorities, beneficiază de un grad remarcabil de încredere între cineast şi actorii lui, persoane marginalizate din punct de vedere economic”, mai spune The Hollywood Reporter.

„Bine primit în secţiunea New Directors de la San Sebastian, realizat în stilul intitulat fly-on-wall, «Toto şi surorile lui» este un film surprinzător, care va avea «o

"Toto şi surorile lui",  de Alexander Nanau

„Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau

viaţă» îndelungată în circuitul festivalier”, precizează The Hollywood Reporter.

De asemenea, „Toto şi surorile lui” prezintă „un mediu sumbru, afectat de droguri, boli, gunoi şi mizerie în general, care nu va fi pe placul tuturor spectatorilor, care conţine şi umor, dar şi momente autentice, o exaltare obţinută cu eforturi mari, aceste calităţi reprezentând motive pentru care distribuitorii din ţări precum Franţa, Germania ar trebui măcar să se intereseze de acest film”.

Nanau este din nou interesat de situaţia „outsiderilor” din Bucureşti, acest lucru fiind ilustrat prin intermediul celor trei copii ai Siminicăi, o femeie de etnie romă, care la începutul filmului săvârşise deja peste patru ani din sentinţa de şapte ani primită pentru trafic de droguri.

„În această perioadă, copiii Siminicăi, Ana, de 17 ani, Andreea, de 14 ani, şi Gabriel (Totonel), în vârstă de 10 ani, sunt, în teorie, îngrijiţi de doi unchi, dar cum aceştia sunt drogaţi apatici este de înţeles că trioul s-a obişnuit să aibă singur grijă de el”, se mai arată în articolul citat.

Nanau şi camera lui sunt în mijlocul evenimentelor din apartamentul aglomerat unde locuiesc copiii, un mediu riscant, unde pericolul cel mai mare îl reprezintă acele folosite de consumatorii de droguri şi un aragaz construit dintr-o bucată de beton şi câteva role de sârmă.

Alexander Nanau, scurta biografie

Alexander Nanau s-a născut în România şi a trăit în Germania o lungă perioadă de timp. Este absolvent al Academiei de Film şi Televiziune din Berlin. A lucrat, în principal ca regizor secund, la mai multe producţii de televiziune şi filme, printre care „Taking Sides”, în regia lui Istvan Szabo (2001).

Din 2002 până în 2006, el a lucrat cu Petert Zadek la mai multe producţii teatrale puse în scenă în Europa. Producţia sa „Peer Gynt”, în regia lui Peter Zadek, a fost proiectată la festivaluri de film din Germania şi Franţa.

În 2010, documentarul „Lumea văzută de Ion B.”, produs de HBO România şi regizat de Alexander Nanau, a fost premiat la categoria „Arts Programming”, la cea de-a 38-a ediţie a premiilor Emmy. De asemenea, „Lumea văzută de Ion B.” a câştigat premiul Gopo pentru cel mai bun film documentar în 2010.

Foto: Alexander Nanau, Toto şi surorile lui – HBO, cinemagia

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.