Alexander Nanau, elogiat de The Hollywood Reporter
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexander-nanau-elogiat-de-the-hollywood-reporter/

„Toto şi surorile lui”, un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă „chinuitoare, dar necesară” asupra „vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene”, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|30 septembrie 2014

Renunţarea la sentimentul datoriei reprezintă o temă predilectă în filmul „Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau, se spune într-o cronică realizată de prestigioasa publicaţie The Hollywood Reporter, notează Mediafax.

Potrivit aceleiaşi publicaţii, pelicula lui Alexander Nanau „oferă o perspectivă chinuitoare, dar necesară asupra vieţilor precare din rândul celor mai de jos şi mai întunecate trepte de pe scara socială din Uniunea Europeană”.

Filmul „Toto şi surorile lui” a fost selectat în secţiunea New Directors a evenimentului cinematografic de la San Sebastian, care s-a desfăşurat între 19 şi 27 septembrie.

În filmul „Toto şi surorile lui”, Alexander Nanau prezintă o extraordinară poveste de dragoste a unei familii. Totonel, în vârstă de 10 ani, şi surorile lui trăiesc într-o zonă foarte săracă şi aşteaptă ca mama lor să se întoarcă acasă din închisoare.

Astfel, urmărind vreme de mai multe luni vieţile dificile pe care le au trei fraţi dintr-un cartier din Bucureşti, un loc bântuit de infracţionalitate, „filmul, realizat în colaborare cu Policy Center for Roma and Minorities, beneficiază de un grad remarcabil de încredere între cineast şi actorii lui, persoane marginalizate din punct de vedere economic”, mai spune The Hollywood Reporter.

„Bine primit în secţiunea New Directors de la San Sebastian, realizat în stilul intitulat fly-on-wall, «Toto şi surorile lui» este un film surprinzător, care va avea «o

"Toto şi surorile lui",  de Alexander Nanau

„Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau

viaţă» îndelungată în circuitul festivalier”, precizează The Hollywood Reporter.

De asemenea, „Toto şi surorile lui” prezintă „un mediu sumbru, afectat de droguri, boli, gunoi şi mizerie în general, care nu va fi pe placul tuturor spectatorilor, care conţine şi umor, dar şi momente autentice, o exaltare obţinută cu eforturi mari, aceste calităţi reprezentând motive pentru care distribuitorii din ţări precum Franţa, Germania ar trebui măcar să se intereseze de acest film”.

Nanau este din nou interesat de situaţia „outsiderilor” din Bucureşti, acest lucru fiind ilustrat prin intermediul celor trei copii ai Siminicăi, o femeie de etnie romă, care la începutul filmului săvârşise deja peste patru ani din sentinţa de şapte ani primită pentru trafic de droguri.

„În această perioadă, copiii Siminicăi, Ana, de 17 ani, Andreea, de 14 ani, şi Gabriel (Totonel), în vârstă de 10 ani, sunt, în teorie, îngrijiţi de doi unchi, dar cum aceştia sunt drogaţi apatici este de înţeles că trioul s-a obişnuit să aibă singur grijă de el”, se mai arată în articolul citat.

Nanau şi camera lui sunt în mijlocul evenimentelor din apartamentul aglomerat unde locuiesc copiii, un mediu riscant, unde pericolul cel mai mare îl reprezintă acele folosite de consumatorii de droguri şi un aragaz construit dintr-o bucată de beton şi câteva role de sârmă.

Alexander Nanau, scurta biografie

Alexander Nanau s-a născut în România şi a trăit în Germania o lungă perioadă de timp. Este absolvent al Academiei de Film şi Televiziune din Berlin. A lucrat, în principal ca regizor secund, la mai multe producţii de televiziune şi filme, printre care „Taking Sides”, în regia lui Istvan Szabo (2001).

Din 2002 până în 2006, el a lucrat cu Petert Zadek la mai multe producţii teatrale puse în scenă în Europa. Producţia sa „Peer Gynt”, în regia lui Peter Zadek, a fost proiectată la festivaluri de film din Germania şi Franţa.

În 2010, documentarul „Lumea văzută de Ion B.”, produs de HBO România şi regizat de Alexander Nanau, a fost premiat la categoria „Arts Programming”, la cea de-a 38-a ediţie a premiilor Emmy. De asemenea, „Lumea văzută de Ion B.” a câştigat premiul Gopo pentru cel mai bun film documentar în 2010.

Foto: Alexander Nanau, Toto şi surorile lui – HBO, cinemagia

20
/09
/21

Între 20 septembrie și 15 noiembrie, proiectul interdisciplinar „Noi împotriva noastră. Intervenție culturală pentru destigmatizarea bolilor psihice” continuă derularea la nivel național a seriei de activități artistice și de conștientizare dedicate cu precădere membrilor rețelei de sprijin din jurul persoanelor afectate de boli psihice, dar și publicului larg. 

17
/09
/21

OPINIE Mai mulţi cineaşti români importanţi, deopotrivă producători şi regizori, printre care Stere Gulea, Tudor Giurgiu, Ada Solomon şi Nae Caranfil, îşi exprimă nemulţumirea faţă de felul în care se desfăşoară concursurile de finanţare organizate de Centrul Naţional al Cinematografiei.

16
/09
/21

Caravana Metropolis- cinema în aer liber se întoarce în Piața Sfatului din Brașov cu cele mai bune filme din ultimul an, cu distincții importante la festivaluri de film internaționale prestigioase. Acestea vor putea fi urmărite între 21 și 26 septembrie, de la ora 20:00, în spațiul de proiecție amenajat în centrul Brașovului. Intrarea la proiecții este liberă.

16
/09
/21

Cea de-a 5-a ediție Bucharest Short Film Festival va avea loc în perioada 17-23 septembrie, la Teatrul Godot - Palatul Bragadiru (17 și 23, în aer liber) și Cinemateca Eforie (18 -22).

15
/09
/21

Independența Film lansează în cinema din 17 septembrie, la pachet, două noi titluri ale regizorilor consacrați Gaspar Noé și Pedro Almodóvar: „Lux Æterna”, un mediu-metraj produs de celebra casă de modă Yves Saint Laurent, cu Béatrice Dalle și Charlotte Gainsbourg în rolurile principale, și scurtmetrajul „Vocea umană”/ „The Human Voice”, care o are protagonistă pe Tilda Swinton, purtând haine semnate de Balenciaga.

08
/09
/21

PREVIEW Între 8 şi 12 septembrie, la Cinema Elvire Popesco, Institutul Cervantes și Verde Stop Arena din Bucureşti, se desfăşoară cea de-a 6-a ediție a Película, singurul festival de film și cultură ibero-americană din România. Ulterior, o selecţie de filme vor fi văzute şi la Cluj-Napoca, dar şi online.

05
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Partea de început din „Întregalde” este o demonstraţie de forţă. Orăşenii, bine îmbrăcaţi şi echipaţi, se simt în largul lor. Sunt relaxaţi şi siguri pe ei. Fac glume, se tachinează. Au maşini de teren puternice, care urcă impetuos drumurile (iar camera de filmat are grijă să insiste pe asta).