Alexandru Maftei montează ”După Ploaie” la Teatrul Apollo111
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-maftei-monteaza-dupa-ploaie-la-teatrul-apollo111/

Teatrul Apollo111 anunţă a doua producţie proprie: După Ploaie, în regia lui Alexandru Maftei. Bazat pe un text al cunoscutului autor catalan Sergi Belbel, spectacolul spune o poveste care se petrece într-un viitor apropiat, într-o lume în care nu a mai plouat de doi ani, fumatul este complet interzis, iar corporaţiile, ca simbol al autorităţii supreme, intervin nu doar în aspectele profesionale ale vieţii angajaţilor, ci şi în cele private. Din distribuţie fac parte, printre alţii, Ioana Flora, Andrei Aradits şi Dana Voicu. Scenografia este semnată de Vali Ighigheanu. Premiera va avea loc pe 18 februarie.

Un articol de Liliana Matei|27 ianuarie 2017

În lumea din „După Ploaie” e secetă de doi ani. Oamenii par să se fi obișnuit cu asta. Aproape zilnic elicoptere se lovesc de zgârie-nori. Oamenii par să se fi obișnuit și cu asta. Angajaților unei mari corporații li se interzice fumatul atât la serviciu, cât și în viața particulară. Cu asta nu s-au obișnuit. Ei se furișează pe ascuns sus, pe terasa clădirii de 49 de etaje în care lucrează, pentru a fuma în secret. Secretare, IT-iști, curieri sau șefi, cu toții încalcă individual sau în grup această interdicție.

Întâlnirea la o țigară – prilej pentru a descoperi conflictele subterane din marea corporație – devine și catalizatorul unor relații mai profunde ce se leagă între cei veniți la fumat. Ura acumulată în oameni pare să fie sursa Răului care a lovit lumea. Există o singură salvare. Care va fi ea?

„De un an de zile de când mi-am propus să pun în scenă piesa lui Sergi Belbel lumea pare că a luat-o razna mai rău ca niciodată. Isteria colectivă pe care personajele din piesă o trăiesc – căci de doi ani nu a mai plouat deloc –  începe să semene din ce în ce mai mult cu nebunia colectivă care a lovit România, Europa, America, Rusia și lumea largă. Istoricii prevăd o conflagrație iminentă, atentatele au devenit o știre banală, suferința a mii de oameni nu mai impresionează pe nimeni, minciuna proliferează mai bine ca oricând. Clarviziunea unuia dintre personajele piesei care spune că uscăciunea pământului este o pedeapsă pentru uscăciunea omenilor mi se pare că este actualitatea însăși. Șansele de îndreptare sunt de unu la un milion, dar ele încă există”, a declarat Alexandru Maftei, regizorul spectacolului.

Sergi Belbel este un prolific autor de origine catalană, multi-premiat pentru piesele sale de teatru. Deși a fost scris în anul 1993, textul „După Ploaie” este mai actual ca oricând. Ceea ce atunci era considerată aproape o distopie, azi pare să fie realitatea.

Scenografia spectacolului este semnată de Vali Ighigheanu, care are o lungă carieră în teatrul și filmul românesc (Aurora, Umbre, Afacerea Est). Mișcarea scenică este semnată de Arcadie Rusu.

Din distribuție fac parte Andrei Aradits, Raluca Botez, Bogdan Dumitrescu, Ioana Flora, Lucian Pavel, Andreea Mateiu, Ana Turos și Dana Voicu.

Textul piesei a fost tradus în lima română de Delia Prodan.

Premiera spectacolului „După Ploaie” va avea loc sâmbătă, 18 februarie, de la ora 20:00. Biletele pentru primele reprezentații se pot cumpăra online, de pe BLT.ro, dar și la casa de bilete a teatrului.

Apollo111 include o stagiune principală de teatru în fiecare an, dar și un repertoriu de teatru pentru copii. Spectacolele pe care teatrul le oferă sunt selecționate anual de către un alt director artistic. Apollo111 va reprezenta totodată mixul perfect între vizionarea celor mai bune spectacole, clasice și contemporane și un spațiu de comunicare între public și artiști, antreprenori din domeniul creativ și personalități din domeniul cultural.

Foto: Adi Bulboacă

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.

02
/02
/24

În perioada 5 – 23 februarie 2024, Elite Art Gallery vă invită la expoziția artistului Leo Dolghier Oleg, „Symbiosis”, curatoriată de istoricul de artă, Felicia Acsinte. În cadrul vernisajului, care va avea loc pe data de 8 februarie, începând cu ora 18:00, expoziția va fi îmbogățită cu un element interactiv și dinamic, prezentat de artistul performer, Alexandru Medinschi, completând astfel călătoria vizuală printr-o experiență captivantă.

02
/02
/24

„Apropo de poveste” este despre poveste, poveștile în care credem cu toții și pe care ne place să le ascultăm. Dar povești reale, din socialul imediat. Proiectul propune un laborator de teatru dedicat tinerilor absolvenți, care combină ateliere pe estetici teatrale neconvenționale (măști, teatru-dans, teatru de animație) cu tematici sociale pentru a produce două producții noi de teatru, inovatoare.

31
/01
/24

RECOMANDĂRI Ziarul Metropolis vă recomandă, în prima lună din an, o întoarcere în fabuloasa lume a cărților. Biblioteci, obsesii, mistere, personaje și o pasiune salvatoare, în 3 cărți despre cărți, care fac deliciul oricărui iubitor de literatură.

31
/01
/24

Povestea din Ivona, Principesa Burgundiei de Witold Gombrowicz, cel mai mare dramaturg polonez, este adusă în contemporaneitate de Andrei și Andreea Grosu, la Teatrul Nottara, într-o montare inedită, tulburătoare, care îi va oferi spectatorului ocazia să se privească într-o oglindă a adevărului frust, neîndulcit. Premiera oficială are loc pe 9 februarie, la Sala „George Constantin”, de la ora 19:30.

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.