Alpenstock triumfă la Avignon
https://www.ziarulmetropolis.ro/alpenstock-triumfa-din-nou-la-avignon/

Un grup de artişti din Bucureşti şi Arad susţin zilele acestea un spectacol la Teatrul Atelier 44 din Avignon în cadrul Festivalului Off 2015 – „Cel mai mare teatru din lume”. Cunoscuţii actori Victoria Cociaş, Vlad Rădescu şi Pavel Bârsan sunt protagoniştii spectacolului „Alpenstock” de Remi De Vos, dramaturg francez aflat în mare vogă la ora actuală. Spectacolul a demarat bine de la primele reprezentaţii şi de două zile afişează „complet”, se joacă cu sala plină.

Un articol de Petre Ivan|14 iulie 2015

Spectacolul are ca tema intoleranța și xenofobia și are la bază unul dintre cele mai jucate texte ale dramaturgului francez.

Regia spectacolului este semnată de Erno Tapasto, pentru varianta română și a primit sprijinul benevol al regizorului Radu Dinulescu pentru varianta în limba franceză și pentru organizarea turneului.

Anul acesta sunt prezente în festival, cu peste 1400 de spectacole diferite, în afară de Franța, încă 25 de țări iar din Est putem enumera : Ucraina, Corea, Taiwan, Japonia și China.

„Atelier 44” este o sală studio, de 50 de locuri cu un spațiu de joc generos.

Acest teatru primește spectacole din România încă din 2007, iar aici au mai fost reprezentate și spectacole pentru copii, tot producții arădene: „Crăiasa zăpezii” de Andersen, regia Victor-Ioan Frunză, producție a Teatrului de Marionete Arad, în 2007; „Fabuloasa călătorie a domnului Nostoc” de Patrice Seiler, în regia lui Radu Dinulescu, producție a Teatrului Clasic „Ioan Slavici” în 2012; etc.

Victoria Cociaș și Pavel Bârsan au mai reprezentat Aradul la Avignon în 2008 cu ocazia reluării spectacolului „Hymnus” de Georgy Schwajda, în regia lui Radu Dinulescu, spectacol care în 2007 a primit premiul presei „Coup de cœur de la presse”, acordat de ziariștii din Avignon, cea mai mare distincție a Festivalului Off.

Victoria Cociaș a fost prezentă și a reprezentat cultura arădeană la Avignon și în 2004 cu spectacolul „Scrisoare de dragoste ca un supliciu chinez” de Fernando Arabal – Producție a Teatrului Nottara și a fostei Case de Cultură a Municipiului Arad; în  Alpenstock2005 cu „Milla” de Bernard Proust; în 2006 alături de Claudiu Bleonț, cu „Caii la fereastră” de Matei Vișniec – producție a Teatrului Clasic „Ioan Slavici” din Arad; în 2007 tot alături de Claudiu Bleonț, cu „Hymnus” de Georgy Schwajda, producție a Teatrului „Fani Tardini” din Galați și a Casei de Cultură Arad.

Asociația Thespis a câștigat două proiecte de finanțare în cadrul licitației de proiecte culturale derulată în primăvara acestui an, unul pentru producția și reprezentarea spectacolului „Alpenstock”, în limba română și un al doilea proiect pentru prezentarea spectacolului, în variantă franceză, la „Festivalul Off” de la Avignon.

Turneul de la Avignon se înscrie în efortul general al instituțiilor culturale din Arad de a sprijini inițiativa Consiliului Local și a Primăriei din Arad de a deveni Capitală Culturală Europeană în 2021.

Managerul acestui proiect este cunoscutul regizor de film Radu Gabrea. Spectacolul se află la Avignon și sub egida Institutului Cultural Român la Paris.

Foto: Alpenstock , Avignon – festival-avignon.com

07
/02
/24

Editura Humanitas vă invită marți, 13 februarie, de la ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bd. Regina Elisabeta nr. 38), la o întâlnire cu istoricul Marc David Baer, profesor la London School of Economics and Political Science, istoricul Marian Coman și scriitoarea Sabina Fati despre volumul Otomanii: Hani, cezari și califi, o fascinantă nouă abordare a istoriei Imperiului Otoman.

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

„Din autobiografie îmi extrag eu forța, prin autobiografie simt că pot să-i fac pe oameni să se confrunte cu acele lucruri pe care nu vor să le vadă. Când vine vorba de scrierea autobiografică, oamenii nu mai pot spune: E doar un personaj, asta nu poate fi adevărat”.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

05
/02
/24

Prima premieră a anului 2024 la Teatrul EXCELSIOR (singurul teatru din București dedicat adolescenților și tinerilor) este spectacolul PTERODACTILI de Nicky Silver, o producție în regia lui Radu Iacoban și scenografia lui Tudor Prodan.

05
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă marți, 6 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Borges și eu de Jay Parini, recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea lui Mihnea Gafița, un road novel care emană o nesfârșită admirație pentru unul dintre cei mai îndrăgiți scriitori ai secolului XX, un roman ce are la bază întâmplări petrecute în primăvara anului 1971.

04
/02
/24

NOU Un singur personaj, în care coabitează două ființe diferite, chiar opuse. Un singur monolog, lung, rostit de doi actori, într-un spectacol nou intrat în portofoliul Teatrului Metropolis, în urma concursului pentru debutanți, “StarT”

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.