„Amorul dănţuie şi feste joacă” , în deschiderea turneului Teatru Romanesc la Bucureşti şi Chişinău
https://www.ziarulmetropolis.ro/amorul-dantuie-si-feste-joaca-in-deschiderea-turneului-teatru-romanesc-la-bucuresti-si-chisinau/

Joi 11 septembrie 2014, de la ora 19.00, pe scena Sălii Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti va avea loc prima reprezentaţie a turneului TEATRU ROMÂNESC LA BUCUREŞTI ŞI CHIŞINĂU, cel mai amplu schimb cultural între două Teatre Naţionale – „Ion Luca Caragiale” din Bucureşti şi „Mihai Eminescu” din Chişinău.

Un articol de Petre Ivan|2 septembrie 2014

În deschidere, Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău aduce în faţa publicului bucureştean unul din spectacolele de mare succes ale repertoriului curent, „Amorul dănţuie şi feste joacă”.

Pornind de la patru comedii shakespeariene, în care dragostea joacă în voie şi le face feste celor cinci perechi de tineri îndrăgostiţi, regizorul Alexandru Vasilache a imaginat un scenariu teatral, muzical şi coregrafic antrenant, bazat pe ritualuri şi tradiţii ancestrale, în care jocul, gluma, portul popular şi obiceiurile româneşti îmbracă, cu har mioritic, hazul shakespearian.

„12 Scaune” după IIf şi Petrov este următorul spectacol al Naţionalului din Chişinău, care se joacă vineri, 12 septembrie, de la ora 19.oo, la Sala Studio.

O comedie muzicală despre subiecte arzătoare: goana după avere şi putere, minciuna, birocraţia, hoţia şi corupţia. Pe cele douăsprezece scaune ale vestiţilor scriitori satirici vor lua loc aproape toţi actorii trupei, împreună cu directorul teatrului, Petru Hadârcă, tot el fiind şi regizorul remarcabilei montări.

12 scaune

12 scaune

„Copiii foametei. Mărturii” de Alexei Vakulovski, regia Luminiţa Ţâcu, programat sâmbătă 13 septembrie, ora 20.00, la Sala Atelier, ne prilejuieşte întâlnirea cu un spectacol răscolitor şi un gen teatral mai nou, teatru-documentar.

O poveste plină de învăţăminte, despre sacrificiu, sinceritate, nobleţe şi omenie, care adună mărturii tulburătoare cu privire la foametea din 1946-1947 şi eroii ei, nişte copii maturizaţi înainte de vreme, în condiţii inumane.

Tânără regizoare transpune scenic cu sensibilitate şi curaj un roman ce ţinteşte în autorităţile perioadei staliniste. „Un spectacol care te face să tresari, să te cutremuri şi să rămâi îngrozit”.

Ultima zi a turneului la Bucureşti, duminică 14 septembrie, va începe la ora 11.00, la Sala

Hronicul Găinarilor

Hronicul Găinarilor

Media, cu expunerea „Un sfert de veac de revenire la normalitate lingvistică şi culturală în Basarabia (Republica Moldova)”, pe care o va face Acad. Valeriu Matei ca invitat al programului Conferinţele Teatrului Naţional din Bucureşti.

Seara vom putea urmări „Hronicul găinarilor” (ora 19.00, Sala Studio), o admirabilă transpunere scenică a romanului lui Aureliu Busuioc, totodată o recidivă regizorală, a artistului Petru Hadârcă, după premiera din 2011, de la Teatrul Naţional Radiofonic din Bucureşti.

Un spectacol amplu, viguros, actual, clocotind de viaţă, una dintre cele mai vitriolate poveşti despre hoţi, dar şi despre puterea care avea să încurajeze şi să legitimeze găinarii şi găinăritul, într-o expansiune fără limite.

Biletele au fost puse în vânzare la Agenția de bilete a Teatrului Național din Bucureşti şi online.

Teatrul Naţional „I.L.Caragiale” din Bucureşti va prezenta, între 23 şi 28 septembrie 2014, pe scena Teatrului Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău, cu câte două reprezentaţii fiecare: „Dineu cu proşti” de Francis Veber, „Sinucigaşul” de Nikolai Erdman şi „Micul infern” de Mircea Ştefănescu, spectacole ale unui turneu de anvergură, aşezat sub un numitor comun, limba română.

Foto cu Teatru Romanesc la Bucureşti şi Chişinău – TNB

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.