Andrei Huţuleac: „Dragostea a devenit o emoţie de lux”
https://www.ziarulmetropolis.ro/andrei-hutuleac-dragostea-a-devenit-o-emotie-de-lux/

Spectacolul „Visul unei nopţi de vară”, în direcţia de scenă a lui Victor Ioan Frunză, se va juca la Teatrul Metropolis pe 10 decembrie, la ora 19.00. O montare despre care regizorul spunea că, în această nouă variantă de scenă, „este spectacolul unei alte lumi, o lume a secolului nostru”, „Visul unei nopţi de vară” reinterpretează textul lui Shakespeare eliberându-l de clişeele cunoscute.

Un articol de Monica Andronescu|9 decembrie 2015

În „comedia cu oameni şi zei” de la Teatrul Metropolis, Andrei Huţuleac joacă rolul lui Puck. Celebrul Puck, micul „vrăjitor” care face dragostea să apară şi să dispară cât ai clipi, cu o poţiune magică. Despre întâlnirea lui cu Puck şi cu povestea lui Shakespeare, una dintre cele mai frumoase poveşti despre iubire care s-au scris vreodată am vorbit cu Andrei Huţuleac… în traficul infernal din Bucureşti, în timp ce „Puck” stătea la semafor.

Care a fost prima ta întâlnire cu „Visul unei nopţi de vară”? Câţi ani aveai?

Prima mea întâlnire adevărată cu „Visul” a fost când Victor Ioan Frunză a început repetiţiile şi m-a distribuit în Puck. Aveam pe-atunci 24 de ani. Acum am 25… Mulţi înainte mie. La prima lectură mi s-a părut un rol ingrat pe care nu ştiam de unde să-l apuc. Cred că întâlnirea cu el a fost o piatră de temelie pentru mine, un punct de cotitură în evoluţia mea ca artist.

Şi care a fost primul tău gând când te-ai întâlnit cu Puck „în carne şi oase”?

Nu m-am întâlnit cu el. E un personaj fictiv… haha…

A schimbat Puck ceva în felul în care vezi dragostea?

Mai nimic. Adevărul e că a vedea cu adevărat dragostea e un lucru rar în timpurile astea hiper-accelerate. A devenit o emoţie de lux pe care şi-o permit în mare măsură fie oamenii cu mult timp liber, fie oamenii năpăstuiţi de soartă. Ceea ce e greşit, evident. Dar e un fapt.

Există licoarea magică?

Există băuturi mai slab sau mai tari alcoolizate care funcţionează drept catalizatori în relaţiile bărbat-femeie. Dar pe de altă parte, dacă e să filosofăm, cred că licoarea magică pe care se sprijină dragostea de orice fel este onestitatea.

Dacă ai avea licoarea, ai folosi-o?

Am licoarea. În sensul că încerc să fiu un om onest. Şi uneori reuşesc. Fac asta pentru că experienţa m-a învăţat că adevărul este eliberator.

Ce aduce nou în lumea noastră „Visul unei nopţi de vară” de la Teatrul Metropolis?

„Visul” nu trebuie să aducă ceva nou. Trăim timpuri în care noţiunea de nou e supralicitată. „Visul unei nopţi de vară” e o poveste despre erotism, identitate, chimia iubirii ş.a.m.d. Nu aduce nimic nou. Face ceva şi mai important: aruncă în discuţie teme fundamentale care ne preocupă într-o măsură sau alta pe noi toţi.

Ce ai descoperit despre tine, lucrând la „Visul unei nopţi de vară”?

Că am limite, că trebuie să cer mereu mai mult de la mine, dar că sunt capabil de performanţă.

12065815_10206928223478306_2094799186039894787_n

Andrei Huţuleac, alături de George Costin, în „Visul unei nopţi de vară“, la Teatrul Metropolis. Foto: Adriana Grand

Care a fost momentul cel mai complicat în timpul lucrului la „Visul”?

Nu îmi amintesc unul în mod special. Procesul de creaţie al unui actor e o desfăşurare destul de complexă de stări, atitudini, intuiţii, deznădejdi etc. Am trecut împreună cu colegii mei prin toate, ca de fiecare dată.

Dacă te-ai întâlni cu Puck în vis, ce l-ai întreba?

„Tot tu? Şi aici!?! Chiar nu mai scap?!” Prefer să visez lucruri la care nu am acces atât de uşor în viaţa reală. O vacanţă de 6 luni în India de exemplu. Că de asta se numesc vise, nu? De Puck am parte cel puţin o dată pe lună – de adevăratelea. Şi e o plăcere. Tot timpul.

Ce pierde cineva care nu vine să vadă „Visul” de la Teatrul Metropolis?

Întâlnirea cu un text mare, montat într-o cheie aparte, jucat de actori foarte buni. Şi modeşti…

Foto: Adriana Grand

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.