Angelina Jolie revine pe marile ecrane în „Maleficent II”
https://www.ziarulmetropolis.ro/angelina-jolie-revine-pe-marile-ecrane-in-maleficent-ii/

Filmările pentru „Maleficent II” – care le are ca protagoniste pe Angelina Jolie şi Elle Fanning – au început la Studiourile Pinewood şi în câteva locuri din Marea Britanie.

Un articol de Liliana Matei|2 iunie 2018

Noua producţie Disney vine în continuarea filmului din 2014, care s-a bucurat de un succes impresionant în rândul spectatorilor. Jolie, câştigătoarea unui premiu Oscar şi a trei Globuri de Aur, intră din nou în pielea personajului zânei misterioase şi întunecate, iar Elle Fanning o interpretează iar pe prinţesa Aurora.

Celor două actriţe li se alătură şi Michelle Pfeiffer, în rolul reginei Ingrith, precum şi Chiwetel Ejiofor, Ed Skrein, Robert Lindsay şi Harris Dickinson în rolul prinţului Phillip. Filmul este regizat de Joachim Rønning, cel care a regizat şi „Piraţii din Caraibe: Răzbunarea lui Salazar”, iar scenariul este realizat de Linda Woolverton („Alice în Ţara Minunilor”, „Frumoasa şi Bestia”), Micah Fitzerman-Blue şi Noah Harpster. Jolie nu joacă numai rolul unui personaj-cheie în noua poveste, ci este şi producătoarea filmului, alături de Joe Roth.

Firul poveştii continuă după câţiva ani de unde ne-a lăsat primul film „Maleficent”, în care spectatorii au aflat cum şi de ce a ajuns zâna să fie unul dintre cele mai de temut personaje din Universul Disney, şi cum a ajuns să o blesteme pe micuţa Aurora. „Maleficent II” explorează relaţia complexă dintre zâna întunecată şi Aurora, în încercarea lor de a proteja creaturile magice din ţinut.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

30
/06
/20

Drama suedeză „Beartown/Scandalul” va avea premiera în toate teritoriile HBO Europe, în această toamnă. Serialul, bazat pe romanul bestseller al lui Fredrik Backman, este regizat de Peter Grönlund și îi are în rolurile principale pe Ulf Stenberg, Aliette Opheim, Tobias Zilliacus, Miriam Benthe și Oliver Dufaker.

29
/06
/20

Cele mai noi filme distribuite pe ecranele din România de către Independența Film se văd la TIFF (31 iulie - 9 august, Cluj), în timp ce contul de Vimeo al casei de distribuție primește titluri de referință, producții prezentate și premiate la Cannes.

25
/06
/20

”Grilele, genurile, toate categoriile fixate sunt inamicii criticului” şi ”Libertatea criticului este de a nu se supune ierarhiilor gata făcute”. Sunt doar două dintre numeroasele idei stimulante despre critica de film dintr-un dosar din revista franceză „Cahiers du cinéma” pe aprilie, în ultimul număr înainte de schimbarea echipei editoriale.

21
/06
/20

CRONICĂ DE FILM Realizat în Franţa şi cu o distribuţie formată din Catherine Deneuve, Juliete Binoche şi Ethan Hawke, „La vérité”/”The Truth” (2019) nu este printre cele mai reuşite titluri ale regizorului japonez Hirokazu Koreeda. Un film lejer, dar tonic.

19
/06
/20

Până pe 21 iunie, inclusiv, pot fi văzute gratuit scurtmetraje realizate de regizori români în timpul autoizolării impuse de pandemie, alături de o selecție de filme scurte din 21 de țăre europene, curatoriată de Andrei Tănăsescu, directorul artistic al acestei ediţii.

17
/06
/20

Fascinanta Italie, aflată în vizorul lumii, într-un an cu totul neobișnuit, este în centrul atenției și la Festivalul Internațional de Film Transilvania, de data aceasta, pentru cinema-ul ei seducător.

16
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Nu știu să existe vreo carte în limba română despre Alain Delon, nici măcar în traducere. Dar pentru că accesul la volume în limbi străine e mai ușor decât oricând, recomand două splendide albume în franceză – „L'encyclopédie Alain Delon” (2016) și „Alain Delon. Film par film” (2019).

12
/06
/20

CRONICĂ DE CARTE Cea mai nou apariţie în colecţia de cărţi de film a Editurii Noi Media Print, volumul „Noul cinema, două decenii şi ceva”, de Marian Sorin Rădulescu, adună o serie de texte ale criticului timişorean – de la eseuri mai elaborate, la simple note – despre câteva din filmele regizorilor reprezentativi ai cinematografiei române post-2000.