Augustin Buzura si-a lansat la Gaudeamus volumul de articole
https://www.ziarulmetropolis.ro/augustin-buzura-si-a-lansat-la-gaudeamus-volumul-de-articole/

Apreciatul romancier Augustin Buzura şi-a lansat, joi, volumul de articole „Nici vii, nici morţi”, la standul Grupului Editorial RAO, din cadrul Târgul Internaţional Gaudeamus 2012.  „Nici vii, nici morţi” ilustrează cel mai bine crezul gazetarului care opune adevărul oricărei retorici, demontează mascaradele politice ale momentului, îi demască pe impostori, apără moralitatea şi vrea cu orice […]

Un articol de Andrada Văsii|23 noiembrie 2012

Apreciatul romancier Augustin Buzura şi-a lansat, joi, volumul de articole „Nici vii, nici morţi”, la standul Grupului Editorial RAO, din cadrul Târgul Internaţional Gaudeamus 2012.

 „Nici vii, nici morţi” ilustrează cel mai bine crezul gazetarului care opune adevărul oricărei retorici, demontează mascaradele politice ale momentului, îi demască pe impostori, apără moralitatea şi vrea cu orice preţ binele naţiunii sale împotriva oricărei conjuncturi politice interne şi externe.

Volumul prezintă o selecţie de articole, multe dintre ele antologice, respectând cu stricteţe ordinea cronologică în care acestea au apărut, toate fiind publicate între ianuarie 2009 şi martie 2012 ca editoriale în Cultura, revistă de atitudine culturală şi civică pe care Augustin Buzura o patronează din 2005.

Criticul literar Ion Simuţ a apreciat la lansare că „Nici vii, nici morţi” este „o carte de atitudine a unei mari autorităţi morale şi nu expresia unui spirit de partid, deoarece Augustin Buzura nu exprimă o ideologie, ci o poziţie intelectuală”.

Prefaţatorul volumului, criticul Răzvan Voncu, a remarcat „continuitatea problematicii cărţii cu întreaga operă” a lui Buzura, care vine pe un fond spiritual ardelenesc, pe filiera iluminismului şi paşoptismului.

În opinia lui Voncu, autorul nu este nici un european fervent şi nici un românist exagerat, ci „o minte limpede, cu o credinţă în puterile naţiunii şi încredere în destinul ei istoric”.
„Este un efort de a spune ce crezi, ce trebuie, în momentul care trebuie şi nu după aceea, când e mai uşor”, a spus Augustin Buzura, caracterizându-şi cartea.

El a mărturisit că scrie despre lichele, dar este convins că nu avem doar lichele, iar România „va avea un viitor dacă va învăţa să spună nu”.

Sursa: Agerpres

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.