Berlinala se vede şi la Bucureşti
https://www.ziarulmetropolis.ro/berlinala-se-vede-si-la-bucuresti/

Nu în întregime, ci parţial. Independenţa Film va aduce în România două dintre filmele participante la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin , care începe joia aceasta: In Order of Disappearance, cu Stellan Skarsgård şi Dans la cour, cu Catherine Deneuve. Berlinala se va desfăşura în perioada 06 – 16 februarie 2014.

Un articol de Petre Ivan|5 februarie 2014

Nu în întregime, ci parţial. Independenţa Film va aduce în România două dintre peliculele participante la Festivalul Internaţional de Film de la Berlin, care începe joia aceasta: In Order of Disappearance, cu Stellan Skarsgård şi Dans la cour, cu Catherine Deneuve. Berlinala se va desfăşura în perioada 06 – 16 februarie 2014.

Filmul In Order of Disappearance / Kraftidioten, aflat în Competiţia Festivalului, este o comedie neagră & thriller norvegian cu Stellan Skarsgård şi Bruno Ganz. Regia este semnată de Hans Petter Moland, nominalizat la Ursul de Aur.

Filmul spune povestea unui şofer de camion care ajunge peste noapte un fel de erou justiţiar necunoscut.

Berlinala

In Order of Disappearance

Norvegia. Iarnă. Introvertitul Nils (Stellan Skarsgård) munceşte din greu la volanul autoplugului său imens cu care deszăpezeşte continuu drumurile şi trecătorile dintre munţi, din zona îngheţată în care locuieşte.

Tocmai a fost numit cetăţean de onoare al oraşului, când află că fiul său a murit de supradoză de heroină. Nils refuză să creadă versiunea oficială şi porneşte în căutarea celor despre care se bănuieşte că ar fi asasinii fiului său.

În scurt timp devine un fel de justiţiar din umbră, un erou necunoscut a cărui identitate nu o bănuieşte nimeni.

O comedie neagră plină de imagini impresionante, peisaje hibernale superbe şi o potretizare până la cel mai mic detaliu a mentalităţilor interlopilor suedezi, norvegieni şi chiar a mafioţilor sârbi, reprezentaţi de boss-ul sârb jucat de actorul Bruno Ganz.

Berlinala

Dans la cour

Dans la cour/ In the Courtyard va fi proiectat în afara competiţiei şi este o dramă franţuzească în regia lui Pierre Salvadori. Actorii principali sunt Catherine Deneuve si Gustave Kervern.

Povestea acestei comedii are loc în curtea unei case din Paris. Ajungem să-i cunoaştem pe chiriaşii clădirii prin intermediul noului portar, Antoine. Printre aceştia se numără un hoţ de biciclete care este în acelaşi timp şi dealer de droguri, sau un chiriaş maniac cu ordinea și curăţenia, genul obsesiv-compulsiv.

La ultimul etaj locuieşte Mathilde, proaspăt pensionată, care acum încearcă să-şi găsească liniştea alături de soţul ei. Antoine însuşi s-a retras din activitatea muzicală de curând, printr-un gest extrem: a abandonat scena chiar în mijlocul unui concert, fără să scoată un singur cuvânt.

În pereţii clădirii apare la un moment dat o fisură, despre care se crede că va afecta integritatea întregii clădiri, iar această fisură este folosită de regizor pe post de metaforă: punctul slab, fisura care apare în viaţa oricui.

Foto cu Berlinala , In Order of Disappearance, Dans la cour – wikipedia şi Independenţa Film

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.

01
/10
/21

BFFF 2021 a inclus o secţiune competiţională internaţională, la care s-au înscris peste 100 de scurtmetraje de modă, oferind patru premii. Câștigătorii au fost selectați de un juriu format din profesioniști din film, advertising și modă de pe scena locală și cea internaţională: Grigor Devejiev - Creative Director Jam Project, Marley Hansen - curator Nowness, Marcin Kempski - fotograf de modă londonez, Sandra Bold - Global Creative Director Publicis și Ina Borcea - fashion editor Harpers Bazaar.

30
/09
/21

Spectacolul continuă, acțiunea escaladează și toată sala vibrează pentru cel mai așteptat film din ultima perioadă, super producția 'Nu e vreme de murit' ajunge în avanpremieră pe marile ecrane din 30 septembrie la Cineplexx Băneasa, Titan, Sibiu, Satu-Mare și Târgu-Mureș.

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.