Best of Pelicam 2014, la cinema Elvira Popescu
https://www.ziarulmetropolis.ro/best-of-pelicam-2014-la-cinema-elvira-popescu/

Cele mai bune cinci documentare de la Pelicam 2014 pot fi (re)văzute la Bucureşti pe 8, 9 şi 10 iulie, la cinema Elvira Popescu

Un articol de Liliana Matei|4 iulie 2014

Retrospectiva Pelicam cuprinde filmele apreciate de juriu și de publicul celei de-a treia ediții a Festivalului Internațional de Film despre Mediu și Oameni care a avut loc la Tulcea între 13 și 15 iunie.

În deschiderea retrospectivei Pelicam 2014 la București puteți vedea marți, pe 8 iulie, de la ora 20, Santra and the Talking Trees (Finlanda, 2013), un film despre dificultatea și frumusețea de a-ți găsi propria casă. Filmul combină animația și imagini de arhivă, într-un poem cinematic ce creează o aventură etnografică deosebită. Documentarul este câștigătorul secțiunii dedicate scurt metrajelor din cadrul Pelicam 2014.

My Name is Salt (Elveția / India, 2013), filmul câștigător al Marelui Premiu Pelicam 2014 va fi proiectat la cinema Elvira Popescu pe 8 iulie, în continuarea scurtmetrajului de deschidere. Filmul spune povestea celor 40.000 de familii din India care se mută opt luni pe an în deșert unde muncesc în condiții aspre de mediu pentru a colecta sarea care le aduce singurul venit. Povestea simplă, pentru care nici nu e nevoie de multe cuvinte, este pusă pe ecran într-o manieră minunată, a decis juriul din acest an.

Miercuri, de la ora 20, puteți vedea Au Bord du Monde (Franța, 2013), un documentar despre oamenii străzii din Paris, oameni care caută, mai mult decât câțiva euro, considerația trecătorilor. Regizorul Claus Drexel a petrecut un an cu protagoniștii filmului său și a pus pe ecran povestea lor pe fundalul unui Paris nocturn, frumos ca în cărțile poștale. Documentarul a primit cele mai multe aplauze la Tulcea și poate fi văzut la cinema Elvira Popescu pe 9 iulie, de la ora 20.

Pe 10 iulie, de la ora 19, puteți vedea Amazon Gold (SUA, 2012), filmul câștigător al Green Film Network 2014, rețeaua internațională a festivalurilor de film de mediu. Documentarul a fost proiectat la Tulcea în acest an, în prezența regizorului Reuben Aaronson. Povestit de Sissy Spacek și Herbie Hancock, câștigători ai premiilor Oscar, Amazon Gold este o poveste îngrijorătoare a unei călătorii clandestine în pădurea amazoniană. Ron Haviv și Donovan Webster, doi jurnaliști de război conduși de un biolog peruvian scot la iveală distrugerea sălbatică a pădurii virgine. Ei devin martorii unei transformări apocaliptice mânată de căutarea ilegală a aurului cu consecințe la scară globală.

Tot joi, 10 iulie, de la ora 20.30, puteți vedea Pipeline, producție ruso-germano-cehă care explorează legăturile dintre oamenii așezați de-a lungul unei conducte de gaz care pornește din vestul Siberiei și ajunge în Germania. Pipeline a câștigat premiul cel mare la categoria Black Sea Docs și este propunerea Pelicam pentru Green Film Network Award 2015, ceea ce înseamnă că va fi proiectat în aproximativ 25 de țări din lume.

Peste 5.000 de participanți la Pelicam 2014

Numărul participanților la Pelicam 2014 s-a ridicat la peste 5.000, un record pentru Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni care numără deja trei ediții. Cei peste 5.000 de oameni au luat parte la proiecțiile de filme și la concertele organizate în aer liber. Acestora li se adaugă participanții la workshop-urile Pelicam și vizitatorii expoziției foto “Delta Dunării, noi perspective”.

La Pelicam 2014 au avut loc 27 de proiecții de filme în premieră națională organizate, pentru prima dată în acest an, în trei spații de desfășurare. Pe parcursul celor trei zile de festival, au fost proiectate 14 filme la Centrul Cultural Jean Bart din Tulcea, 11 filme la Muzeul de Artă din Tulcea și două filme în Piața civică din oraș. De asemenea, au fost organizate trei workshop-uri în cadrul festivalului, două concerte în aer liber, precum și o expoziție foto.

“Cel mai important e că lumea a ieșit de la film entuziastă, comunicativă, asta e ideea festivalului – să dialogăm mai mult, să comunicăm mai mult, să fim mai implicați, mai respectuoși față de ceilalți, față de mediu. Am avut numai good vibes aici. Se simte că se creează o comunitate de iubitori de film de mediu, una specială, aici la Tulcea”, a declarant Benjamin Ribout, directorul Pelicam.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.

29
/10
/21

CRONICĂ DE FILM În a doua parte a relatărilor despre Festivalul „Les Films de Cannes a Bucarest” vă propunem să descoperiţi filmul câştigător al Premiului Juriului pe Croazetă, fascinantul „Memoria” al thailandezului Apichatpong Weerasethakul.

27
/10
/21

CRONICĂ DE FILM Prima parte a unui „jurnal” despre ediţia din acest an a Festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” - câteva observaţii despre surprizătorul documentar „Cow”, al britanicei Andrea Arnold.

27
/10
/21

După o lungă perioadă de așteptare, FILM MENU, revista de cultură cinematografică editată de studenții Facultății de Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” București, sub umbrela UNATC PRESS, își lansează cel de-al 29-lea număr. Evenimentul va avea loc la București, în după-amiaza zilei de sâmbătă, 30 octombrie, la Cinemateca Eforie (strada Eforie 2) și include două proiecții conexe.

26
/10
/21

La Civil, filmul Teodorei Ana Mihai, care i-a adus anul acesta la Cannes Prix de l'Audace la secțiunea Un Certain Regard, se vede acum în cadrul Festivalului Les Films de Cannes à Bucarest, la București, Cluj și Iași, iar de vineri, 29 octombrie, intră în cinematografele din toată țara.

26
/10
/21

Întâmplări fatale, criminali în serie, experimente cu urmări grave, vampiri și alte creaturi ale nopții sunt elementele cheie ale săptămânii filmelor de Halloween la Warner TV. Postul de televiziune propune unele dintre cele mai populare filme horror și SF, de la „From Hell” și „Halloween: H20” la maraton „Final Destination”, care pot fi vizionate până pe 31 octombrie.

25
/10
/21

În urma anunțării noilor reguli de siguranță sanitară, cea de-a 12-a ediție a Les Films de Cannes à Bucarest continuă să aducă filmele și evenimentele anunțate, modificându-și programul pentru a respecta noile restricții ce intră în vigoare de astăzi.

25
/10
/21

New Draft, prima rezidență online de dezvoltare de scenarii de lungă durată din România, s-a desfășurat în perioada iulie - octombrie, 2021. Dedicată regizorilor și scenariștilor din toată țara, proaspeților absolvenți de facultăți de profil și autorilor din medii conexe (literatură, teatru, arte vizuale, etc.), cu proiecte în faza de început, prima ediție New Draft a dezvoltat 12 proiecte de lung-metraj, totul finalizând cu o sesiune de pitch online în fața unei audiențe formate din producători și regizori români.

24
/10
/21

Ultimele două programe ale actualei ediții a Cineclubului One World Romania, disponibile online, gratuit, până la 18 noiembrie, se concentrează pe activitatea de la Sahia a Mártei Mészáros și Slavomir Popovici, doi cineaști care și-au lăsat amprenta asupra producției studioului de film documentar în moduri foarte diferite.