Bucharest Fashion Film Festival revine într-un format exclusiv online
https://www.ziarulmetropolis.ro/bucharest-fashion-film-festival-revine-intr-un-format-exclusiv-online/

Cea de-a patra ediţie a Bucharest Fashion Film Festival, primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film şi advertising, se va desfăşura în perioada 6-11 noiembrie 2020.

Un articol de Liliana Matei|12 octombrie 2020

Anul acesta, evenimentul va căpăta o dimensiune exclusiv online și va avea loc pe site-ul festivalului, dar și pe platforma TIFF Unlimited. Documentarul Martin Margiela In His Own Words (2019), portretul unic al celui mai mare mit din istoria modei și The Disappearance of My Mother (2019), povestea captivantă a unei mame, top model internațional în anii ‘60 și muză pentru Salvador Dali și Andy Warhol, sunt primele titluri anunțate.

În contextul provocărilor survenite din cauza pandemiei, formatul festivalului a fost redesenat, astfel încât să ajungă în mediul online ținând cont de nevoile actuale ale publicului. „Este foarte important pentru noi să transmitem conținut de calitate, dar în același timp să-l adaptăm într-o formă cât mai plăcută și accesibilă celor care ne urmăresc. Primul pas a fost dezvoltarea site-ului oficial al festivalului, care va include întreaga selecție de scurtmetraje și va avea în focus comunitatea din jurul evenimentului. Mai apoi, pentru lungmetraje, ne-am dorit să lucrăm cu o platformă de streaming deja existentă și am ales TIFF Unlimited. Am făcut asta pentru că ne-am dorit flexibilitate în ceea ce privește timpul de vizionare a filmelor“, a menționat Ioana Diaconu, co-fondatoare Bucharest Fashion Film Festival.

Primul lungmetraj din cadrul festivalului, Martin Margiela In His Own Words (2019), dezvăluie detalii despre viața și filosofia din spatele creațiilor iconice, rostite în premieră de însuși Martin Margiela. Timp de 20 de ani în care a condus propria casă de modă, Martin Margiela a rămas în anonimat, fără interviuri sau apariții în presă. 70 de piese cheie din colecțiile acestuia, incluse în retrospectiva din 2018 de la Musee Galliera din Paris, sunt prezentate prin voiceover-uri, alături de carnete de schițe din copilărie și obiecte personale. Cel de-al doilea lungmetraj anunțat la BFFF 2020 este The Disappearance of My Mother (2019). Documentarul a fost prezentat în premieră mondială la Festivalul de Film de la Sundance și prezintă povestea Benedettei Barzini, top model al anilor ’60 și feministă radicală în anii ‘70, a luptat pentru drepturile și emanciparea femeilor. Ajunsă la vârsta de 75 de ani, Benedetta se străduiește să scape de asocierea cu lumea modei și să se retragă definitiv, dar determinarea fiului ei de a face un film despre ea provoacă o colaborare neașteptată între cei doi.

Cu scopul de a pune bazele unui forum de discuție despre relația dintre film și modă, programul Bucharest Fashion Film Festival de anul acesta va include în continuare secțiunea competiţională în cadrul căreia sunt premiate cele mai bune filme de modă locale și internaționale. De asemenea, programul festivalului are în componență filme cult, documentare despre personaje marcante din istoria modei și dezbateri susținute de profesioniști din sfera locală și internațională. Lor li se adaugă noi secțiuni, un podcast, dar și un masterclass despre cum va evolua industria filmului de modă.

„Începând cu această ediție, Bucharest Fashion Film Festival introduce secțiunea Dressing the Cinema, care va prezenta o selecție de filme clasice și cult, prin care se urmărește o explorare a costumului ca instrument în construcția personajelor și ca limbaj vizual în prezentarea firului narativ. Anual, acestea vor fi coagulate sub o umbrelă tematică”, a menționat Mădălina Cozmeanu, co-fondatoare Bucharest Fashion Film Festival. Camp, tema de anul acesta, este un concept teoretizat pentru prima dată  în 1964 de criticul american Susan Sontag, prin care aceasta înțelegea un anumit mod de a vedea lumea ca un fenomen estetic. Esența camp-ului stă într-o înclinație către nenatural, către stilizare și exagerare.

Odată cu cea de-a patra ediție, Bucharest Fashion Film Festival lansează un podcast care va avea la bază un eseu personal sau o scriere ficțională și un soundscape, comisionate unor artiști români. Astfel, conținutul va fi construit cu ajutorul unor observații antropologice împletite cu câte o instalație audio. Podcastul va continua cu o serie de episoade ce vor include materiale adaptate noilor teme urmărite în fiecare ediție a festivalului, însă își va păstra același format.

O noutate a BFFF 2020 este și Dressing the Body, o secțiune anuală ce constă într-un program curatoriat de scurtmetraje, atât de ficțiune, cât și documentare, care propune o explorare antropologică a raportului dintre vestimentație și identitate, a hainei ca simbol, a relației dintre corp și obiect vestimentar. BFFF invită astfel publicul la introspecție și dezbatere, schimbând perspectiva asupra unui subiect mult mai prezent în viețile tuturor, decât suntem dispuși să acceptăm.

20
/12
/22

Echipa care a creat „România Sălbatică”, cel mai mare proiect de film documentar dedicat naturii din țara noastră, face un cadou tuturor iubitorilor de natură înainte de sărbătorile de iarnă: acces gratuit la povestea din spatele realizării documentarului laureat anul acesta cu 3 premii Gopo (Cel mai bun documentar, Cea mai bună muzică originală, Cel mai bun sunet).

19
/12
/22

Colinde, documentare şi concerte extraordinare, transmisiuni în direct de la Vatican și Catedrala Sfântul Iosif, filme și ediții speciale ale emisiunilor consacrate se regăsesc în grila de Crăciun a TVR2 pentru întreaga familie.

19
/12
/22

Filmul de acțiune „Vulturul de Fier II/ Iron Eagle II”, regizat de Sidney J. Furie, va fi difuzat de Warner TV în prima lună a anului viitor. Lungmetrajul va putea fi urmărit la Warner TV pe 27 ianuarie, de la ora 21:00.

19
/12
/22

Bucurie, linişte în suflet, pace, colinde, daruri şi oameni dragi. Mai presus de toate, oameni dragi. Astfel ne dorim cu toţii să întâmpinăm Naşterea Domnului. Cel mai frumos Crăciun e întotdeauna petrecut împreună, în atmosfera caldă de acasă. De acest Crăciun, TVR 1 ne arată că şi cei mai Izolaţi în România au Oameni alături în zi de sărbătoare; că putem fi „diferiţi şi totuşi asumaţi întru Hristos" – ortodocşi şi catolici, în Bucuria credinţei; că generaţii diferite de artişti trăiesc, O dată-n viaţă, emoţia unor întâlniri inedite.

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.